Ця публікація не про те, як створити глобальну компанію або стати рок-зіркою чи президентом. 99,9 відсоткам  людей на Планеті це ніколи не вдасться. І навіть не тому, що не вистачає досвіду, наснаги, ресурсів, мотивації чи кишка тонка, ні. Просто так влаштований всесвіт, за принципами котрого все живе і рухається.

Ця публікація про те, як абсолютно кожна людина реально може займатися улюбленою справою, заробляючи собі на гідне життя, обзавівшись всього лиш так званими «тисячею справжніх фанів».

1000 справжніх фанів

Мова йде про те, що будь-яка професія чи ніша точно має щонайменше тих 1000 людей, котрі зацікавлені даною тематикою. Таким чином абсолютно кожен вузько кваліфікований спеціаліст, митець чи інша людина на «своїй хвилі» здатна себе прогодувати, забезпечуючи потреби цих людей. Основне завдання полягає у тому, щоб їх знайти і перетворити у своїх «фанів» або іншими словами – постійних клієнтів.

Саме це і вивчає основна наука 21 століття – маркетинг. Але, якщо Вам влом присвячувати дослідженням цього численні роки або до голови приставлено дуло пістолета з умовою вибрати лише одну статтю по маркетингу – то це саме те, що Вам потрібно….

 ***

Перш за все скажу, що 99,9% контенту на сайті OpenMind є унікальним. Тим не менше, це доволі приблизний переклад англомовної публікації Кевіна Келі 1000 true fans (єдина інша перекладена стаття з більш як трьохсот постів блогу – це 10 причин ніколи не йти на роботу). Тож, якщо Ви володієте англійською, можете сміло переходити на версію оригіналу.

В іншому випадку запрошую перечитати мій пристосований до українських реалій переклад з яскравими прикладами не зарубіжжя, а того, що є у нас. Не судіть строго, я не філолог, і взявся за це, бо стаття з тих ліпших і вартує бути поширеною українською мовою 🙂

.

Отже 1000 справжніх фанів до Вашої уваги

В сучасності з широкої диверсифікації продуктів і послуг виграють два типи суб’єків: глобальні компанії такі, як Amazon чи Netflix (в Україні, наприклад, Розетка) з однієї сторони, а також сім мільярдів споживачів з іншої. І я переконаний, що саме споживачі мають найбільше можливостей скористатися з різноманіття вузьких ніш, захованих у сучасному капіталістичному світі.

Саме наявність спеціальних вузьких ніш продуктів і послуг є справжнім благословенням для індивідів. Митці, винахідники, спеціалісти, дрібні підприємці чи інші прості люди зі своїми яскравими ідеями часто губляться між масивними гравцями ринку. Зазвичай вони не можуть конкурувати по цінах, об’ємах реклами, а відтак і реалізації власних продуктів і послуг, тож просто топляться, намагаючись підкорити світ у якому вже все роз приділено і без їхньої участі.

То чи є інший спосіб знайти своїх клієнтів, окрім заснування успішного стартапу?

Один із варіантів – це знайти 1 000 справжніх фанів. Тоді, як багато людей вже проклали собі цей шлях, так його не називаючи, я вважаю, що варто сформулювати даний підхід.

 

Суть 1000 справжніх фанів полягає у наступному:

Індивіду (наприклад: музикант, лікар, фотограф, дизайнер, письменник, юрист, публіцист, спікер – іншими словами будь-який фахівець у вузькій галузі) потрібно обзавестися всього лиш навсього тисячею так званих “справжніх фанів”, щоб заробляти на гідне життя.

Справжній фан – це людина (компанія, клієнт), котра купуватиме все, що Ви виробляєте або користуватиметься будь-якими Вашими послугами. У них стоятиме Google Alerts  на Ваше ім’я. Вони додають в закладки Ваш сайт, блог чи каталог товарів. Вони відвідуватимуть Ваші презентації. Вони купуватимуть футболки з Вашим лого і проситимуть поставити автограф. Вони з нетерпінням очікуватимуть нового релізу продуктів Вашої творчості. Вони справжні фани.

Для того, щоб вийти з погоні за клієнтами в хаосі сучасного ринку, Вам необхідно напряму контактувати з Вашими справжніми фанами. Іншими словами завдання полягає у конвертації тисячі потенційних клієнтів у тисячу справжніх фанів.

