Під час одного з моїх візитів у Торонто, я потрапив на зустріч з класним блогером Крісом Гільбо (Chris Guillebeau), який пропагує нестандартні бізнес ідеї у своїй діловій творчості. Також вів відвідав усі країни світу і є одним із натхненників для мене, оскільки я теж збираюся зробиит те саме і наразі побував уже в понад 120 країнах.
Свого часу Кріс, як і я, працював волонтером у “третіх” державах (у мене Індія). Та й а загалом історія його життя і розвитку власної справи, мені дуже імпонує. Але ще більше, мені подобається його підхід до ведення справ і розвитку бізнесу.
Звідки він в деталях знає про те, що я роблю? Принаймні така думка виникла у мене після прочитання його статті Unconventional Business Ideas (Нестандартні бізнес ідеї), що написана у далекому 2009 році. Це за два роки до того, як я ще сидів у офісі і лише починав замислюватися над даною моделлю, котру вже неодноразово озвучував у численних публікаціях і виступах.
Зрештою, пропоную і вам ознайомитися з даними бізнес ідеями, котрі точно наштовхнуть на роздуми, а якщо, буде не влом, то і на активні дії, що вже в найближчій перспективі можуть призвести до створення реального власного бізнесу, якщо Вам такий підхід звичайно підходить. Особисто я по-іншому не можу, оскільки…
***
*** словами Стіва. Якщо знаєте англійську, сміло переходьте на оригінал. Інакше, читайте мою пристосовану до власної практики версію…
… Мені пофіг на сам бізнес (принаймні у традиційному значенні цього слова).
На противагу, мене турбує бізнес, котрий 1) не асоціюється з роботою і 2) розвивається навколо побудови відносин (детальніше у статті 1000 справжніх фанів або весь маркетинг у одній статті).
Що ж це за нестандартні бізнес ідеї?
Ось власне, декілька нетипових бізнес ідей, які відображають цю філософію. Більшість з них зовсім не нові і швидше за все ви вже бачили їх вираження на практиці у різних сферах життя, але тут вони всі зібрані у одному місці. Дещо вам може бути складно сприйняти в силу загальноприйнятих стереотипів у бізнес середовищі, але це ті догмати, якими керуюся особисто я.
1) Віддавайте все, що можете
Час від часу я зустрічаюся з різними підприємцями, щоб запитатися яким чином насправді виглядає їх бізнес, хоча більшість з них не розуміють, як власне заробляю гроші я. До речі, мої батьки теж цього не розуміють. І навіть теперішній міністр економіки Павло Шеремета під час нашого спільного обіду і розмови про подорожі і гроші запитав: “Ти просто ведеш блог?” Не зовсім…
Ось простою мовою про заробіток в інтернеті.
Традиційна бізнес модель виглядає наступним чином: Ви даєте 10% інформації про себе, показуєте портфоліо, кейси чи проводите консультацію і продаєте решта послуг на 90%.
Я ж роблю абсолютно протилежне: 10% для насправді зацікавлених і тих, хто хоче більш глибиний формат співпраці ( реклама / наставництво), а 90% практичної корисної і готової до застосування інформації – абсолютно безкоштовно.
2) Не використовуйте людей, а допомагайте їм
У мене не має візиток. І коли на якихось конференціях чи тусовках, народ починає ними обмінюватися, я відповідаю дуже просто. Все на сайті. Зверайтесь, якщо вас цікавить. У всякому разі 99% назбираної мокулатури летить у смітник того ж вечора або у кращому випадку закидується у далеку шухляду на віки.
Загалом я не дуже люблю типові бізнес нетворкінгові тусовки, оскільки на них більшість народу понтується один перед один. Знаю, це відноситься не до всіх, але є окремі “особі”. Мене це реально харить.
Тим не менше…
Тип нетворкінгу, котрим я займаюся є дуже важливий. Щодня я проводжу доволі багато часу вибудовуючи прямі відносини з людьми. Саме тому я веду цей блог, а також заснував найкориснішу бізнес-спільноту УАнету – ОМБІЗ Картель.
