Нещодавно я проводив вебінар “Тайм менеджмент”, на якому було присутніх майже 100 осіб. Переконаний буде корисно підсумувати розглянуте, а також зафіксувати деякі найкрутіші техніки тайм менеджменту не лише у презентаціях і аудіо/відео записах, а також і на сторінках цього блогу.
Деякий час тому я вивів для себе власну формулу продуктивності, яка слугує дорожньою картою при реалізації поставлених перед собою завдань. З нею ознайомитися можна тут – Моя Формула Продуктивності. Буде корисно і цікаво)
Тим не менше простенький звіт правил не може забезпечити тієї ефективності, що дає систематичне притримування чітких технік і методів. У науці тайм менеджменту таких є сотні, а то і тисячі. Досліджувати і пропрацьовувати їх можна (і треба) до кінця життя.
Ось я вибрав 10 на мою думку найбільш крутих і з радістю ділюся ними з Вами. Якщо допомагає мені, то точно допоможе і Вам. Просто застосовуйте це на практиці і тестуйте, що краще підходить саме для Вас.
Поїхалиииииииии…..
***
1) Eat you frog in the morning first
Першою справою дня робіть найважливішу, ту яка дасть найбільший ефект у Вашому житті. Певна – заповітна мрія. У кожного же вона є, але чомусь люди відкладають основне на потім і займаються буденною фігньою.
Лише це (без всього решта) кардинально змінить Ваше життя у кращу сторону вже за 1 місяць. Коли я ще працював у офісі, то саме “жабка” допомогла мені вирватися життя сурка.
Що я зробив? Просто почав прокидатися на дві години раніше і щодня на протязі 4 місяців протягом двох годин працював заради власної мріїі…
***
2) Інформаційна дієта
Не дивіться Телебачення
- Викиньте телевізор або переріжте кабель
- Не даруйте нікому – Зробите ведмежу послугу
- Фільми дивитися можна, але краще скачуйте
Не слухайте Радіо
- Слухайте подкасти чи аудіокниги
- Радіо заради музики не підходить, бо дурнувата реклама постійно промиває мізки
- Ні газетам, ТБ і так вже нема, не читайте новини в інтернеті
- Якщо сталося щось важливе, то і так дізнаєтеся про це від інших людей
Треба ж звідкись брати час і вивільняти його на насправді важливі справи.
***Більше про інформаційну дієту і принципи її застосування написано тут.
Тільки одне твердження! Повірте, Земля продовжуватиме крутитися, якщо Ви не прочитаєте ранішньої газети, і світ навколо не зникне. Він стане лише яскравішим. От спробуйте)
***
3) Обмежуйте перевірку е-мейлів та іншої статистики
Що Ви робите першим ділом, після того, як прокинулися? Ааа? Перевіряєте поштову скриньку чи Вам часом хтось чогось не написав або чи не з’явилися коментарі до нових фото. Хе-хе)
Часта перевірка мейлів – Найбільший пожирач часу нашої епохи
- Перевіряйте двічі на день (e.g. 11 і 16 год.)
- Ні в якому разі після/перед сном
- Відмовтеся від користування прямими онлайн сервісами типу gmail або yahoo. Краще стягуйте всю кореспонденцію на Microsoft Outlook і працюйте з нею офф-лайн.
- В ідеалі не перевіряйте пошти взагалі, а заведіть персонального помічника на цю високоінтелектуальну трудоємку працю
Статистика та інші обновлення
Постійно хочеться клацнути на кнопочку F5 і зиркнути ще раз. А може збільшилася кількість переглядів, лайків, підписників чи реєстрацій. Не займайтеся фігньою. Це сильно краде Вашу енергію.
Чим більше Вам цього хочеться, тим менше виходить. Просто добре робіть свою справу і концентруйтеся на процесі, а не очікуйте результату.
