Жив був класний онлайн ресурс для молоді і студенства. Майже кожен українець, бажаючий поїхати на навчання, стажування чи волонтерську програму за кордон вважав обов’язком підписатися на розсилку UniStudy.org.ua і регулярно відслідковував численні міжнародні можливості, які практично щодня оновлювалися на сайті ще з 2006 року.
Серед них свого часу був і я, коли активно колесив Європою поміж строгих сесій на юрфаку ЛНУ ім. Івана Франка. Завдяки активній громадській діяльності у студентські часи, мені вдалося відвідати порядка 30 європейських держав ще до закінчення ВУЗу. Зараз це вже більше 60 країн на кількох континентах. Дякую тобі UniStudy.
Згодом по мірі розвитку OpenMind.com.ua ми почали співпрацювати і я навіть познайомився з Олесею Сторожук, котра власними зусиллями вела цей культовий корисний для тисячів людей ресурс. До речі, перше інтерв’ю з рубрики OpenMind TV було записано саме з нею. Переглянути.
Тим не менше, згодом UniStudy перестав оновлюватися місяцями, а невдовзі і взагалі занепав через неоплату хостингу. Це було, наче удар в серце, оскільки не може так просто закінчитися велика справа, що свого часу допомагала мені і ще взмозі відкрити купу можливостей для тисяч людей.
Тому я вийшов на контакт з Олесею, щоб з’ясувати у чому ж річ. Виявилося, що у автора просто змінилися цінності, а бажання продовжувати займатися справою, від чого не пре, більше не було сенсу. От ми і домовилися, що питаннями розвитку UniStudy з того моменту займатимуся я, оскільки треба було щось робити.
У цьому пості я детально опишу, як вдалося відродити UniStudy і вивести його на прибутковість.
***
Перш за все Олеся зізналася, що багато хто пропонував їй перебрати UniStudy на себе, але вона відмовляла, оскільки не була впевнена у людях. Чудово її розумію. Це, наче віддати комусь власну дитину, яку виховувала роками. І це одна фраза, яка сюди чудово вписується, але трішки у іншому контексті: “Краще ні з ким, ніж аби з ким” 🙂
Будучи щиро вдячним за довіру і з розумінням великої відповідальності, що на мені лежить, довелося приступати до справ. Робота почалася у грудні 2014 року, коли власне тривала моя п’ятимісячна поїздка Азією через Гонконг, Тайвань, В’єтнам, Камбоджу, Лаос і Китай.
Завданням було:
- відродити запущений проект,
- налагодити систематичну роботу,
- і продовжувати його розвивати.
Про благодійність не могло бути і мови! Я активний прихильник того, що будь-яка справа повинна бути принаймні самоокупною, а ще краще прибутковою, хоча і спрямовую 10% своїх доходів на благодійні цілі. Лише тоді можливий органічний розвиток та постійне покращення.
Якщо кількість грошей в гаманці залежить від перформенсу, то людина думає про те, як можна покращити свою діяльність, а не займається справою, коли є натхнення у вільний час. Також це запорука професійного росту.
***
Відродження проекту
Беззаперечно, щоб воскресити UniStudy, треба було трішки заінвестувати. Зокрема, це стосувалося всіх оплат за підтримку сайту, виділення немалої долі власного часу, а також оплати праці людських ресурсів.
Ось, як виглядав UniStudy на момент свого занепаду.
Для початку було створено новий сайт і перенесено сотні його сторінок на нову платформу – WordPress. Це мабуть найкращий і найпопулярніший самописний сайтовий двигун для чайників. Порядка чверті всіх сайтів і блогів у світі працюють саме на Вордпрес.
До речі, завести сайт без проблем можете і ви, якщо цього ще не зробили. Ось інструкція по тому, як самостійно створити сайт за 1 день. Користайте! 🙂
(клацніть на каритинку, щоб отримати інструкцію)
Ми вибрали класну безкоштовну тему Hueman, на якій також працює ще один культовий тревел ресурс LowCostAvia.com.ua. Трішки її модифікували і вуаля. Те, як виглядає UniStudy зараз, ви самі бачите.
Далі постало питання usability та зручності користування ресурсу.
Я трохи поморочив голову і вирішив провести основну навігацію постами у трьох паралелях. Кожному посту присвоюється рубрика з трьох категорій, що відповідає за тип міжнародної програми:
- Тип (Стипендії, Стажування, Конференції, Літні Школи, Тренінги, Волонтерство etc)
- Спеціальність (Біологія, Політологія, MBA, Дизайн, Право, Журналістика etc)
- Країна (Німеччина, США, Вірменія, Китай, Індонезія, Eastern Partnership, ЄС etc)
Таким чином, здгіно власних побажань і можливостей користувач зможе швиденько знайти те, що йому більше підходить. На все про все пішло порядка тижня. So far so good. Поїхали далі.