Після заявки до мене в друзі у соцмережах я питаюся чому людина додається і яким чином я можу їй допомогти, а крім того по мірі можливостей відповідаю приватно, хоча не завжди справляюся, оскільки потік реально великий. Тому краще звертайтесь на мейл.
Так, воно може забирати багато часу, але відносини все таки є важливішими. Для того, щоб показати, як даний час використовувати максимально ефективно, я і написав книгу Формула Продуктивності.
Замість того щоб говорити “Що ти можеш зробити для мене?“, питайтеся “Як я можу dам допомогти? Що я можу про dас розказати іншим? Це супер, повірте.
3) Відсутність конкуренції
Інколи мене запитують чи окремі герої рубрики OpenMind-TV або багато інших, що працюють у даній індустрії, мої конкуренти. Зовсім ні. В цьому бізнесі просто не має конкуренції. Мета більшості підприємців – допомагати іншим вирішувати конкретні потреби.
Моя професійна місія полягає у тому, щоб допомогти почати або розвинути бізнес 1930 людям, а також вільно подорожувати і ефективно організовувати власне життя, аби воно проходило в кайф.
У типових бізнесах конкуренція проявляється у знижені ціни за продукти чи послуги, пошуку нових джерел для генерації потенційних клієнтів і решта прикладів щурячих перегонів. У моєму ж бізнесі я борюся сам з собою, аби щодня допомагати все більшій кількості людей.
4) Перестаньте агресивно продавати
Маніпулятивні та агресивні методи продаж повна лажа. Мені гидко від формулювань типу: “Бєспредєльная власть продаж” або “Как использовать НЛП в продажах”. Коли я лише вчився заробляти гроші, то думав, що використовувати негативні емоції людей (страх, почуття провини, безпорадність etc.) є чудовим інструментом до власного збагачення.
Тим не менше згодом побачив, що багато учасників таких відносин чомусь доволі агресивно настроєні, а фінальною метою є не допомогти людині вирішити конкретну потребу, а продати власні продукти чи послуги. Тому, що буде далі, приділяється набагато менше значення.
Мені більше подобається ідея асоціювати продаж з позитивом. Життя занадто коротке, щоб турбуватися про такі речі, що наближає нас до наступної ідеї…
5) Давайте те, чого вони хочуть
Якщо вважаєте, що дана ідея зовсім не нетипова, то швидше за все ви просто не користується інтернетом. Якщо вам доводиться напряму переконувати клієнта щось купити, то швидше за все, ви у поганому бізнесі. Якщо ж ваш продукт чи послуга відповідає потребам людей, то напрямок правильний.
До речі, моя ОМБІЗ Формула допомагає виявити справнжю потребу клієнта і надати (продати) це ефективним способом.
Чи є ваш продукт або послуга хорошою ідеєю? Ось тест:
1) Пряма Потреба – Людям ПОТРІБНІ (або вони думають, що потрібні) Ваші продукти чи послуги.
2) Велика цінність – Це насправді кльова річ, чим Ви по-справжньому гордитеся.
3) Висока маржинальність – Тут реально є прибуток.
Якщо ці три елементи співпадають, то шансів у Вас є багато.
6) Не аутсорсіть, просто забийте на певні дії
Якщо ви почуваєтеся занадто навантаженими і роздумуєте над тим, щоб делегувати ряд справ, краще просто відмовтеся від того, що не є насправді важливим. Повірте, це чудово працює.
Добре запитати себе: “Якщо я перестану робити Х, то чи завершиться може життя?” При відповіді “Так” мабуть краще знайти спосіб це зробити. Якщо ж ні, то все буде гаразд. З іншої сторони, можливо без створення цілого департаменту, неможливо буде збудувати бізнес з семизначними прибутками. Але чи є це вашою метою?
Особисто в мене не має меті стати мільйонером. Зате я хочу жити так, як може собі дозволити магнат, хоча у більшості воно не є таким, як про це зазвичай думають люди. Для цього навіть достатньо 351 гривень на день (по старому курсу). Ось, переконайтеся самі. Крім того, місячний абонемент у справжньому раю коштує всього 520 $, а епічна майже піврічна подорож екзотичними країнами може обійтися у 5-6 тисяч доларів.