***
4) Вміння говорити “Ні” – захищайте свій час
Жорстко бронюйте час за собою. Почніть 2 год. на день лише для себе спочатку. Потім підвищуйте цю планку. Вимикайте телефон, якщо потрібно.
Визначте, хто/що найбільше краде Вашу енергію і час:
- Зобов’яжіться відмовляти на дрібні просьби цієї сторони (типу, переустановити Windows)
- Далі постійно підвищуйте планку важливості (типу, поїхати на дачу і прополоти город)
- Побачите, що все чудово розрулюється і без Вас
- Люди набагато розумніші і здібніші, ніж ми уявляємо)
***
5) Моделюйте
- Знайдіть людину, яка живе, як хочете жити Ви
- З’ясуйте, що він/вона робить
- Робіть те саме
- Отримайте ті самі результати…
Ось і маєте секретний-секрет досягнення будь-чого у житті)
***
6) Думайте і мрійте письмово
Наші думки та мрії дуже добре матеріалізуються.
Випишіть всі мрії у блокнот або у текстовий файл. Витягуйте з голови всі справи і увіковічнюйте їх на папері чи у ворді. Мозок добре працює креативно для виконання завдань, а не для зберігання купи інформації.
Більше про письмове думання у статті – Структуризуй свої думки, плани, мрії та завдання. Вивільни місце в голові.
***
7) Виконуйте справи за один підхід (Single handling)
Вам ніколи дідусь не говорив: “Зробив діло – гуляй сміло”? Так ось говорив він це не просто так, з чим Ви звичайно що знайомі.
Надзвичайно важливим є зробити справу до кінця і більше ніколи не повертатися до цього етапу. Інакше це буде красти багато енергії і часу, тим самим заставляючи Вас топтатися на одному місці. В результаті створюється почуття завершення, що дає спокійно спати і стимулює рухатися далі вперед.
А як же бути з великими страшними об’ємними завданнями?
Просто подрібнюйте великі справи до того розміру, поки не зможете завалити їх за один підхід. Ось класна техніка – Формуємо чітку структуру.
Дрібні справи такі, як телефонні дзвінки, відповіді на мейли чи ще щось, робіть блоками без переривань.
***
8 і 9 ) Постійно застосовуйте закони
Парето і Паркінсона у своєму житті.
Ось більше про ці дві вічні життєві істини…– Два Принципи Керування часом, які змінять Ваше життя. Закони Парето і Паркінсона
В додаток до Паркінсона рекомендую почитати мою статейку Як Опанувати Дедлайни.
***
10) Занурюйтеся у бажане оточення
Пригадайте фішку з цього списку №5 Моделювання:
- Знайдіть де тусуються люди, які вже
живуть життям, яким хочете жити і Ви - Спілкуйтеся з ними
- Вчіться у них
- Співпрацюйте з ними
- Тусуйтеся з ними і так далі..
Якщо Ви насправді взялися за діло то швидше за все як мінімум 60% Вашого оточення зміниться найближчим часом. Це нормально, адже хтось не встигає, хтось вже не розділяє Ваших цінностей, а комуть просто пофіг на все і на всіх.
У всякому разі атмосфера в середовищі людей, де Ви тусуєтеся, Вас уподібнить до них або виштовхне. Це працює зі всіма тусовками: митці, бізнесмени, мандрівники, алкоголіки… Вибір лише за Вами.
***
Довгенька вийшла статейка. Тим не менше, це лише та Мінімальна Ефективна Доза (МЕД), яку я хотів сюди втиснути, що скадає всього 1% всього Тайм Менеджменту.
Цікавить більше? Ось інфографіка з 100+ фішок Тайм Менеджменту, що складена на основі однойменної книги. Клацніть на фото, щоб отримати безкоштовно)
***
Друзі, сподіваюся ця стаття про тайм менеджмент стала для вас корисною. А які інші фішки застосовуєте у своєму житті ви? Що добре працює для Вас і чого варто остерігатися?
