Жив був класний онлайн ресурс для молоді і студенства. Майже кожен українець, бажаючий поїхати на навчання, стажування чи волонтерську програму за кордон вважав обов’язком підписатися на розсилку UniStudy.org.ua і регулярно відслідковував численні міжнародні можливості, які практично щодня оновлювалися на сайті ще з 2006 року. 

Серед них свого часу був і я, коли активно колесив Європою поміж строгих сесій на юрфаку ЛНУ ім. Івана Франка. Завдяки активній громадській діяльності у студентські часи, мені вдалося відвідати порядка 30 європейських держав ще до закінчення ВУЗу. Зараз це вже більше 60 країн на кількох континентах. Дякую тобі UniStudy.

unistudy-main1

Згодом по мірі розвитку OpenMind.com.ua ми почали співпрацювати і я навіть познайомився з Олесею Сторожук, котра власними зусиллями вела цей культовий корисний для тисячів людей ресурс. До речі, перше інтерв’ю з рубрики OpenMind TV було записано саме з нею. Переглянути

Тим не менше, згодом UniStudy перестав оновлюватися місяцями, а невдовзі і взагалі занепав через неоплату хостингу. Це було, наче удар в серце, оскільки не може так просто закінчитися велика справа, що свого часу допомагала мені і ще взмозі відкрити купу можливостей для тисяч людей. 

Тому я вийшов на контакт з Олесею, щоб з’ясувати у чому ж річ. Виявилося, що у автора просто змінилися цінності, а бажання продовжувати займатися справою, від чого не пре, більше не було сенсу. От ми і домовилися, що питаннями розвитку UniStudy з того моменту займатимуся я, оскільки треба було щось робити. 

У цьому пості я детально опишу, як вдалося відродити UniStudy і вивести його на прибутковість. 

*** 

Перш за все Олеся зізналася, що багато хто пропонував їй перебрати UniStudy на себе, але вона відмовляла, оскільки не була впевнена у людях. Чудово її розумію. Це, наче віддати комусь власну дитину, яку виховувала роками. І це одна фраза, яка сюди чудово вписується, але трішки у іншому контексті: “Краще ні з ким, ніж аби з ким” :-)  

Будучи щиро вдячним за довіру і з розумінням великої відповідальності, що на мені лежить, довелося приступати до справ. Робота почалася у грудні 2014 року, коли власне тривала моя п’ятимісячна поїздка Азією через Гонконг, Тайвань, В’єтнам, Камбоджу, Лаос і Китай

Завданням було:

  • відродити запущений проект,
  • налагодити систематичну роботу,
  • і продовжувати його розвивати.

Про благодійність не могло бути і мови! Я активний прихильник того, що будь-яка справа повинна бути принаймні самоокупною, а ще краще прибутковою, хоча і спрямовую 10% своїх доходів на благодійні цілі. Лише тоді можливий органічний розвиток та постійне покращення.

Якщо кількість грошей в гаманці залежить від перформенсу, то людина думає про те, як можна покращити свою діяльність, а не займається справою, коли є натхнення у вільний час. Також це запорука професійного росту. 

*** 

Відродження проекту 

Беззаперечно, щоб воскресити UniStudy, треба було трішки заінвестувати. Зокрема, це стосувалося всіх оплат за підтримку сайту, виділення немалої долі власного часу, а також оплати праці людських ресурсів. 

Ось, як виглядав UniStudy на момент свого занепаду. 

unistudy-old

Для початку було створено новий сайт і перенесено сотні його сторінок на нову платформу – WordPress. Це мабуть найкращий і найпопулярніший самописний сайтовий двигун для чайників. Порядка чверті всіх сайтів і блогів у світі працюють саме на Вордпрес.

До речі, завести сайт без проблем можете і ви, якщо цього ще не зробили. Ось інструкція по тому, як самостійно створити сайт за 1 день. Користайте! :-)  

(клацніть на каритинку, щоб отримати інструкцію)

Ми вибрали класну безкоштовну тему Hueman, на якій також працює ще один культовий тревел ресурс LowCostAvia.com.ua. Трішки її модифікували і вуаля. Те, як виглядає UniStudy зараз, ви самі бачите. 

Далі постало питання usability та зручності користування ресурсу.

Я трохи поморочив голову і вирішив провести основну навігацію постами у трьох паралелях. Кожному посту присвоюється рубрика з трьох категорій, що відповідає за тип міжнародної програми: 

  1. Тип (Стипендії, Стажування, Конференції, Літні Школи, Тренінги, Волонтерство etc) 
  2. Спеціальність (Біологія, Політологія, MBA, Дизайн, Право, Журналістика etc)
  3. Країна (Німеччина, США, Вірменія, Китай, Індонезія, Eastern Partnership, ЄС etc)

unistudy-usability

Таким чином, здгіно власних побажань і можливостей користувач зможе швиденько знайти те, що йому більше підходить. На все про все пішло порядка тижня. So far so good. Поїхали далі. 

***

Налагодження роботи 

Підбір менеджера проекту

Очевидно особисто оновлювати ресурс і постійно відшуковувати різноманітні соковиті програми я б не став. Перш за все і так займаюся купою справ, а крім того вже трішки відійшов від міжнародних громадских справ і не тримаю руку на пульсі індустрії. 

Тому треба було знайти людину (менеджера проекту), котра б нерівно дихала до цієї діяльності, була достатньо компетентною, а також розділяла мої цінності. 

Для цього зробив оголошення-вакансію і поширив його по свої каналах. За тиждень надійшло більше 60 заявок, що треба було якось. Знаючи це наперед, я чітко сформулював сторінку-оголошення, а також розпланував процес відбору кандидатів.

*** 

Що важливо зробити перед тим, як оголошувати вакансію? 

1) Сформулюйте чіткі інструкції на одній сторінці, даючи відповіді на наступні запитання: 

  • Вимоги та очікування до кандидата; 
  • Детальний профіль діяльності;
  • Оплата плаці та інші переваги;
  • Процес подачі заявки кандидата;

УВАГА! В процесі подачі заявки обов’язково давайте ввідне тестове завдання, яке людина повинна надіслати відразу з базовою інформацією по себе. Таким чином на першому ж етапі відсіється купа халявщиків, які просто вставляють своє резюме або пишуть щось типу: “Я найкращий кандидат”. 

Також наявність такої сторінки зі всіма інструкціями, збереже вам купу часу і зусиль післ ятого, як у приватні повідомлення і на пошту почнуть сипатися сотні листів з уточнюючими запитаннями, типу: “Розкажіть по роботу” або “Я чув, що ви шукаєте людину”. Всіх направляємо на єдину сторінку. 

Ось приклад того, як це оголошення-ваканцію зробив я (переглянути). Користайте!

.

2) Чітко по датах розплануйте процес відбору кандидата, оскільки основна робота з вашого боку починатиметься після того, як ви отримаєте заявки. Ніяких рекрутерів у мене тоді не було, а ще хотілося особисто бути зав’язаним у процесі, тому робив все самостійно. 

Процес відбору було поділено на 5 етапів, на кожному з яких
відсіювалася щонайменше половина з тих, що залишилися: 

  1. Просто витримання форми подачі і дедлайну.   
  2. Відповідність кандидата вимогам та очікуванням.
  3. Якість і креатив виконання тестового завдання.
  4. Коротка співбесіда.
  5. Розширена співбесіда.

Може воно виглядає занадто бюрократично, але іншого варінату відбору насправді класної людини з-поміж кількох дюжен аплікантів я не знайшов. Тому добре подумайте що і як ви робите перед тим, як кудись подаватися.

Свого часу я пройшов багато конкурсів і більшість з них виявилися неуспішними, принаймні з короткотермінової перспективи. Хоча наразі розумію, що це було необхідним для того, щоб зараз займатися тим, з чим маю справу. 

На те, щоб в UniStudy з’явився менеджер пішов майже місяць. Цілий грудень, перебуваючи у Тайвані, я розгрібав анкети, перевіряв завдання і спілкувався з кандидатами. І не дарма. Кращої людини на цю позицію ніж Тетяна Кальченко годі придумати. 

488015_562822117063566_746376291_n

Тетяна справжній фахівець. Вона лінгвіст, кандидат філологічних наук, викладач, мандрівниця, засновниця проекту “Науковий Туризм”, учасниця багатьох освітніх заходів в Україні і за кордоном.

Як і більшість кандидатів, Тетяна була читачем блогу OpenMind.com.ua і вже хоч трохи, але шарила у інтернет справі. Тому питання, типу “Як вставити лінк” вже не стояли, хоча все ще варто було багато до чого притертись. 

***

Систематизація дистанційної роботи 

Для того, щоб UniStudy запустився, потрібно було задати ритму. Для цього я прописав основні посадові інструкції по тому, що робити, коли і як, притримуючись яких Тетяна могла вести проект фактично самостійно з моїм мінімальним втручанням. 

Наявність посадових інструкції є ключовим для успішного функціонування бізнесу і дає змогу підприємцю займатися розвитком, а не рутиною. Це живий документ, який постійно оновлюється, і слугує дорожньою картою для співробітників. 

До основних положень Інструкції по роботі з UniStudy належать: 

  • Порядок і спосіб щоденної роботи:
    – підбір і пошук матеріалів
    – створення контенту на сайті
    – постинг у соцмережах
    – робота з поштою
  • Порядок і спосіб ведення щотижневої розсилки
  • Порядок і спосіб здіснення разових дій
  • Звітність
    – за день
    – фінансова звітність за місяць 

Таким чином ми почали працювати. Звичайно з самого початку треба було трохи притертися і час від часу підправляти або узгоджувати ті чи інші процеси, але це необхідно для гармонійної співпраці в подальшому. 

***

Розвиток і Монетизація 

Я є прихильником монетизації контентних онлайн ресурсів наступним чином: 

Давайте 95% безкоштовно і беріть розумну плату за 5% додаткових послуг.  

Тому перший місяць ми займалися лише грамотним наповненням ресурсу і вже потім почали бавитися з різними способами монетизації, заради збільшення цінності наших дій для користувачів і можливості подальшого розвитку. 

Гроші заробляються лише тоді, коли хтось щось продає, а інший купує! 

.

Реклама 

Перше, що ми зробили, це запропонували рекламу на сторінках нашого сайту. Ось сторінка з чітко викладеною пропозицією – Реклама на UniStudy.org.ua

До наших рекламних послуг належать:  

  • стандартна публікація на сайті  
  • закріплення статті у топі
  • включення у щотижневу розсилку
  • ексклюзивна розсилка
  • різноманітні банери

Зазвичай ними користуються закордонні ВУЗи, які зацікавлені в українських студентах, або ж організатори тих чи інших заходів, де мова йде про навчання, роботу, стажування чи інші можливості для нашої цільової аудиторії. 

Більшість контентних ресурсів на цьому зупиняються. Ось інтерв’ю з Артуром Оруджалієвим (Ain.ua), Славою Баранським (LifeHacker.ru) і Сергієм Пішковцієм (Inspired.com.ua).

Але в силу непрямої взаємодії з цільовою аудиторією, даний спосіб є оправданим лише за наявності багатотисячної кількості користувачів на добу. Я доволі детально посянюю це у відео про Три проблеми більшості блогерів, яке зазняв ще 3 роки тому, перебуваючи на Балі

.

Послуги

Тому довелося зробити крок на зустріч нашим користувачам і запропонувати вирішувати їхні потреби пошуку відповідних міжнародних програм не лише за рахунок публікації новин, але й напряму, допомагаючи у їх підборі та складанні необхідних документів. 

Для цього створили сторінки по Персональному підбору програм і Додатковим консультаціям. Це вже стало цікавіше по грошах, а десятки наших читачів позбавилися величезного головного бюлю. 

.

Курси 

Тим не менше є і ті, хто бажає самостійно розібратися у питаннях пошуку міжнародних програм і отриманні грантів на навчання закордоном, щоб регулярно користати з цих можливостей, а також може і навіть допомагати іншим. 

Для них наприкінці літа ми запустили Курси UniStudy, мета яких в межах одного місяця допомогти людині знайти і податися на бажану програму, щоб з великою ймовірністю отримати грант на навчання. 

***

Резюме

Таким чином UniStudy.org.ua воскрес, наче фенікс із попелу, а його діяльність і далі продовжує допомагати тисячам молодих українців реалізовувати себе через участь у міжнародних програмах, яких наразі є до схочу. Залишається лише вибрати яка з них підходить саме вам. 

12038730_901068999961877_3096444415493723136_o(під час виступу Тетяни на OpenMind FORUM)

Тепер це прибутковий проект. Середньомісячний оборот складає порядка 15 000 грн, що зовсім небагато, але вже вагомий крок на шляху до подальшого розвитку і створення ще більшої цінності для наших користувачів.

Тетяна, менеджер проекту, працює дистанційно і розвивається у справі, яку обожнює. Також вона сама активно подорожує, відвідуючи різноманітні міжнародні програми. За останні три місяці вона вже встигла побувати в Туреччині, а наразі знаходиться у Вірменії і і не збирається зупинятися. 

тетяна-кальченко

Хіба ж це не чудово, друзі? 

Беріть таку модель на озброєння і собі. Виберіть тему, яка вас найбільше заводить, створіть безкоштовну цінність для користувачів і запропонуйте додаткове вирішення потреб у цій тематиці за розумну плату. 

Власне, це і є основою бізнес моделі TraveLEarning, в дієвості якої вже переконалися мої численні учні/клієнти, з деякими із яких ви вже могли познайомитися на сторінках цього блогу або вживу.

Share Button