Це гостьовий пост Івана Князевича, мого помічника, талановитого маркетолога і спеціаліста по фейсбук рекламі. Саме Іван займається операційної діяльністю OpenMind. А ще 18 листопада Іван проводить вебінар “5 складових успішної рекламної кампанії Facebook Ads“. Далі прямим текстом.

Нещодавно мені задали питання: “А як Facebook знімає кошти за рекламу? Тобто не те як він з банку знімає, а яким чином я оплачую рекламу? За клік, за покази, чи як? І що краще?”

Це доволі типові запитання. І тому, я хочу сьогодні дати на них вичерпні відповіді. Зокрема тому, що суть не тільки в оплаті. В залежності від того, як ви налаштуєте (також і оплату) рекламу, так вона і буде працювати.

В більшості дана інформація буде корисною саме для тих, хто пробує або уже створював оголошення в Facebook Ads та розуміє яку роль зараз відіграє даний інструмент в сфері інтернет бізнесу. Ну і загалом, якщо ви цікавитесь інтернет маркетингом, то все для вас.

***

Дана інформація доволі важлива, бо якщо її не знати, то можна втратити багато коштів. Перевірено на собі 🙂 Хто я і чому пишу цей пост, більш детальніше розписано ось в пості Дорога у маркетинг. Як з чистого листка я став експертом менш ніж за один рік. Іван Князевич

Ну а тепер до справи 🙂

Які є типи оплати?

Все просто. Є 2 типи.

  1. Аукціон
  2. Фіксована оплата

Метод оплати реклами в ФБАукціон – якщо ваше оголошення виграє ціновий діапазон, котрий ви встановили, ви платите максимально можливу ставку, котру поставите. Це як купівля чогось на Ebay 🙂 Якщо ваше оголошення виграло – його покажуть. Якщо ні – то не покажуть.

Фіксована оплата – ви платите одну суму за клік чи показ, котру вкажете.

Я завжди використовую перший метод. Оскільки він дає можливість завжди зменшувати ціну реклами. Бо якщо ваше оголошення дуже релевантне, то ви платитимете меншу ціну ніж вкажете. Тобто, якщо ви вказали оплату за кліки (які є інші види ви дізнаєтесь рішки нижче) розміром в 20 центів, то більше цієї суми за клік з вас не зніме. А от менше, завжди будь ласка 🙂

Іншими словами, якщо ваша цільова аудиторія добре відгукується на рекламне оголошення, то і вартість станне менша.

Приклад:

Ви і ваш конкурент, одночасно показуєте 1000 користувачам ваші рекламні оголошення. Ви обидва виставили максимальну ціну розміром в 20 центів. Питання, яке оголошення буде показуватись більше? Відповідь очевидна – те на котре більше клікають 🙂

Інший варіант.

З бюджетом в 10 доларів у день та охопленням в 10 000 користувачів, максимальною ставкою за клік в 20 центів, ви і ваш конкурент показуєте оголошення. Якщо на ваше оголошення клікнуло 100 людей, а на оголошення конкурента 60, то яка вартість кліку у кожного? Виходить 10 центів ваше та 16 центів у конкурента. В той час коли максимальна ставка за клік, аудиторія та бюджет одинакові.

Тому краще вибирати варіант оплати перший. Думаю це зрозуміло.

***

А тепер давайте заглибимось трішки більше в методи аукціонної оплати. Від цього залежить кому і як Facebook буде показувати рекламу, як з вас зніматимуть кошти ну і кінцевий результат – єфективність вашого оголошення.

Основні методи аукціонної оплати

  • Оптимізація за дію
  • Оптимізація за кількість унікальних показів за день
  • Оптимізація за кліки (CPC)
  • Оптимізація за покази (СPM)

То який саме метод вибрати вам? Про це ми зараз і поговоримо

Перш за все, хочу щоб ви розуміли, що тип аукціону залежатиме від типу рекламного оголошення. Якщо ми хочимо щоб Facebook оптимізовував покази такми чином, щоб люди переходили на наш сайт, ми вибираємо вид Clicks to Website, і в цьому випадку ми матимемо методи оптимізації ось такі

Website Clicks

І таких типів багато, як я уже сказав вище, в залежності від типу рекламного оголошення.

На перший погляд, якщо ви з цим не стикались раніше, може скластись враження, що це щось з розряду ядерної фізики, і ми не рекламне оголошення запускаємо, а ракету в космос 🙂

Та все не так страшно. Потрібно знати ключові моменти. І ракета полетить. Тож давайте їх і розглянемо. Я ж надіюсь ви зі мною зараз? Якщо так, то кивніть головою по ту сторону екрану 🙂

Якщо не кивнули, то не продовжуйте читати поки не кивнете 🙂

***

Оптимізація за Певну Дію

Стандартний та рекомендований метод оптимізації майже в усіх типах рекламних оглошень.