Я рекомендую спробувати програму iSmart.Life (https://ismart.life)
Ця програма допомагає зосередитися, краще організовувати завдання та підвищити продуктивність. Вона дуже проста і зручна.
П.С. Є локалізація українською, залежить від настроєк браузера.
Оресте, на рахунок 6-го пункту, відкрив для себе дуже шикарний по зручності інструмент для написання списків (з рефкою, якщо не проти): https://workflowy.com/invite/2e727af8.emlx
Більше про планування та тайм менеджмент є у 3-ому номері україномовного психологічного журналу Експеримент http://spe.org.ua/experyment/
Рекомендація копіювати успішних людей, на яких хотів би бути подібним – не завжди спрацьовує. Часто там треба фільтрувати. Як почнеш розбиратися в комусь успішному, починає зясовуватись, що він не тільки успішний, а і робить масу дурниць – наприклад, випиває, курить, просаджує зароблене в всяких гадюшниках типу казино, нічних клубах, нехай навіть елітних, грає в карти, страдає іншою подібною дурнею. Ну багато ж таких є серед т.з. “успішних”. Я не збираюся повторювати такий стиль. Також є і проблема іншого характеру: комусь щось може добре вдаватися за рахунок певних здібностей і особливостей характеру, яких в мене просто нема. Наприклад, в когось є… Показати більше »
Ну, Ігоре, по-перше не варто копіювати. Моделюйте, застосовуючи найкращу практику. По-друге, якщо ви ставитеся до продажі певного продукту чи послуги, як до втюхування, то як до цього повинні ставитися Ваші потенційне покупці? Тим більше, якщо торгуєте, якоюст фігнею, що Вам не потрібна. Для початку знайдіть, щось корисне. Те, чим залюбки користуєтеся і щиро пропонуватимете іншим… Це вже не буде втюхуванням 🙂 Ну і по-третє, не робіть того, чого не хочете робити. Якщо це роблять інші, то не означає, що так повинно бути. Якщо Вам ці люди не подобаються і їх стиль теж, то для чого Ви намагаєтеся їх мавпувати? Рівняйтеся… Показати більше »
ну це правильно. Займатися треба тим, що подобається, якщо хочемо досягти успіху. Я ніколи не займався комерцією, бізнесом, тільки пробував продавати, буквально пару днів, після чого мене вивернуло – торгівля як така-це не моє. Професійні торгаші прекрасно продають найрізноманітніші товари, які їм самим не потрібні, бо в них талант до такої роботи. А я люблю інший тип роботи, т.з. практичний чи технологічний, при якому відсутня активна взаємодія з оточуючими, а важливо виконати саму задачу, наприклад, розробити маршрут, знайти транспорт, розрахувати вартість, прогнати в лабораторії експеримент, вирішити логічну задачу і т.п. Але незрозуміло, яким чином на цьому можна заробити. Хіба що… Показати більше »
Правильно. В такому разі потрібно залучати в діяльність ще одну, людину, котра реалізовуватиме дані послуги.
От у митців чи інших зірок є продюсери для цього. Те саме і інших видах діяльноств, де власне творець продукту, не може або не хоче напряму взаємодіяти з клієнтурою.
З цим в мене якраз велика проблема. Не можу діяти відповідно запланованому. В мене є улюблена справа, але вона ненормована, творча, і як вже займуся, то може і цілий день пройти, а за 1-2 години я скорше за все, нічого особливого не зроблю. А весь час щось відволікає. Хоть ти трісни, але щось вклинюється. І все треба, маса всього на мені завязано (і улюблена творча справа, яка дає непоганий дохід, якщо нею займатися, і жінка з дитиною, і дві наймані роботи, і ще закупи, і ще дача, яку я також для себе роблю, бо мені там подобається, і ремонт вдома,… Показати більше »
Ось практикування тайм менеджменту якраз і допомагає спрямовувати наші дії під час такого балагану (який буде завжди) у правильне русло 🙂
Проблема ще і в тому, що мені в такому ділі, як дотримання того запланованого графіку, потрібен енергійний наглядач, бо я сам обовязково зібюся, відволічуся, полінюся. От є такі риси характеру, як лінь, бажання схалтурити, або навпаки, нездатність справитися з завданням в запланований термін і т.п., і тут без наглядача я не можу з тим нічого зробити.
Оресте, привіт!
А на рахунок пункту п’ятого! Якщо не секрет, які люди є для тебе взірцем? в кого ти спочатку вчився? З кого ти брав приклад на початках, чи може і досі придивляєшся і моделюєш по якійсь конкретній особі?))
Часто на сторінках блогу зустрічаю речі, які описані в книзі “4-годинний робочий тиждень” !) то не ти її написав?))
Починалося все з того, що напрапив на Стіва Павніу (http://stevepavlina.com/) і його книгу Peronal Development for Smart People
Тут детальніше пр мої улюблені книжки – https://openmind.com.ua/resources/books
Далі відкрився і Феррісс з його 4 hour work week (теж у тому списку), чия діяльність мені дуже пообається. Навіть маю від нього відгук – https://openmind.com.ua/products/feedbacks/
Крім того класні речі розказує Браян Трейсі, Тоні Робінс та інші.
А загалом якось все акумулюється докупи після десятків кнжок, сотень годин подкастів і численних тренінгів, що вимальовується свій власний стиль. Якось так 🙂
P.S. Але найважливішим є практичний досвід, адже кожному підходить різне…
Так, знаю. Одного разу робив у них майстер-клас.
Ось – http://www.bc-club.org.ua/event-details/event/430.html
Даний вебінар відбувався раніше.
Скоро буде подібний в межах цієї конференції – https://openmind.com.ua/conference/
Доброї ночі. Посилання на вебінар чомусь не працює. Ви б не могли замінити його 😉
А буває, що заплануєш день, а він ніяк не хоче в твій план вкладатись, чомусь…
дуже корисна стаття) спасибі) застосую Ваші поради на практиці)
Успіхів, Оленко 🙂
Що мене робить щасливим ? Сонце, посмішки людей, діти, нові враження, танці, фрукти, …. Да майже все, завжди у будь-чому знаходжу плюси. Просто подобається жити. А якщо чогось в мене нема значить я ще не готовий цього мати.. Наразі хочу самореалізуватись як підприємець в інтернеті…
Розділяю твою думку, Ярославе.
Кожна люди має рівно стільки на скільки заслуговує.
А я оце вчусь не обтяжувати себе зайвими "гірьками". Якщо якась справа не йде, то просто стараюсь відмовитись від неї, бо, скоріш за все, вона не моя.
Теж варіант 🙂
Хоча є і ситуації, де лише сумління допомагає.
Изучила тайм-менеджмент вдоль и поперек, но осталась приверженцем традиционного планирования, только без привязки ко времени. Для меня эффективна следующая система: делаю нелюбимое дело, ставлю отсчет времени, после занимаюсь чем-то приятным ровно столько же времени, потом опять дело… Мотивирует!
А для чого ж займаєтеся тим, що Вам не подобається?
Як сказав один із наших розумних попередників: "Така людина просто марнує своє життя".
Рекомендую зранку виконувати складніші і основні завдання, допоки голова ще свіжа, а потім за залишковим принципом…
Успіхів, Ольго!
А в мене якось так складається, що якщо не запланую день..то вважайте що день втрачений…нічого не встигаю і все забуваю…тому планую майже завжди (інколи просто відпочиваю), роблю розвантаження 🙂
Ага, є таке. Тоді час просто вилітає в трубу.
Зазвичай планую кожен день ще з вечора щоб зранку не думати що робити, а братися за вже визначене… Рекомендую 😉
Дякую. Дуже корисні, а головне прості у викоонанні поради.
Завжди радий
Основоне, треба їх застосовувати на практиці.
І тоді буде діло 🙂