7) Відчепіться від грошей
(Оман)
Побавтеся, проінвестуйте, спробуйте різні варіанти. Побачите, що збереження коштів і їх заробіток, це абсолютно різні речі, які вимагають вироблення різних навичок.
Я от раніше поняття не мав, що реклама може так ефективно працювати, допоки не прийняв рішення нарешті заплати за неї правильній людині, а придбати інформаційний продукт було з розряду фантастики, хоча тепер щотижня затарююся на Амазоні.
8) Нікого не слухайте, але прислухайтеся до всіх
Повірте, ніхто не знає як має бути. Якщо комусь не подобається те, що ви робите, не переживайте. Є купа людей, які Вам подякують і ще й заплатять за це. Ось поради про те, як поводитися з ненависниками, опонентами і тролями різного ступеня. І найважливіше…
9) Постійно розширюйте кругозір – Open Your Mind
У моєму бізнесі, я не програю, якщо хтось виграє. Коли виграю я, ніхто інший не програє. Це все результат ідей, викладених вище. Я намагаюся давати людям те, що вони хочуть; те, що по-справжньому корисне і не бавлюся у маніпулятивні ігри на понтах.
Якщо у Вашому бізнесі необхідно щось у когось забирати (час, гроші, совість etc.), я вам не заздрю. Фігово мабуть працювати у виконавчій службі.
На щастя, бізнесів, що працюють подібно до вище викладених ідей, стає все більше. Я тут реально не один. Більше того, я переконаний, що підприємці, котрі почнуть застосовувати ці нестандартні бізнес ідеї у своїй практиці, будуть розвиватися швидше, тоді як “класична модель”, потроху згасатиме.
Клієнти, стають все розумнішими і шукають реальну цінність та людський підхід. Навіть, якщо ви починаєте задумуватися над інтеграцією даних ідей у власній практиці, від старих звичок і напрацьованих підходів, може бути дуже складно відмовитися, але це нормально.
РЕЗЮМЕ
До речі, багато хто говорить, що це все нереально, що це міф. Подібне говорили мені навіть найближчі люди, коли я лише починав майже 3 роки тому. Згідно розуміння більшості, так справи не ведуться.
Я цілком адекватно розумію, що мій бізнес може вважатися неуспішним, згідно певних стандартів. Часто спускаю багато коштів в трубу, а інколи туплю з розвитком. Мабуть більш досвідчений підприємець міг би витискати з даної діяльності набагато більше прибутку. Але я – це просто я і нікуди від себе самого не дітися.
***
До речі, якщо ви шукали нестандартні бізнес ідеї для того, щоб почати нову справу чи розвинути вже існуючу, то щиро запрошую вас у найкориснішу бізнес-спільноту УАнету – ОМБІЗ Картель. Впевнений допоможе досягти вам значних успіхів у вашій діяльності.
Хороші ідеї! Але краще все робити з напарником. Ну, звісно, якщо правильно його обрати https://www.bizmaster.xyz/2016/12/7-pryncypiv-vyboru-partnera-dlya-spilnogo-proektu.html
Партнерство має сенс лише тоді, коли суб’єкти якісно доповнюють один одного.
Не важливо, що означає ваша ідея і продукт. Важливо, що вони дозволяють робити. Успіх залежить від того, наскільки потужно ви зможете змусити вашу ідею працювати на благо вашої аудиторії. Удача в сьогоднішньому ринковому просторі ідей приходить від того, що ви сміливі, креативні і здатні внести істотний внесок в життя людей, внесок, який перебуває за рамками продукту….
цілком погоджуюся 🙂
Доброго дня Орест, ще не дочитав донизу, але прийшла ідея і одразу пишу її Вам, доки не забув :). Було б дуже корисно створити андроїд-программу для того, щоб отримувати туди інфу з Вашого блогу і т.д. Щось на зразок habracitizen, щоб мати змогу оперативно і навіть на повільному підключенні отримувати корисну інформацію. Мені здається для Вашого сайту подібний сервіс просто необхідний.
дякую за ідейку 🙂