Створити аби щось – це зовсім не проблема. Головне завдання будь-якого бізнесу, організації чи окремих осіб полягає у тому, щоб створити продукт чи послугу, за яку клієнти платитимуть гроші. Це, якщо на меті є звичайно отримання прибутку (якщо ж справа некомерційна, то принаймні поширення інформації і користання з ідей та напрацювань – може стояти на меті).
Ну ок, чудовий продукт є, а презентована послуга в наявності. Що ж далі? Де ті сотні-тисячі осіб, які повинні були вишикуватися до вас у чергу? Постійно у численних людей виникає подібне запитання: «А як же з цим ефективно підступитися до потенційно зацікавлених осіб?».
(фото взяв у vovando)
Насправді варіантів є доволі багато. Тут вже мова йде про таку велику сферу, як маркетинг, але я хочу торкнутися лише одного інструменту – ми вам покажемо, а ви про це напишіть. Іншими словами, мова йде про те, що бізнес, організація чи особа, запрошує до себе блогерів (чи інших онлайн активістів), показує як все влаштовано, а ті у свою чергу це поширюють серед своєї аудиторії. Виграють від того всі: і власник, і блогер, і кінцевий споживач, хоча є пару нюансів.
***
На днях я випадково натрапив на пост Володі (blog.vovando.com) про те, що в Хінкальня (ресторан грузинської кухні у Львові та Ужгороді) запрошуються львівські блогери. Представники закладу покажуть як робляться певні страви, а блогери у свою чергу напишуть про отриманий досвід.
Щось подібне частенько організовують туристичні фірми, а також й інші гравці тревел індустрії (авіакомпанії, готелі, туроператори та інші). Ось топ-тревел блогер Алекс Чебан розповідає про це у своєму інтерв’ю на вокзалі 🙂
Це також і чудовий спосіб для вас показати світові свої власні напрацювання та яким чином вони можуть стати у пригоді іншим людям.
Блогери (чи інші онлайн активісти) отримують цікавий матеріал для контенту і новий досвід, тому вони теж за. А кінцевий споживач дізнається про ваші продукти і послуги від третіх осіб, а не непряму, коли зазвичай все явно прикрашено. Класна модель, чи не так?
***
Відразу скажу, що сама Хінкальня мабуть сильно не потребує додаткової реклами. Будучи великим поціновувачем Кавказької кухні, я частенько туди навідуюся, оскільки ніяк не можу забути смак самої Грузії (ось звіт з поїздки в цю країну). Але столика вільного не завжди вдається відхопити.
Хто був у Хінкальні, той знає, що там смачно і недорого. А якщо ви не в курсі, то щиро рекомендую.
І хоча я свого часу вже проходив вишкіл грузинської кухні у Батумі (ось що ми наробили)…
… майстер-клас у Хінкальні видався на славу.
Не думаю, що напишу кращий звіт про сам процес приготування і перебіг подій, тому відразу кидаю прямі лінки на інших блогерів, які вже це зробили до мене:
Сooking-Сlub.in.ua – Вчимося готувати хінкалі
Vovando.com – Хінкалі, Грузинська кухня. Майстер-клас
Далі ЖЖ-шники: aprilwitchka, relver, donna-stella теж кожен відповідно поділиися власними враженнями. Окреме дякую, yellow-mamba за ініціативу й організацію події. Ось власне і пост нашого куратора.
Додам лише, що найкращий «хінкаль» за словами шефа вийшов у Мартусі 🙂
***
Ну і звичайно не можу не згадати про персонал закладу. Власне дана афера була ідеєю yellow-mamba, а адміністрація Хінкальні залюбки підтримала ініціативу, що вже багато про що говорить. Кавказькою гостинністю тут тішать не лише блогерів, які піарять заклад, але й гостей, від присутності яких і залежить весь успіх.
Зокрема, за квітень було продано більше 8593 хінкалі. Враховуючи, що наш майстер клас проходив зранку 30 квітня, то дана цифра до кінця дня могла сміло перевалити за 9000. Всі хінкалі робляться вручну відразу варяться під замовлення.
Тож, щиро рекомендую цей заклад, що має два ресторани й Львові та ще один в Ужгороді. Заходіть і може якось там перетнемося. Деталі за лінком – Хінкальня.
(дякую за фото relver, який теж тусив там з нами)
***
Меседж до рестораторів, готель’єрів та керівників інших закладів.
Беріть цю модель собі на озброєння, адже блогосфера лише починає своє становлення в УАнеті. Зорганізуйте щось подібне. Це не вимагає додаткових великих ресурсів з вашої сторони, а крім того матимете безкоштовну, класну, живу і щиру рекламу (або ж антирекламу – залежить від досвіду запрошених осіб). Успіхів у бізнесі та інших починаннях.