Вибравши цей метод , Facebook показуватиме оголошення тим, хто найбільш вірогідніше виконає ту дію, котру ми хочемо. Для прикладу:

  • Кліки для переходу на вебсайт
  • Конверсія на сайті
  • Взаємодія з оголошенням (коменар, лайк, поширення і тд.)
  • Лайк фан сторінки
  • Перегляд відео і інші

Скажімо ви створили рекламне оголошення з основною ціллю – відправляти людей на ваш сайт чи цільову сторінку. Далі ви створюєте аудиторію з ваших фанів, відвідувачів сайту, лукалайки чи з інтересів.

Якщо ви встановите оптимізацію “кліки на перехід на вебсайт” то ваші оголошення будуть показуватись тим, хто найбільш вірогідніше клікне на лінк щоб перейти на сайт. Facebook знає це спираючись на попередню активність користувачів та їх історію клікання на лінки.

Те саме і для інших оптимізацій. Не важливо скільки ви витрачатимете, Facebook не показуватиме оголошення всім підряд, з аудиторії котру ви вибрали. Реклама показуватиметься тільки тим, хто найбільш вірогідніше виконає бажану дію.

Тому багато рекламщиків плутаються. Бо обсяг їх потенційної аудиторії складає 50 000, а оголошення показується тільки 10 000.

Причина в цьому проста. Ви ж не хочете показувати всім своє оголошення, а тільки тим, хто виконає ту дію, котру бажаєте.

Якщо вибирати оптимізацію за дію на автоматі, то ви не встановлюватимете максимальну ціну за аукціон. Facebook ставитиме ставку необхідну для того, щоб ваше оголошення досягнуло аудиторії котра виконає певну дію.

В результаті СPM (Вартість за 1 000 показів) буде вищою ніж зазвичай.

Якщо оптимізовувати покази на певну дію, ви витрачатимете кошти на деякі покази на тих, хто не клікне чи виконає певну дію. Таким чином Facebook збиратиме дані з тих хто клікає, а хто ні. І з часом ціна за дію зменшиться. Так як в основному ви платитимете за покази, а не за викону дію. Хоча часто вартість дії може значно вирости, якщо аудиторія буде мала і одній і тій же людині реклама показуватиметься 10 разів, а дії ніякої не буде.

Але ви можете встановлювати вартість 1000 показів і самостійно. Ось так

Ціна кліка в ФБ
Та щоб ви розуміли, ви не платитимете цю суму постійно. Facebook намагатиметься показувати рекламу аудиторії нижче цієї вартості.

***

Оптимізація за к-сть унік. показів на день

Daily Unique

Якщо вибрати дану оптимізацію, то оголошення показуватимуться якомога більше унікальним користувачам з вашої вибраної аудиторії за день. Та в цьому випадку, не буде ніякої оптимізації. Ви просто показуватимете рекламу усім, кого ви вибрали у вашій ЦА.

Тобто якщо денний обсяг становить 20 000 і ваш бюджет дозволяє показати оголошення 20 000 то Facebook покаже всім це оголошення. Але не більше 1го разу в день. В цьому випадку немає різниці хто і скільки разів виконав певну дію. Ви платитимете за кількість унікальних показів реклами в день.

Вам небхідно буде встановити максимальну ставку, котру ви готові платити за 1000 показів. Зазвичай ви платитимете менше ніж за оптимізацію за дію та більше ніж за просте CPM

Будьте обережні з цим типом оптимізації.

Одного разу в мене не було показів і я вирішив піти шляхом показу всім хто є у вибарних інтересах. Так я злив 100 доларів менше ніж за день.

Тому даний спосіб викоримтовуйте, якщо ви повністю впевнені у вашій аудиторії і хочете щоб всі побачили ваше оголошення.

***

Оптимізація по Кліках (CPC)

Clicks

Цей тип оптимізації я використовую найчастіше. Та в більшості його не правильно трактують.

Оптимізація по кліках ще називають Ціною кліка (Cost Per Click – CPC). Але важливим фактором є те, що навідміну, скажімо від контекстної реклами чи банерної, ви платите за клік на ваше оголошення. Тобто якщо зробив будь-яку дію щодо вашого оголошення, клікнув на фото, коментарі, лайк чи інший випадкове натискання на оголошення – це буде клік.

Іншими словами, клік — це не клік на лінк і перехід по посиланню, а будь яка взаємодія з оголошенням.

В результаті, рекламодавці неправильно трактують аналітику. Так як бачать велику кількість кліків і малу вартість кліку (CPC) і вважають оголошення успішним. Але велика кількість кліків змішана і немає точного відношення до CPC.

Якщо ваша ціль – взаємодія з оголошенням, це хороший метод оптимізації. В цьому випадку, Facebook показуватиме оголошення тим, хто вірогідніше клікне.

***

Оптимізація на покази (CPM)

Impresions

Якщо вибрати цей метод, то ви показуватимете оглошення якомога більше користувачам і якомомга більше раз. Даний тип сходий до унікальних показів за день, тільки тут немає обмежнь по кількості показів. Ви можете показати одне оголошення одному користувачу безліч разів.

В цьому випадку ви платитимете за 1 000 показів. І Facebook не оптимізовуватиме покази для здійснення певної дії. А показуватиме всім. Вартість показів буде нижчою, так як Facebook не потрібно вибирати кому ж показати оголошення з тисяч інших користувачів.

Коли ви вибираєте метод CPC чи CPM, впевніться що ставка доволі висока. В іншому випадку ваше оголошення може просто програвати і не показуваись нікому.

***

Підсумуємо! Який метод використовувати і коли?

Ви самі повинні розуміти котрий метод краще працюватиме для вас в різних кампаніях. Тому я не можу сказати що один метод працює краще ніж інший.

Щоб дізнатись що працює, а що ні, я завжли тестую різні варіанти. Та все ж, для початківців, щоб не перевантажуватись інформацією та кількостю виборів, я б рекомендував вибирати оптимізацію за певну дію.

***

Оптимізація за дію.

Цей метод добре працює для великої аудиторії. Так як Facebook може вибрати відсоток тих, хто найбільше підходить. Але це не означає, що цей метод не працює чи погано працює для малих аудиторій.

Та якщо ви використовуватимете цей метод для малих аудиторій, впевніться що ваш бюджет невеликий. Якщо я буду таргетити 10 000 людей, то в середньому по Україні я платитиму 3-5 доларів за 1000 показів. Тож бюджет в 5-10 доларів у день – буде цілком достатньо.

Оптимізація за к-сть унік. показів на день.

Даний метод я б використовув тільки якщо б був дуже впевненим у вибраній аудиторії. Тобто, якщо для мене не важливо кому з вибраної аудиторії покажеться оголошення, так як я впевнений що вони більш вирогідго натиснуть на нього.

Цей метод добре використовувати на малі аудиторії, такі як база імейлів чи відвідувачі певної сторінки сайту. Так якщо викоритати CPM – то це може призвести до великих витрат. Бо одне оголошення крутитиметься 10 і більше разів перед користувачем, навіть якщо він уже клікнув.

Одного разу я так витратив біля 45 доларів за декілька годин. Так як оголошення показалось декілька сот користувачам більше 20 разів 🙂 Так, я часом люблю витрачати кошти, на тестування 🙂 Та тепер я можу поділить своїми тестами з вами 🙂

Оптимізація по кліках (CPC).

В даному випадку ви оптимізовуватимете оголошення, щоб хтось клікнув на ваше нього. Якщо ви хочете щоб була взаємодія з вашим оголошенням, а не якась певна дія, то сміло вибирайте цей метод.

Коли я створюю нове оголошення для нового аккаунту чи клієнта, і ще не знаю як буде проходити рекламна кампанія,то в першу чергу вибираю кліки. Так щоб Facebook зібрав дані і краще розумів кому ж показувати оголошення. Ну а дальше уже я переходжу на іншу необхідні мені оптимізаційні методи.

Оптимізація на покази (CPM).

Тут ви показуєте оголошення якомога більше разів якомога більше людям. Добре працює якщо хочете заморити рекламою 🙂 Для прикладу, як нагадування про щось. Зокрема, може гарно працювати для збільшення продаж (Ось тут є декілька стратегій для збільшення продаж)

Але пам’ятайте: Ваша аудиторія повинна бути дуже релевантною. Та будьте обережні з рекламним бюджетом. Як я уже писав вище, його можна доволі швидко “злити” 🙂

***

Якщо дана інформація корисна вам, то в сам раз буде і безкоштовний
вебінар: “П’ять складових успішної рекламної кампанії Facebook Ads

3

***

Резюме

Використовуйте той метод оптимізації реклами, котрий підходить саме вам під той тип реклами, котрий ви виберете. І завжди тестуйте що працює саме для вас, а що ні.

Ну і приходіть на вебінар “5 складових успішної рекламної кампанії Facebook Ads
Ось більше інформації про що йтиме мова – 
https://openmind.com.ua/fb/fb-ads-webinar/

Буду радий відповісти на ваші питання в коментарях 🙂
Дайте знати чи була корисною дана інформація для вас!

Support and Follow events in UkraineMore Info