Не секрет, що левова частка результату реалізації продуктів чи послуг та інших потуг, як от організація якогось дійства чи просто поширення ідеї, залежить від успішності рекламного бюджету.  Якщо Ви вже бралися за якусь ініціативу, то швидше за все в курсі про те, наскільки непросто поширити інформацію про це, навіть, якщо мова йде про ті речі, що насправді покращують життя людей і світ вцілому.

Косово (81)(реклама 3G зв’язку в Пріштіні, столиці Косово)

Практично щодня я працюю у сфері поширення інформації і борюся з темними силами зла різного флуду в мережі, але, щоб пробити цей бар’єр, зазвичай доводиться докладати трішки зусиль. Перш за все предметом поширення інфи повинна бути вартісна річ, котра буде корисна людям. Лише тоді можна розраховувати на хоч якийсь ефект. Але цього недостатньо. Вам полюбе потрібна у більшості випадків класно організована pr-кампанія. Саме тому різноманітні рекламні і digital агенства зараз на висоті, ціна чиїх послуг зазвичай недосяжна для дрібних підприємців і простих користувачів.

Але тут є і хороші новини. Для того, щоб вдало поширити інфу онлайн, не потрібно бути вправним маркетологом. По великому рахунку, Вам необхідно дві речі:

  1. Мати звідки брати аудиторію
  2. Мати місце, де з цією аудиторією відбувається найтісніший контакт

Увага зазвичай привертається там, де вже є тусовка, тобто тематичні ресурси до Вашої ініціативи. Для цього потрібно домовлятися з менеджерами чи власниками інших порталів або ж лідерами тусовок, що теж (принаймні з першого разу) є pain in the ass. Саме для цього я написав статтю Як ефективно писати рекламні оголошення і вдало співпрацювати з рекламодавцями.

Ну ок, увагу привернули, люди почали переходити на Ваш ресурс, але ж що далі? Натиснути кнопочку “Х” у правому верхньому кутку екрану дуже просто, а от скільки зусиль було покладено на те, щоб показати дану сторінку хоча б на пару секунд.

І тут нам на допомогу приходять так звані цільові сторінки або лендінги (landing pages). Про те, що це таке і як їх ефективно використовувати нам розповість у даній статті мій помічник Олексій Босий, котрий зараз перебуває у Тунісі (з прикладами, поясненнями і навіть інфографікою).

***

Але перед тим ліричний вступ…

Джон ВанамейкерЯ знаю, що половина мого рекламного
бюджету витрачається даремно.
Біда в тому, що я не знаю, яка саме половина.

Джон Ванамейкер,
творець першої у світі мережі універмагів

.

Майже 175 років пройшло з дня народження знаменитого американського комерсанта, засновника першої в світі мережі універмагів (Wanamaker’s), який ввів у своїх магазинах поняття фіксованих цін, тим самим заборонивши продавцям торгуватися з покупцями.

Крім цього, Джон Ванамейкер став першим сучасним рекламодавцем, викупивши колонки в газетах для реклами своїх магазинів, за що не дарма згодом його стали називати батьком сучасної реклами. Його цитата про «рекламний бюджет» якнайкраще відображає те, що вже в наш час відбувається на рекламному ринку.

Із появою інтернету з’явилися можливості чітко відслідкувати, куди йде кожна вкладена у рекламу копійка. Завдяки інструментам аналітики можна робити висновки і далі вкладати гроші тільки в ту рекламу, яка приносить клієнтів. Отже, проблема, з якою зіткнувся Джон Ванамейкер зникла? І так і ні.

Про це Вам майже ніхто не признається.
Хочете вірте, хочете ні – але і далі більшість грошей на рекламу, навіть в інтернеті, витрачаються на вітер. Абсолютна більшість реклами в інтернеті не приносить замовникам бажаного результату. Навіть, якщо відомо, яка саме частина бюджету працює більш ефективно, а яка гірше.

Проблема криється у конверсії.

Конверсія (англ. conversion, або conversion rate) – це відношення кількості відвідувачів сайту, що виконали на ньому певні цільові дії (наприклад, покупку, реєстрацію, підписку, перехід по посиланню тощо), до загального числа відвідувачів сайту у відсотках. – Вікіпедія

Простими словами, якщо реклама привела на ваш сайт 1000 відвідувачів і двоє з  них здійснили потрібну дію (наприклад, здійснили покупку), то конверсія з відвідувача у покупця складає 0,2%. Це означає, що із умовно, 1000 вкладених у рекламу гривень, дійсно спрацювали тільки 2 грн. Але якщо покупки цих двох людей “відбили” вкладені кошти, то тоді рекламна кампанія може вважатися вдалою.

Більшість рекламодавців з надмірними зусиллями досягають того, щоб не працювати собі в збиток і щось заробляти, рекламуючись в інтернеті. І вважають це успіхом, коли ROI (повернення інвестицій) ледве перевищує 100%, тобто коли вони на рекламі заробляють хоч щось.

Проте все більше з’являється рекламодавців, яких не задовольняє цей стан речей. Зрозуміло, що кожен відвідувач сайту ніколи не буде здійснювати покупку, але хіба не можна зробити так, щоб хоча б кожен сотний це робив (а не двоє із тисячі)?

Можна.

Як же можна збільшити процент конверсії?

Один із прийомів, який дозволяє кардинально збільшувати ефективність реклами – це використання грамотно структурованих і оформлених сторінок, які в англомовному інтернеті називаються Landing Pages (а у нас – лендінгсторінка приземлення, цільова сторінка та ін.)

Типова landing page

  • з технічної точки зору landing page – це сторінка,  на якій немає меню, що веде на інші розділи сайту, немає бокових колонок, які ви можете побачити на більшості сайтів і майже немає гіперпосилань, окрім кнопки покупки/підписки/завантаження. (Це основне посилання називається Call to Action-заклик до дії)
  • з точки зору маркетингу – це сторінка, яка підштовхує користувача вчинити необхідну дію (наприклад, покупка або підписка)
  • з точки зору користувача – це сторінка, на яку він перейшов по посиланню з іншого сайту (з пошукача, з фейсбуку, клікнувши на банер тощо)

Три найбільш частих цілі, які виконує landing page:

  1. змусити користувача зареєструватися або підписатися на розсилку
  2. продати конкретний продукт в конкретній ситуації (розпродаж або промо-акція)
  3. змусити користувача завантажити або встановити софт

Як виявляється, навіть ті рекламодавці, які використовують лендінги, часто мають невиправдано низькі відсотки конверсії. Це пов’язано з тим, що для створення ефективної цільової сторінки потрібно і добре знати аудиторію потенційних відвідувачів, і вміло написати текст пропозиції, і створити професійне візуальне оформлення сторінки, і ще багато-багато іншого.

Мало хто (навіть серед тих, хто професійно надає такі послуги) вміє робити це на високому рівні. Більшість вебстудій і рекламних агенцій, які за таке беруться, роблять, безумовно, красиві сторінки, але дуже рідко – результативні. Хороших фрілансерів (які беруть дешевше, ніж агенції) у не-англомовному сегменті ринку взагалі знайти важко.

Через це ми для проектів Openmind у сферах подорожей, онлайн-бізнесу та саморозвитку, створюємо лендінги у власній дизайн-студії. Ми маємо чек-ліст з понад 50-ти пунктів, що потрібно врахувати, щоб лендінг дійсно працював на результат. Самі пишемо тексти. Також, ми ретельно вибираємо, звідки брати трафік, який піде на сторінку. І в результаті, ми досягаємо прийнятних показників конверсії. Наприклад, 58% з відвідувача у підписника.

А ось приклад нашої доволі успішної сторінки для продажу: https://openmind.com.ua/travelearning/

2014-06-25 13-24-08 Скриншот экрана

***

Ось, до речі, основні моменти які ми, у студії Openmind, намагаємося враховувати, щоб бути впевненими у якості лендінга. Дана інфографіка Вам точно стане у пригоді, тож користайте 🙂

інфограм

Друзі, а Ви використовуєте лендінги у своїй діяльності? Напишіть у коментарях, наскільи ефективні Ваші лендінги і з якими проблемами Вам, можливо, доводилося стикатися, плануючи рекламні кампанії? 

А може маєте щось додати від себе до цих рекомендацій? 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: