Що робити, якщо закінчилися гроші, а Ви знаходитеся на іншому кінці світу? Таке запитання поставили мені у одному інтерв’ю, коли я знаходився на Балі ще минулого року. Чесно кажучи, тоді мене це сильно здивувало. А чому гроші повинні закінчитися?
У відповідь журналісту, я провів паралель з керуванням авто. Якщо в баку не має палива, то чи поїдете Ви за місто або, якщо бачите що стрілка практично на нулю, невже будете продовжувати віддалятися від цивілізації? Це, як мінімум нерозумно, а може бути і навіть небезпечно.
Так само і з подорожами. Я ніколи не підтримував і не захоплювався відчайдушними вчинками, типу: «В кругосвітню подорож із 300$ в кишені», оскільки такі мандрівники доволі часто стають тягарем для інших оточуючих і близьких людей вдома.
Але і буває, що навіть з повного баку може витекти все пальне, якщо він проб’ється або хтось його просто викачає. Раніше я над цим не замислюався, оскільки звик все конролювати і підстраховуватися. І ось за іронією долі подібна ситуація трапилася зі мною…
Не все так погано, як на цій фотографії, хоча вже починає потроху піджимати. Сукупність останніх подій ще більше підкидує багаття у вогнище, котре вже давно можна було загасити, а тут ще й ПриватБанк палки в колеса вставляє.
Чесно кажучи, мені якось ніяково і можливо навіть трішки соромно цим ділитися, але, як то кажуть, нікуди правди діти.
***
Все почалося з того, що на початку грудня на нас напали мексиканські гопніки з ножем і пограбували (ось деталі цього злочину і всі втрати). Фіг з тими грошима і речима, головне, що живий і без дірки у животі. Але найприкрішим є те, що я втратив банківську картку ПриватБанку, прив’язану до мого основного поточного рахунку, а також сім-картку українського номера, до якого під’єднаний інтернет банкінг Приват24.
Відразу в той самий день я заблокував користування карткою, а відтак і основним поточним рахунком і тут розпочалася епічна двомісячна сага спілкування та з’ясування відносин з представниками найбільшої фінустанови України 🙂
Спроба #1
Для початку я просто хотів відновити картку, але в службі підтримки пояснили, що це можна зробити лише двома способами:
- Передзвонивши мені на номер до якого прив’язаний рахунок – ага вже.
або - Завітати у найближче відділеня банку – ще краще 🙁
Спроба #2
Хммм. Тоді давайте змінимо номер телефону, до якого прив’язаний мій рахунок. Звичайно:
- Вставте картку в банкомат нашого банку і змініть номер самостійно
або - Завітайте до нас у відділення 🙁
Спроба #3
Ясно, зі всіх цих варіантів найпростіше попросити мого батька піти у відділення Life, пояснити ситуацію, відновити сім-картку і надіслати її мені поштою. Не знаю через що, можливо через події, пов’язані з Євромайданом, але після відправки конверта з відкриткою і прикріпленої до нього сімки, про нього ні слуху – ні духу вже два місяці. Це при тому, що наш новорічний пакет з подарунками і купою сигар надійшов з Мексики до Львова за 10 днів
Невже на нашій пошті чи митниці могли подумати, що на цій сімці знаходиться інформація застосування, котрої може посягати на цілісність і безпеку України. Не знаю, але той, хто це зробив, повний asshole, як кажуть англійською, що взагалі підриває будь-яку довіру до Укрпошти.
До речі, коли я ще раніше відкрив банківський рахунок в Польщі, то надіслана картка теж десь зависла, що в результаті скористатися послугами PEKAO мені так і не вдалося.
***
Настав 2014 рік, ми покинули Леон і перебралися в Пуерто Ескондідо, що на березі Тихого океану, поряд з най південнішою точкою країни. Надіслана сімка на нашу минулу адресу так і не надійшла, тож татові довелося знову навідатися у офіс Life 🙂
Спроба #4
Ну що ж, давайте відновлювати доступ до рахунку спільними зусиллями. Одночасно виходимо на скайп, я заходжу у онлайн банкінг, паралельно з України мені транслюють коди з смс, що приходять на мій номер телефону. УРА! В Приват24 я все таки ввійшов.
Далі починаю відновлювати рахунок, котрий заблоковано. Для цього я повинен прийняти дзвінок, тож даю свій мексиканський номер і за пару хвилин телефонує хлопчина з приємним голосом. Назвімо його Петро. Він з’ясовує всі деталі мого перебування, причини блокування і так далі, а потім питається номер рахунку і термін дії картки та решта деталей, презюмуючи, що картка у мене на руках…
ОРЕСТ: «Чувак, звідки я можу знати це все, якщо її у мене нема?». РУСЛАН: «А, то картка не у Вас? В такому разі відкрити доступ до рахунку ми не можемо, бо він прив’язаниий неї». Ви що з мене приколюєтеся???
