Недавній перший сніг (принаймні у Львові) врешті навіяв багатьом людям думки про зиму. Чесно кажучи, це було вперше за останніх чотири роки, коли я побачив сніг у рідному місті. Трохи вже скучив за вихідними, які ми з друзями проводили у Карпатах, катаючись на сноубордах. Але, як тільки вийшов на вулицю, зрозумів, що пора вилітати у вирій. 

Власне, невдовзі ми знову летиму поближче до екватору. Нагадую, що це вже четверта наша спільна мандрівка в місця, куди люди їжуть жити у тапках. Першим була класична Південно-Східна Азія (Тайланд, Малайзія, Сінгапур, Балі, Шрі-Ланка), далі Центральна Америка (Мексика і Куба).

А минулу зиму ми провели переважно у східній частині Південно-Східної Азії (Гонконг, Тайвань, В’єтнам, Камбоджа, Лаос, Китай). Перейшовши за всіма посиланнями ви не тільки зможете подивитися гарні картинки, а також прицінитися, оскільки я постійно розписую бюджет тамтешнього перебування по кожній із країн. Це може бути для вас в сам раз, оскільки з тих країн чудово починати подоржувати далеко і на довго. 

Для затравки відразу скажу, що зиму 2015/16 проведемо на Канарах, в Південній Америці і США, але детальніше про це у одному із наступни постів. А наразі підсумки по Азії. 

***

Отже маршрут виглядав ось так. Червоним – пересування по Китаю. Синім – все решта. 

В дорозі ми провели майже 5 місяців, фактично перебуваючи у кожній із країн (Тайвань, В’єтнам, Камбоджа, Лаос, Китай) майже по 30 днів узв’язку з типовим терміном дії місцевих віз. Окрім того, сама подорож почалася з Гонконгу, де ми пробули всього 5 днів. 

Ось коротенькі резюме по кожному напрямку:

Гонконг

Це такий собі Нью-Йорк Східної Півкулі. Не побувавши тут, навіть не думайте вмирати. Тим більше, що це великий транспортний вузол і швидше за все при подорожах Азією доведеться робити трансфер у цьому чудовому місті. Ось детальніше про Гонконг…

***

Тайвань

Більшість українців нічого не знають про Тайвань і тому навіть не думають сюди їхати. А дарма! Країна є унікальним поєднанням Китайської, Японської і Американської культур. Тут ми зустріли мабуть найдобріших людей на Планеті. Детальніше про Тайвань…

***

В’єтнам

Просто чудова альтернатива Тайланду і одне з найкращих місць на планеті за співвідношенням ціна-якість. Якщо думаєте куди б це чкурнути на зиму, щоб завалитися у гамак і потягувати кокосове молочко, не шукайте дальше. В’єтнам – класний варінат. Рекомендую. Детальніше про В’єтнам…

***

Камбоджа

Такоє :-( Подивитися із роззявленим ротом на вражаючі храми Ангкору і може трошки позасмагати на недоторканих цивілізацією пляжах, але не більше. Занадто бідна і хаотична країна, як для пересічного мешканця планети Земля. Як на мене, довго у Камбоджі не протягнеш. Та й нема чого. оскільки поряд значно привабливіші варінати В’єтнаму і Тайланду. Ось і детальніше про Камбоджу.

***  

Лаос 

Країна небаченої природньої краси і буддиського спокою. Просто чудове місце, щоб “пошукати себе”, але навряд чи найкращий варіант для довготривалого перебування, у зв’язку з незовсім сформованою інфраструктурою. Тим не менше, це теж обов’язкове для відвідин місце. Детальніше про Лаос…

***

Китай 

Справжній хайлайт всієї поїздки. Піднебесна явно перевершила всі очікування. А може то так лише здавалося після трьо місяців у сільських країнах Індостану. Як би там не було, а у Китай я ще неодноразово повернуся і вам рекомендую завітати. Наразі там купа чудових можливостей для життя, роботи і бізнесу. Ось детальніше про Китай…

***

Резюме
.

Фінанси

Відвідано 5 країн + Гонконг. Загалом у подорожі проведено майже 5 місяців, а коштів пішло всього 8 600 $ на двох, тобто розбивши розуміємо, що це всього 860$ в місяць на особу і 29$ у день. Дуже норм, чи не так? Магічним чином вийшло навіть економніше ніж у інших поїздках. 

Звичайно така математика можлива, лише у випадку довготривалої мандрівки, коли ціна за дорогий переліт на край світу плавно розсмоктується між іншими витратами. Звідси висновок – їздити варто далеко і на довго. А таке можливо лише при дистанційних заробтіках і оптимізацією власного лайфсталу, ідею чого на практиці я вже просуваю не один рік. 

Детальніше про мою бізнес модель в описі навчально-практичного курсу TraveLEarning PRO.

***

Логістика 

З точки зору пересування це була наша мабуть наскладніша подорож. Уявіть! Протягом цілих п’яти місяців ми ніде не затримувалися довше ніж на один тиждень за винятком В’єтнаму, де у прибережному селищі Муйне пробули всього 20 днів. Решта все суцільні гонки. 

Насправді часті пакування і розпаковування речей сильно втомлюють так само, як і постійний пошук житла чи пристосування до нової місцевості. Але нам не вибирати. Так вже був прокладений маршрут, що зробити якусь одну базу в силу наявної інфраструктури було неможливо. Все йшо по колу. 

За що найсправді радий так це за покращення умов під кінець мандрівки, коли сил було вже значно менше. У чому ж фішка? Якщо ви збираєтеся протягом певного часу відвідати пару країн, залишіть найкращі десь на кінець. Інакше ваші враження будуть погіршуватися, а це не завжди добре. 

Це, наче залишення найсмачнішого на десерт – в результаті ви все одно задоволенні. Саме так і трапилося у нас з Китаєм, який чудово завершив епічну подорож після того, як довелося три місяці протарабанитися у “сільських державах” – В’єтнам, Камбоджа і Лаос. Цілком протилежне трапилося під час першої мандрівки, коли на завершення припала Шрі-Ланка.

***

Інші деталі

Також врахуйте погодні умови. Тайвань і Північний В’єтнам виявилися холодними і дощовими зимою. Більшість Китаю взагалі має континентальний клімат, а от у Лаосі під кінець лютого вже почало не на жарт припікати і температура в день сягала 45 градусів. Тут також варто дивитися що робити, де і коли. 

Чергуйте час на самоті у селах і на природі з великии містами і гучними тусовками. Інакше можна перетворитися у монаха або ж навпаки так влитися у вічні двіжі, що аж втратити відчуття часу. Балансуйте у інших речах і все буде добре :-)

Ось так, коротенько про нашу минулу зиму 2014/15. 

.
А куди у вирій цього разу летите ви? Може маєте якісь запитання? Підкажу! 
Особисто ми тримаємо курс в Південну Америку і США. Детальніше згодом. 
Share Button