Ось і випав перший сніг. На жаль побачити його мені не пощастило, оскільки наразі перебуваю у Тайвані (офіційно – Республіка Китай). Це така розвинута острівна країна, що знаходиться на Схід від Великого Китаю (Китайської Народної  Республіки) і трішки південніше Японії, а також входить до складу чотирьох Азіатських тигрів, але попри те все, не є членом ООН.

Ну, про сам Тайвань, трішки більше вже зовсім скоро, а наразі про те, що зовсім скоро чекає всіх любителів зимових видів спорту та гірськолижного відпочинку в Україні.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
(Учасники Free Ride Cup в очікуванні свого заїзду на схилах Чорногори)

Чесно кажучи, нормального снігу я вже не бачитиму третю зиму підряд, адже два роки тому провів її у Пд-Сх Азії, а минулого року доля занесла нас у Центральну Америку. Тепер же на черзі Піднебесна. Навіть по-доброму заздрю тим, хто зовсім скоро розсікатиме білосніжні схили Карпат, адже у нас насправді є де покатати. Особисто я на лижі став десь у першому чи другому класі, а перейшов на борд у десятому. Встиг трішки попрацювати інструктором-рятувальником, а також взяти участь у кількох змаганнях.

***

Нижче подаю парочку місць, котрі облюбував сам, а також з цікавістю перегляну поради від Вас.
Для початку, карта з місцем розташування курортів, описаних у даній статті:

гірськолижні курорти карпат1
(карта створена сервісом ua.igotoworld.com)

 

Драгобрат

Найвисокогірніший гірськолижний курорт України. Схили знаходяться на висоті 1300-1700 метрів над рівнем моря. Деколи не на жарт заметає снігом, що й годі туди добратися, але для фрірайдерів – це справжній рай.

Проблем з житлом не має, підйомники дешеві, краєвиди пречудові. Що ще треба для класного зимового відпочинку? Дорога. Так, її до полонини Драгобрат практично не має. Тому доводиться користуватися послугами таксистів на УАЗиках, що теж додає свого колориту. Підніматися варто з селища Ясіня, Рахівського району, Закарпатської області. Туди ходять щоденні поїзди зі Львова і Франківська. На авто по наших розбитих дорогах виходить трішки довго, хоча і відстань невелика – всього 130 км з Івано-Франківська.

Ось окрема стаття про Драгобрат на блозі, а тут детальніше про курорт у моїх колег igotoworld.com.

Однією із мегафішок Драгобрату є те, що природній (хоча і мокрий) покрив снігу на спусках там зазвичай залишається аж до кінця квітня – початку травня. Власне протягом останніх кількох років це було єдиною можливістю для мене покататися в Україні, оскільки зими, як правило, ми проводимо у теплих краях і повертаємося в Україну десь на Пасху.

Зацініть дане відео з покатушок на Травневі свята минулого року.

 

Буковель

Зручно, комфортно, дорого, люксично, престижно, але нудно (принаймні для мене). Якщо хочете новенькі підйомники, вкатані розрівняні схили і чудову інфраструктуру, то Вам пряма дорога на Буковель.

(фото позичив у crimee.com)

Наразі це єдиний великий гірськолижний курорт в Україні Європейського зразка, де зазвичай подобається всім. Мені теж подобається Буковель просто за те, що він є, і показує стандарт розвитку і сервісу. Але кататися по тамтешніх пологих вкатаних схилах такому вар’яту, як мені, там просто нудно. Тим не менше, для більшості людей, це класний варіант для сімейного відпочинку. Ось ще про Буковель від ua.igotoworld.com.

 

Славське

Старий добрий дядько Славське вже втратив свої позиції. Пригадую ще ті часи, коли щосуботи зранку пів-Львова запихалося у Мукачівську електричку. Можна було сміло підтягуватися, наперед ні з ким не домовлявшись, і полюбе зустріти знайомих. Народ приходив з гітарами, канапками, випивкою і гарним настроєм з самого ранку і це свято тривало аж до кінця неділі, коли вся братія проверталася після шалених вихідних до Львова.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Також Славське непоганий варіант і для Київських, оскільки туди без проблем можна добратися численними прямими поїздами, що ідуть на Закарпаття. Таким чином у дев’яностих і першій половині двотисячних Славське можна було сміло вважати зимовою столицею України. Але зараз це далеко не так. Дорога до міста розбита, підйомники старі, схили занедбані, більшість чоловічого населення містечка п’яниці, а Зимова Олімпіада 2022 року мабуть нам не світить, у зв’язку з теперішньою ситуацією у країні.

Тим не менше, зручне залізничне сполучення (всього 2 години поїздом зі Львова, 11-12 год. з Києва) і велика кількість схилів навколо Славського робить його непоганим варіантом для вилазки на вихідні. Дуже сподіваюся, що найближчим часом Славське поверне собі коишню славу.

 

Пилипець

Ще один класний варіант. Розташувавшись на північних схилах полонини Боржава (висота до 1600+ метрів) у Пилипці доволі довго тримається сніг. Поряд з основним пологим і затяжним спуском є ще варіанти влаштувати собі справжній фрірайд, якщо завернути у ліс або видертися вище на засніжену полонину.

Правда добиратися туди трішки складніше. Залізничним вузлом слугує Воловець (1 година далі на південь від Славського), що за 15 км від Пилипця. Автомобілем потрібно добиратися через два перевали, що ускладнює даний процес зимою. Зате підсолоджують всі ці зусилля прекрасний водоспад Шипіт, що знаходиться на околиці села, а також чудова дерев’яна церква. Ось ще трішки детальніше від мене про Пилипець.

***

Ну ось так коротенько хотів розповісти про ті місця, де зазвичай катаюся зимою в Українських Карпатах я. Окрім того ще є парочка цікавих місцин. От наприклад можна самостійно задертися пішки на Говерлу і спуститися з неї. Я разок на таке підписався і зовсім не пошкодував…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… або ж відвідати інші непогані, але трішки менш відомі гірськолижні спуски. E.g.:

  • Плай
  • Тисовець
  • Яблуниця
  • Красія
  • та інші…

.
Друзі, а Ви вже загострили канти своїх лиж і дошок? Куди
збираєтеся цієї зими і що ще можете порекомендувати?

#OMBIZ FORUM (Львів, 7-8 липня)Деталі та Реєстрація

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: