Якби не простори інтернету, не було би Арабської Весни, так само могло б і не бути зараз Євромайдану. Всі ми знаєму яку роль зіграли онлайн медіа цього разу. І внесок зробив кожен, хто написав заклик чи підтримку від себе.

Але є ще кращі новини. Зараз своє власне онлайн медіа може мати кожен із нас. І не обов’язково, щоб це стосувалося громадського активізму. Тематика можлива будь-яка, хоч в’язання гачком. Важливо, щоб це приносило користь людям, а ідеї поширювалися серед зацікавленої аудиторії…

блог

Це гостьовий пост мого помічника і людини, на чиїх плечах лежить технічна підтримка проектів OpenMind і ряду інших, Олександра Гулака. 

В минулому Олександ працював техадміном у великій аутсорсній компанії, а зараз веде більш душевні і суспільно-корисні справи, які задають ритму розвитку УАнету, тому дуже добре орієнтується у вітчизняній блогосфері і не тільки. Окрім того, він справжній технічний маньяк.

Раніше я вже торкався питання основних проблем блогерів (+ класне відео з Балі), а тепер Олександр продовжить висвітлення цієї теми. Переконаний, Вам буде корисно, незалежно від мети народження Вашого онлайн детятки.

ОЛЕКСАНДР: В цій статті перерахуємо основні помилки блогерів і висвітлимо те, як вести блог правильно. Це особливо актуально для починаючих блогерів, але від подібних помилок не застраховані і досвідчені власники сайтів.

Часто, із самого початку існування свого блогу новачки намагаються якнайскоріше розкрутити власний проект. Роблять для того дуже багато хаотичних дій, які не мають спільного плану. Ці дії виконуються без розуміння сучасних принципів ведення розкрутки блогу в інтернеті, таким чином блог може «загнутися», так і не почавши повноцінно існувати.

Причин тому є декілька, але основна – новачок хоче заробляти на блозі багато і одразу. Але варто розуміти, що заробляти на блозі можна і потрібно, та передують цьому завжди сотні-тисячі годин кропіткої, але надзвичайно цікавої праці.

 

А тепер розглянемо основні «косяки», яких варто обходити при веденні власного блогу:

 

1. Пишемо про все підряд

Це не смертельний гріх для блогера, але якщо плануєте ставати лідером точок зору – Вам подібний спосіб на 100% не підходить. Для цього необхідно збирати навколо себе цільову аудиторію – людей, які цікавляться тим самим, що і Ви.

Тому слід обмежити тематику своїх дописів до якоїсь однієї, достатньо широкої теми, або набору хоч якось пов’язаних тем. Орест: Наприклад, на OpenMind.com.ua це саморозвиток, подорожі і онлайн бізнес, що чудово між собою поєднується.

 

2. Завищені очікування, і як результат – розчарування

Гарний результат обов’язково прийде з часом, але до нього треба дійти постійними розміреними кроками. З перших тижнів, чи навіть місяців, годі й очікувати на відвідуваність Вашого блогу на рівні 500-1000 чоловік на день. Варто бути морально готовим, що Ваш блог відвідуватимуть в перший час доволі мало людей.

Практика показує, що аби вийти на перші результати у веденні всласного блогу – має пройти не менше ніж  півроку, а часом і більше. І це за умови правильного підходу до наповнення та розрутки ресурсу. Орест: Я чекав (ні, не чекав, а гарував десь п’ять місяців, щоб отримати перші плоди. Мабуть пощастило :-))

 

3. Копіюємо чужі статті

Статті Вашого блогу обов’язково повинні бути унікальними. І якщо скопіювати гарну статтю з чужого блогу на власний, то ця стаття вже не буде такою гарною для Ваших читачів, а особливо для пошукових систем.

Сайти наповнені неунікальним контентом Google просто викидує з власного індексу і не показує його людям, що шукають інформацію. Звісно, одна скопійована стаття з посиланням на першоджерело Вам сайт не зруйнує, але не варто зловживати таким способом. Особливо це стосується нових блогів.

Орест: 99,99% контенту цього блогу є унікальним, що будується на власному досвіді і дослідженнях, але одну статтю я все таки переклав, хоча і не порушучи авторського права – 10 причин ніколи не йти на роботу.

 

4. Нехтуємо розділом «Про себе»

Дуже важливо мати запис на своєму блозі, де Ви розказуєте про себе. Не обов’язково там писати  тільки про те, що стосується Вашої тематики, а й про власні захоплення, цілі, плани.

Людям цікаво знати, чиї думки вони читають. І якщо Ви сподобаєтесь людині  не тільки як спеціаліст у своїй справі, а і як відкрита до світу людина – майже напевне отримаєте в цій людині постійного відвідувача. Орест: Тут я реально вилив душу про себе.

 

5. Нехтуємо оптимізацією під пошукові системи

Якщо Ви пишете корисну інформацію – людина повинна мати змогу знайти Вас. Саме через небажання чи незнання того, як оптимізувати статті для пошукових систем і «загинається» велика кількість блогів.

Здавалося б і текст корисний, і пишеш часто, а люди як не відвідували, так і не відвідують Ваш сайт. З цим треба боротися, наперед  підготовлюючи блог і тексти в ньому так, щоб людина і пошуковий робот ясно зрозуміли про що йде мова.

 

6. Забагато концентруємося на техдеталях – перфекціонізм

Є у мене знайомий, який пів року відкладав запуск власного блогу лише тому, що не міг налаштувати тему оформлення на сайті так, як хотів. Підбирав різні варіанти, передумував, переробляв, а час собі йшов.

Тож важливо інколи зупинитись і зі сторони глянути на проблему – чи така вона важлива, можливо варто переключитися на щось більш нагальне? Якщо Ви невеликий спец в сайтах, і розумієте, що якась проблема їсть забагато Вашого часу – делегуйте справу фрілансеру. З одного боку – це зекономить Ваш час і нерви, а з іншого – робота буде зроблена професійно і швидко.

Орест: Якби ми не спрацювалися з Олександром, то я ще б досі порпався у настройках соціальних кнопок, замість того, щоб концентруватися на цінності, яку несе цей сайт.

 

7. Нав’язлива реклама на молодому блозі

Уявіть собі ситуацію: Ви шукали якусь необхідну інформацію, натрапили на блог з гарною статтею на цю тему, але Вам постійно муляє око набридлива реклама. То від кліку на пустому місці запуститься якесь вікно з порнографією, то вилізе банер на весь екран – людей таке дратує.

Особливо така практика шкодить молодим блогам, які тільки-но отримавши кілька відвідувачів на сайт – завішують його рекламою. Людина скоріше за все більше не захоче переходити на Ваш сайт, бо знатиме, що на неї там чекає. «Краще погуглити ще трошки»; – подумає більшість потенційних відвідувачів.

 

Я розумію, що даною статтею не вирішив всіх Ваших проблем, а можливо навіть чимось і ускладнив ситуацію, заставивши задуматися про різноманітні проблеми і перестороги.

А з чим стикалися Ви?