Давайте припустимо, що кожен справжній фан один раз на рік витратить свою денну зарплату на те, щоб скористатися Вашими послугами. Ця денна зарплата є середнім показником, оскільки справжні фани звичайно що зроблять набагато більше. А тепер рахуємо. Щороку один клієнт приносить Вам скажімо 300 грн. Якщо у Вас, є 1000 справжніх фанів, то це 300 000 грн. на рік або 25 000 грн. на місяць, що для більшості людей у нашій країні є цілком достатньою сумою для цілком пристойного життя.

Одна тисяча – це реалістичне число. Ви ж можете порахувати до 1000. Якщо знаходити одного фана щодня, то це займе всього три роки. Задовольняти потреби справжніх фанів – це приємне заняття. При цьому Ви залишатиметеся собою, фокусуючись на окремих аспектах власної діяльності, а саме на якості та унікальності – якраз те, що Ваші справжні фани так цінують.

Ключовим випробуванням для Вас буде підтримання тісних відносин з тисячею Ваших справжніх фанів. Взамін вони також підтримуватимуть Вас напряму. Можливо вони прийдуть до Вас додому на концерт або придбають фото в рамці чи хендмейд сувенір з Вашого сайту або замовлять іншу послугу. У всякому разі обидві сторони виграватимуть з такої взаємопідтримки і любові.

Сучасні технології роблять це коло абсолютно можливим – блоги, онлайн портфоліо, архіви та біографічна інформація, каталоги та інші прості у користуванні доступні сервіси – легко встановлюють цей зв’язок. Соцмережі, онлайн магазини і весь цифровий світ роблять відтворення Ваших напрацювань простішим, швидшим і якіснішим ніж будь коли за всю історію людства. Зовсім не обов’язково мати мільйон клієнтів. Однієї тисячі фанів цілком достатньо, щоб почати по справжньому творити.

1000 фанів

Окрім цього маленького кола відданих фанів, котрі цілком можуть забезпечити Вас непоганим життям, є ще одне ширше – назвімо їх, групою підтримки або послідовниками. Вони не будуть купувати всього, що Ви робите, і навіть можуть не потребувати безпосереднього прямого контакту з Вами але вони все одно користуватимуться левовою часткою Ваших напрацювань.

Процес, за яким Ви годуватимите справжніх фанів, генеруватиме і групу підтримки. По мірі збільшення кількості справжніх фанів, зростатиме і число послідовників. Якщо Ви будете не зупинятися і продовжуватимете займатися основною діяльністю, плоди котрої забезпечуватимуть потреби людей, то цілком ймовірно, що кількість Ваших фанів досягне мільйону і тоді це буде ще один хіт. Я не знаю жодного професіонала, котрий не зацікавлений мати мільйон клієнтів.

Але суть даної стратегії полягає у тому, що мільйон для гідного життя зовсім не потрібен. Вам не обов’язково цілитися на бестселер, щоб вирватися з низів. Посередині цілком достатньо місця, що зовсім недалеко від хвоста, зате воно все одно повністю покриватиме абсолютну більшість Ваших потреб. Даний середнячковий рай і називається – 1000 справжніх фанів. Це чудова альтернативна точка призначення для більшості індивідуалів і простих людей, а не рок-зірок чи геніїв.

Молоді ініціативні люди в цьому сучасному цифровому світі також мають і нішу дорогу ніж та, котра веде лише до супербагатства і зіркового життя. Це дорога, котрою може пройтися абсолютно кожна людина, напротивагу малоймовірному досягненню надзвичайно тісної абсолютної платинової верхівки. Буде доволі розумно і виважено цілитися саме та цей шлях. Ви матимете класне життя напротивагу над багатствам. Вас оточуватимуть не примхливі засліплені зірковим світлом відчайдухи, а справжні фани. Ну і звичайно шансів дістатися даної точки є набагато більше.

 

Декілька застережень

Дана формула – 1000 справжніх фанів – розрахована на одну людину. Що ж трапиться, якщо Вас декілька або ціла команда? Очевидно потрібно більше фанів. Але кількість додаткових фанів, що Вам необхідна, вимірюється прямо пропорційно до кількості Вашої групи. Скажімо, якщо Ваша команда зростає на 33%, то достатньо лише знайти на 33% більше фанів. Більше того, при спілкуванні між собою і за рахунок соціальної підтримки, відданість фанів до Вас швидше за все буде лише посилюватися.

Більш важлива пересторога: Не кожен індивід (зазвичай це стосується різного роду митців) має бажання регулярно тішити своїх фанів. Багато таких людей просто перебувають на своїй хвилі, а основним для них є не взаємодія з фанами (тим більше зі справжніми), а сам процес і визнання. Так ось цим унікалам потрібен посередник, менеджер, агент – хтось, хто буде спілкуватися з фанами. Таким чином вони повинні працювати в дуеті.