***
Налагодження роботи
Підбір менеджера проекту
Очевидно особисто оновлювати ресурс і постійно відшуковувати різноманітні соковиті програми я б не став. Перш за все і так займаюся купою справ, а крім того вже трішки відійшов від міжнародних громадских справ і не тримаю руку на пульсі індустрії.
Тому треба було знайти людину (менеджера проекту), котра б нерівно дихала до цієї діяльності, була достатньо компетентною, а також розділяла мої цінності.
Для цього зробив оголошення-вакансію і поширив його по свої каналах. За тиждень надійшло більше 60 заявок, що треба було якось. Знаючи це наперед, я чітко сформулював сторінку-оголошення, а також розпланував процес відбору кандидатів.
***
Що важливо зробити перед тим, як оголошувати вакансію?
1) Сформулюйте чіткі інструкції на одній сторінці, даючи відповіді на наступні запитання:
- Вимоги та очікування до кандидата;
- Детальний профіль діяльності;
- Оплата плаці та інші переваги;
- Процес подачі заявки кандидата;
УВАГА! В процесі подачі заявки обов’язково давайте ввідне тестове завдання, яке людина повинна надіслати відразу з базовою інформацією по себе. Таким чином на першому ж етапі відсіється купа халявщиків, які просто вставляють своє резюме або пишуть щось типу: “Я найкращий кандидат”.
Також наявність такої сторінки зі всіма інструкціями, збереже вам купу часу і зусиль післ ятого, як у приватні повідомлення і на пошту почнуть сипатися сотні листів з уточнюючими запитаннями, типу: “Розкажіть по роботу” або “Я чув, що ви шукаєте людину”. Всіх направляємо на єдину сторінку.
Ось приклад того, як це оголошення-ваканцію зробив я (переглянути). Користайте!
.
2) Чітко по датах розплануйте процес відбору кандидата, оскільки основна робота з вашого боку починатиметься після того, як ви отримаєте заявки. Ніяких рекрутерів у мене тоді не було, а ще хотілося особисто бути зав’язаним у процесі, тому робив все самостійно.
Процес відбору було поділено на 5 етапів, на кожному з яких
відсіювалася щонайменше половина з тих, що залишилися:
- Просто витримання форми подачі і дедлайну.
- Відповідність кандидата вимогам та очікуванням.
- Якість і креатив виконання тестового завдання.
- Коротка співбесіда.
- Розширена співбесіда.
Може воно виглядає занадто бюрократично, але іншого варінату відбору насправді класної людини з-поміж кількох дюжен аплікантів я не знайшов. Тому добре подумайте що і як ви робите перед тим, як кудись подаватися.
Свого часу я пройшов багато конкурсів і більшість з них виявилися неуспішними, принаймні з короткотермінової перспективи. Хоча наразі розумію, що це було необхідним для того, щоб зараз займатися тим, з чим маю справу.
На те, щоб в UniStudy з’явився менеджер пішов майже місяць. Цілий грудень, перебуваючи у Тайвані, я розгрібав анкети, перевіряв завдання і спілкувався з кандидатами. І не дарма. Кращої людини на цю позицію ніж Тетяна Кальченко годі придумати.
Тетяна справжній фахівець. Вона лінгвіст, кандидат філологічних наук, викладач, мандрівниця, засновниця проекту “Науковий Туризм”, учасниця багатьох освітніх заходів в Україні і за кордоном.
Як і більшість кандидатів, Тетяна була читачем блогу OpenMind.com.ua і вже хоч трохи, але шарила у інтернет справі. Тому питання, типу “Як вставити лінк” вже не стояли, хоча все ще варто було багато до чого притертись.
***
Систематизація дистанційної роботи
Для того, щоб UniStudy запустився, потрібно було задати ритму. Для цього я прописав основні посадові інструкції по тому, що робити, коли і як, притримуючись яких Тетяна могла вести проект фактично самостійно з моїм мінімальним втручанням.
Наявність посадових інструкції є ключовим для успішного функціонування бізнесу і дає змогу підприємцю займатися розвитком, а не рутиною. Це живий документ, який постійно оновлюється, і слугує дорожньою картою для співробітників.
До основних положень Інструкції по роботі з UniStudy належать:
- Порядок і спосіб щоденної роботи:
– підбір і пошук матеріалів
– створення контенту на сайті
– постинг у соцмережах
– робота з поштою - Порядок і спосіб ведення щотижневої розсилки
- Порядок і спосіб здіснення разових дій
- Звітність
– за день
– фінансова звітність за місяць
Таким чином ми почали працювати. Звичайно з самого початку треба було трохи притертися і час від часу підправляти або узгоджувати ті чи інші процеси, але це необхідно для гармонійної співпраці в подальшому.
***
Розвиток і Монетизація
Я є прихильником монетизації контентних онлайн ресурсів наступним чином:
Давайте 95% безкоштовно і беріть розумну плату за 5% додаткових послуг.
Тому перший місяць ми займалися лише грамотним наповненням ресурсу і вже потім почали бавитися з різними способами монетизації, заради збільшення цінності наших дій для користувачів і можливості подальшого розвитку.
Гроші заробляються лише тоді, коли хтось щось продає, а інший купує!
.
Реклама
Перше, що ми зробили, це запропонували рекламу на сторінках нашого сайту. Ось сторінка з чітко викладеною пропозицією – Реклама на UniStudy.org.ua
До наших рекламних послуг належать:
- стандартна публікація на сайті
- закріплення статті у топі
- включення у щотижневу розсилку
- ексклюзивна розсилка
- різноманітні банери
Зазвичай ними користуються закордонні ВУЗи, які зацікавлені в українських студентах, або ж організатори тих чи інших заходів, де мова йде про навчання, роботу, стажування чи інші можливості для нашої цільової аудиторії.
Більшість контентних ресурсів на цьому зупиняються. Ось інтерв’ю з Артуром Оруджалієвим (Ain.ua), Славою Баранським (LifeHacker.ru) і Сергієм Пішковцієм (Inspired.com.ua).
Але в силу непрямої взаємодії з цільовою аудиторією, даний спосіб є оправданим лише за наявності багатотисячної кількості користувачів на добу. Я доволі детально посянюю це у відео про Три проблеми більшості блогерів, яке зазняв ще 3 роки тому, перебуваючи на Балі.
.
Послуги
Тому довелося зробити крок на зустріч нашим користувачам і запропонувати вирішувати їхні потреби пошуку відповідних міжнародних програм не лише за рахунок публікації новин, але й напряму, допомагаючи у їх підборі та складанні необхідних документів.
Для цього створили сторінки по Персональному підбору програм і Додатковим консультаціям. Це вже стало цікавіше по грошах, а десятки наших читачів позбавилися величезного головного бюлю.
.
Курси
Тим не менше є і ті, хто бажає самостійно розібратися у питаннях пошуку міжнародних програм і отриманні грантів на навчання закордоном, щоб регулярно користати з цих можливостей, а також може і навіть допомагати іншим.
Для них наприкінці літа ми запустили Курси UniStudy, мета яких в межах одного місяця допомогти людині знайти і податися на бажану програму, щоб з великою ймовірністю отримати грант на навчання.
***
Резюме
Таким чином UniStudy.org.ua воскрес, наче фенікс із попелу, а його діяльність і далі продовжує допомагати тисячам молодих українців реалізовувати себе через участь у міжнародних програмах, яких наразі є до схочу. Залишається лише вибрати яка з них підходить саме вам.
(під час виступу Тетяни на OpenMind FORUM)
Тепер це прибутковий проект. Середньомісячний оборот складає порядка 15 000 грн, що зовсім небагато, але вже вагомий крок на шляху до подальшого розвитку і створення ще більшої цінності для наших користувачів.
Тетяна, менеджер проекту, працює дистанційно і розвивається у справі, яку обожнює. Також вона сама активно подорожує, відвідуючи різноманітні міжнародні програми. За останні три місяці вона вже встигла побувати в Туреччині, а наразі знаходиться у Вірменії і і не збирається зупинятися.
Хіба ж це не чудово, друзі?
Беріть таку модель на озброєння і собі. Виберіть тему, яка вас найбільше заводить, створіть безкоштовну цінність для користувачів і запропонуйте додаткове вирішення потреб у цій тематиці за розумну плату.
Власне, це і є основою бізнес моделі TraveLEarning, в дієвості якої вже переконалися мої численні учні/клієнти, з деякими із яких ви вже могли познайомитися на сторінках цього блогу або вживу.
Ага! А хто ж буде лопатити безмежні простори інтернету і знаходити ті всі перспективні плани, програми, гранти для студентів/аспірантів??? Це треба посадити бригаду з 10 чоловік по заданих напрямках чи країнах, щоб перелопатити такі сумашедші об’єми інформації. Одному то абсолютно нереально. Та ще і на купі різних мов. Не всюди ж є сторінки англійською мовою. Це буде дуже довго, а сидіти шукати щотижня по новому колу, що змінилося/додалося/віднялося (а коли знайшов, то ще і сидіти-думати, що воно реально дає і чи вартує уваги), а ще вести бухгалтерію доходів/розходів, а ще займатися логістикою, а ще і оновлювати то все на сайті,… Показати більше »
Думаю, що ви просто ліньтюх.
Варто почати хоч щось робити, щоб зрозуміти суть діяльності, щоб оцінити варто тим займатися чи ні.
Біда у тому, що люди бояться закатати рукави і взятися за справу. Тому більшість лише язиками тріпають і протирають штани…