Спроба #5
Ну добре, у мене ще є депозит та віртуальні рахунки, куди варто вивести кошти, чим вже фактично розраховуватися онлайн. Зайти в інтернет банкінг можу, якщо не розминуся в часових поясах з рідними, але то не велика біда. Життя прекрасне.
Але випливає ще одне «але». Вивести депозит можна лише на той рахунок, з якого його було поповнено, котрим вочевидь (як Ви вже зрозуміли) є той що заблокований. Як співав Висоцький у одній пісні: «Ти хоч бєгі, хоч плач, хто смейся, но опять задєржка рєйса» 🙂
Виходить замкнуте коло, а я, наче котик, що облизується біля акваріума, але не може вхопити рибку.
Тоді чому ми далі подорожуємо,
якщо доступ до грошей закритий?
Древнє місто Теотіаукан. Зліва друга по величині піраміда у світі.
У Вас може виникнути питання за що ж ми жили, орендували помешкання, подорожували і загалом класно пізнавали Мексику потягом того часу і навіть перебралися на інше місце проживання за 200 метрів від океану навіть при тому, що варто було бити на сполох, а ми такі розслаблені.
Типові дні в Пуерто Ескондідо, Оахака
По-перше тримати всі кошти у одному місці просто нерозумно. Для цього у мене є PayPal (та інші віртуальні гаманці), ще парочка інших банківських рахунків, а також готівка.
Загалом, незважаючи на стан Ваших фінансів, завжди варто мати своєрідний НЗ (нєпрікосновєнний запас) для екстенного повернення додому, у будь-якому випадку. Це правило більшості поважаючих себе мандрівників і просто адекватних людей, хоча я неодноразово зустрічав зівак, котрі через свою дурість або халатність, просто не мали грошей, щоб добратися додому.
Крім того, наявність депозиту завжди гріє душу, але коли до нього закривають доступ, то це вже якось по-хамськи.
Резюме
Зараз я опинився не в дуже зручному положенні. Активи потроху сохнуть, доступ до пасивів перекрито, а основний поточний рахунок заблокований. Звичайно, що ми не голодуємо, а наближчим часом нас чекає надзвичайно цікавий переїзд впоперек Мексики від узбережжя Тихого океану на Карибське море через джунглі Чіапасу, ну майже, як у творі Жуля Верна – Діти Капітана Гранта.
Але далі для продовження цієї епічної подорожі Центральною Америкою явно потрібно буде більше коштів ніж доступно на даний момент, якщо не знайду способу дістатися до тих, що заблоковані.
Для когось дана ситуація може видатися доволі стресовою, але для мене це більш як невеличкий виклик і гра, по отриманню нового досвіду. Відразу пригадуються історії багатьох підприємців, коли наставав момент, що їм за короткий проміжок часу потрібно фандрейзнути велику суму грошей. І хоча воно зазвичай не було небезпекою для життя компанії, зате заставляло ворушитися і генерувати нові ідеї для вирішення цієї справи.
====
Чи траплятися подібні ситуації з Вами, друзі?
Як би поступили на моєму місці? Які ідеї?
====
P.S. Меседж до співробітників ПриватБанку. Я знаю, що у вас працює ціла служба по моніторингу і роботі з негативом в мережі. Друзі, розумію що є правила безпеки і різні запобіжні заходи, але мені здається, що в даній ситуації точно повинен бути спосіб врегулювання.
Якось Ваш ІТ директор Дмитро Дубілет написав у себе в фейсбуку, що ПриватБанк – це радше ІТ компанія, а не банк. То чому єдиною відповіддю, яку я отримую є: «Приходіть у відділення з паспортом»..?
====
P.P.S. Я не збираюся зациклюватися лише на цьому, адже життя, мандрівка і професійний розвиток продовжуються, тому, завдяки декільком ідеям, що мені підкинули читачі, прийняв рішення іншим і суспільнокорисним способом прокласти шлях до коштів.
Ось як Ви можете скористати моїм трагікомічним становищем… 🙂
Про зміну номера. Ситуація покращилася.
З усіх провірених способів хочу порекомендувати TransferGO. Все легко і просто та швидко. В ПЕРШИЙ РАЗ коли реєструєтесь – ви заробите додатково 10 фунтів ( перевірено) і безкоштовно відправити перший переказ, використовуючи цей код : Yx0MVU чи перейти по ссилці для реєстрації :
http://trgo.co/ru/r/Yx0MMU Для переказу потрібно тільки останні 4 цифри і номер переказу , до якого привязана картка ПриватБанку
Актуальна і цікава стаття, одного разу і в мене майже закінчилися гроші прямо серед поїздки західною Європою через прикрий штраф в аеропорті. А в твоєму випадку я б гроші від власної справи які раніше виводились на лікпей чи приватбанк, просто виводив би на інший рахунок.. чи там складнощі якісь? У всякому разі, сумно, що в Україні немає дійсно просунутого банку, і послугами Привату хоч-не-хоч доводиться користуватися
не погано так – сам зам ген дир зреагував. Приємно. Я наприклад вчора неміг нам всім в т ч і Орестом і Мартою забронювати квартиру через інтернет.
Змінію ліміт в Приват 24 – нічого не відбувається. Потім почав дзвонити робот. Два рази дзвонив, я все робив як треба.
Прошла година – ліміт не змінився.
Всі гроші з мобільного зїло – бо я в роумінгу (50грн / хвилин – Бразилія не дешева))
Хотів поповнити мобільний – пише "перевищено інтернет ліміт" – заколдований круг прям)
Славо Богу дві години "мучений" помогли)
Оресте, дуже прикро, що з тобою сталась така ситуація. Із банками ніколи проблем не мав, але одне можу стверджувати з впевненістю – не використовуй послуг Приват Банку. Його керівники – досить неприємні особи, деякі кримінальні. На Заході ситуація ще нормальна (тобто не так багато біди), проте в південній і східній Україні дуже поширені грабіжки і фінансові обмани клієнтів у відділеннях банку і за його межами. В деяких бізнесменів просто пропадали гроші, а в банку розводять руками, наче нічого не знають. На них сотні раз подавали до суду, скаржились – результату ніякого від того. Окрім цих всіх неприємних моментів приват пропонує… Показати більше »
Мені Дельта банк подобається. Маю в них більшість своїх рахунків, є інтернет банкінг, є можливість перекидати гроші онлайн між своїми рахунками, а також на інші рахунки інших українських банків. Між своїми рахунками я перекидав – без проблем, ніяких підтверджень, дзвінків і смс не потребує. На інші рахунки – не тестував, варто спробувати. Якщо можливо без телефонних підтверджень, то взагалі дуже зручно. Але в цілях безпеки можна робити під час поїздок таким чином: Мати декілька карток одного банку в одній валюті, і гроші розподілені між ними. Рахунки не депозитні, а типу поточних (Дельта дає 13% річних на залишок по поточному картковому… Показати більше »
Перед виїздом до речі хотів відкрити рахунок у Дельта.
Підійшов до відділення і захнувся. Навіт не став заходити.
Провисів би там пару годин.
У всякому разі, дякую за пораду 🙂
Чому пару годин? Скільки я вже там бував – як правило, черг не було. Ну іноді треба почекати хвилин 10
То якраз час, коли вони депозити під 21% почали пропонувати…
Я так розумію, що укр.паспорт у Вас теж з собою. А тато може прийти у відділення банку з Вашим свідоцтвом про народження і своїм паспортом, наприклад? (І так вже находився по відділеннях Укрпошти і сервісних центрів life 🙂
не знаю всіх їхніх банківських правил, але може все ж підуть назустріч і відновлять доступ до рахунку…
Та ні для чого мені у Мексиці внутрішній український паспорт? 🙂
Щодо візиту у відділення довіреної особи, то це ще один варіант, хоча в служні підтримці сказали, щоо малоймовірний…
Спробуємо і це, якщо не вирішиться найближчим часом по-іншому.
Зараз правильно практика закріпити фінансові аккаунти на номер картки, яка ніде не світиться, в окремий телефон (який тримає хочаб тиждень). І цей телефон доставати тільки коли потрібно. Щодо дій банку — все правильно роблять, а то аферистів різних розвелось немало (і не такі історії розкажуть, і не таким жалісним голосом). Он з сімками не можуть дати раду. І не тільки в приваті таке На 3700 пробував дзвонити? Це Сервісний центр, там для підтвердження здається просять кодове слово і смс має надійти, може там вдасться змінити номер телефону. Хоча розблокувати навряд чи вдасться Ще можна спробувати щоб рідні (як довірені особи)… Показати більше »
Варіантів продовжувати боротьу до кольору – до вибору а час то йде…
Можливо варто сконцентруватися краще на тому, яким чином оперативно згенерувати необхідну суму, а не розблокувати? 🙂
Як варіант — відкрити ще один поточний рахунок, з прийомом платежів: хто може, допоможе 🙂 А по приїзді, розблокувати і повернути на кожну карту відповідну суму надходжень (можна і з невеликим відсотком). Так сказати ЧП позика
Дякую, Нік, але не звик просити.
Вже 17 осіб писали в приват, що готові кошти закинути, але так не круто.
Є інші варіанти згенерувати необхідну суму 🙂
изначально не понравился приват банк. не совеиую на нем сидеть вобще.
А які альтернатити порекомендуєш на майбутнє, бо я наразі чогось кращого не бачу?
В Укнаїні нічого адекватнішого нема — або банк уг, або комісії дикі за кожен чих.
Хіба що ОщадБанк, але теж умови дикі
Привіт, Орест. У мене була аналогічна проблема. Картку зажував банкомат, а сімку моя дитина) Та сама історія була, зінити номер – дайте карту, змінити карту – дайте смс з номеру. Насправді вирішилось в кінці кінців все дуже просто. Я подзвонила на спеціальний номер (сам номер пошукаю, зараз не памятаю, 4-значний був), пояснила ситуацію. Я хотіла всі кошти, що там були переслати на картку чоловіка. І я це зробила, по телефону. Мені задавали багато питань, останні чотири цифри карти(їх я дізналась від папи, бо він мені колись переводив гроші, він подивився в історії свого банкінгу, але це не обовязкове, здається питання),… Показати більше »
Ухти, якраз те, що мені потрібно, але кошти краще перевести на з моєї “копілки” на картку Мартусі, котра поряд зі мною.
Будемо пробувати… Дякую.
Також спробуй розблокувати через Приват24, в меню “все услуги – настройки”, щойно розмовляв з подругою, їй розблокували таким чином карту десь за годину.
Пробував – не виходить. Зателефонували і далі вище по тексту…
“Я б, напевно, далі їм надзвонювала, пояснювала ситуацію і просила з”єднати з менеджерами вищої ланки”, це насправді не дасть ніякого результату, оскільки це банальний колл-центр, котрий просто опрацьовує дзвінки і здійснює мінімальні операції, максимум, що вони в змозі, це поставити тебе на холд, підійти до супервізора для уточнення інфо що їм зробити в данній ситуації, який я на 90% впевнений скаже ту саму шаблону фразу про яку писав Орест в “спроба 1 або 2”, грубо кажучи навіть якщо сам менеджер-оператор має бажання щось зробити то швидше всього він не взмозі. Тому на мою думку, це не сильно принесе якогось результату(
Треба просуватися вверх по корпоративні драбині, бо на низах дуже шумно і зверху нічого не чути…
Спробуй дізнатись можливо довіреність можна зробити на батька для того щоб він розблокував саму карту у відділені, а на далі через і-нет банкінг виведеш кошти.
Довіреність є, але на лінії сказали, що без моєї присутності у відділені нічого робити не будуть.
Дивно, оскільки в ноаоіально завіреній довіреності передбачено офіційне представництво в банках та інших установах.
Щей спосіб ще треба буде протестувати на практиці, але батька влом навантажувати додатково…
daa.ce ykrainski realii.shobu z dovirenosti ne nojna bylo skorustatusia,ce zaval.generalna dovirenist daie pravo v4uniatu vsi dii,korotshe ne ty krainy nazvalu gondyrasom.ia mav problemu odun raz,byv v barceloni po roboti,i zavuslo 2500 evro na portugalskomu raxynky,pozvonuv,za 15 xv.vse bylo vurisheno.pro tomy ia dlia portugalii-inozemec z tum4asovum vudom na juttia.a dlia ispanii-toje.ale mii portugalskui bank mav slujbu pereklada4iv i ia problemu vurishuvav z rosiisko movniou spivrobitnicieu!oto servis.zalushuvsia duje zadovolenui.
Тато ходив сьогодні у відділення. Має генеральне доручення від мене, але сказали, що допомогти не можуть, оскільки правила не дозволяють.
Ось так-от. Врегульовуємо іншим шляхом 🙂
Я б на твоєму місці, Орест, вже рвала і метала. Жах якийсь! Чула багато нехорошого про Приват, але їхні зручний банкінг все таки найкращий наразі в Україні. Хоча, як виявилося, далеко не досконалий.
Я б, напевно, далі їм надзвонювала, пояснювала ситуацію і просила з”єднати з менеджерами вищої ланки. Бо це ж жесть якась. А якщо б ти взагалі без грошшей в кишені опинився? Що далі? От так би їм і сказала!
Так, я питався у тоді як мені отримати свої гроші від них – мовчать.
Питаюся ще раз – кажуть, щоб приходив в офіс з паспортом.
Розумію, що співробітник на лінії не вирішує цього, і мабуть щодня доводиться спілкуватися з людьми, котрі постійно щось вимагають і незадоволені ситуацією, але тут вихід точно є.
Не можна ж так відразу рубати і все. Подивимося 🙂