Третя деталь. Справжні фани найкращі. Але якщо Ви напряму не вирішуєте їхні потреби, а лише опосередковано або частково, то сума, котру вони готові на Вас потратити стрімко знижується, хоча і не падає цілком. Візьміть для прикладу блогосферу або/і контентні ресурси. Для того, щоб належним чином монетизувати сайт, автору, котрий напряму надає свої послуги аудиторії, потрібно набагато менше клієнтів (а відтак і трафіку) ніж цілому ресурсу, котрий живе а рахунок реклами, партнерських програм, продажу лінків чи інших непрямих способів взаємодії з людьми.

Те саме стосується і книговидавництва. Коли за публікацію і розкрутку книги береться видавництво, воно забирає собі більшу частину прибутку, а відтак автору потрібно набагато більше фанів, щоб себе прогодувати, напротивагу тому, коли б він самостійно продавайвсвою книгу. До слова, зазвичай автори отримують 5-10% роялті з реалізації книги, тоді як через самвидав ціла сума переходить у актив автора, тим самим показуючи, що для однаково фінансового результату достатньо мати у 10-20 разів менше фанів. Візьміть хоча б для прикладу мою е-книгу Формула Продуктивності. Ціна практично така ж, як на прилавках магазинів, але повна сума йде у мій актив при тому, що цінність інформації від того не зменшується.

 

І на завершення

Конкретна чисельність може варіюватися в залежності від типу діяльності людини. Можливо це 500 фанів для художника, але 5000 для фотографа; 100 фанів для юриста і 10 000 для блогера. Число полюбе повинно бути неоднозначним у різних кінцях світу за неподібних між собою обставин. Фактично власне саме число і не є найголовнішим, бо його неможливо заміряти, не визначивши на практиці. Коли Ви досягнете того стану, то зрозумієте скільки насправді фані потрібно саме Вам.

 

Ось деякі приклади дієвості даної практичної теорії
в Україні 
з мого близького оточення і не зовсім…

Популярний блог Inspired і його автор Сергій Пішковцій почали продавати власні футболки, чашки, календарі та ще купу прибамбасів.

work bitch Сергій Пішковцій

Сергій справа 🙂

 

Ольга Ларіна веде найбільш прокачаний в Україні твітер акаунт, а клієнти звертаються до неї самостійно за рекомендаціями інших, щоб вибудувати власний бренд у соцмережах.

Ольга Ларіна

 

Макс Кідрук вже написав стільки книжок, що я збиваюся з рахунку, а дівчата і далі кип’ятком пісяють при оголошенні назви чергової книги.

Максим Кідрук

 

Дарія Кареліна веде класний фітнес-блог і до неї частенько звертаються  за складенням індивідуальних програм для похудання.

Дарія Кареліна

 

Матюкливого коміка Володю Андрєєва (він же Agressive Doberman) регулярно запрошують проводити корпоративи і весілля.

Володимир Андрєєв Доберман

 

Ростислав Чайка настільки кльово організовує ІТ події, що більшість учасників конференцій вже навіть не дивляться на спікерський склад і відразу купують квиток на чергову конференцію.

Ростислав Чайка

Продовжіть список у коментах, якщо знаєте приклади 🙂 …

 

Так виходить, що під дані принципи підпадає і моя діяльність, оскільки серед клієнтів OpenMind є особи, котрі протягом минулого року здійснювали навіть по три-чотири різні придбання у форматі інфопродуктів, участі в навчальних програмах чи користання з акцій або іншим чином, що не може не тішити і вказує на те, що очевидно рухаюся у правильному напрямку.

Також можна сміло сказати, що по шляху до здобуття 1000 справжніх фанів рухаються більшість моїх учнів (ось деякі з них), що лише надихає, адже в основу діяльності, котру пропагую закладені саме такі догмати. Це, якщо не зіб’ються з “праведного” шляху, оскільки спокус навколо є багато.

.

У будь-якому разі, практична теорія 1000 справжніх фанів, це можливість абсолютно для кожної людини вирватися з суспільних шаблонів чи корпоративних лещат і робити те, що по справжньому подобається, приносить користь людям і заробляти собі на хліб, а не годувати капіталістичного монстра більше ніж свою сім’ю.

Як і до будь-яких по справжньому гідних справ тут теж потрібно докладати зусиль, але ж хіба справжні досягнення можуть даватися легко? Ніхто цього не обіцяв, зате це значно простіше ніж постійно займатися тим, від чого не створюється натхнення і відчуття самореалізації…