Я зареєструвався у facebook ще у 2007 році. Тоді цією соцмережею ще мало хто користувався у нашій країні в принципі. Згодом натрапив на щось подібне російськомовне – ним виявився Вконтакте. Багато хто змагався і додавав “все, що рухається”. Кількість друзів стала таким собі підтвердженням “соціального статусу”. Вважалося, що при наявності 500 друзів, ти вже зірка.
Зважаючи на мою доволі велику активність у громадському й соціальному житті Львова та деяких міжнародних молодіжніх організаціях, ще на перших парах кількість моїх особисто знайомих перевалила за 1000 і facebook був чи не єдиним способом комунікувати з друзями на різних кінцях планети. Зрештою, він вперше по-справжньому об’єднав світ і неабияк допоміг мені особисто.
Але згодом, коли я почав активніше займатися діяльністю, пов’язаною з блогом OpenMind.com.ua, який ставав все популярнішим (наразі більше 20 000 е-мейл підписників і ще десь так само фоловерів у різних соцмережах), то у друзі почало накльовуватися доволі немало людей.
Спочатку, як багато з ким буває, я підтверджував всі запити, оскільки це напряму впливало на розвиток моєї справи, хоча сам нікого бездумно не додавав. Лише по ділу. Але згодом людей стало ще більше і в результаті моя особиста сторінка, що була покликана підтримувати зв’язки з найближчими, перетворилася на помийну яму різного «партизанського піару», незрозумілих самовільних додавань в сумнівні групи і лавини повідомлень від незнайомих мені людей.
Кульмінація настала після моєї декларації відвідати всі країни світу. Це звичайно добре, що ідеї поширюються, але я втратив контакт з тими, з ким в універі пив пиво у барах і ходив на різні тусовки. Очевидно такох багато давніх міжнародних колег мене повідфренджували, оскільки у стрічці почала значно переважати українська мова.
Треба було щось робити. Але що? Як оптимізувати діяльність у соцмережах, якщо вона тісно пов’язана з бізнесом і життям, та напряму впливає на добробут?
***
Отже, постало питання, з яким рано чи пізно стикається кожна більш менш публічна особа, хороший професіонал, локальна зірка чи інша яскрава особистість (i. e. – лідер точок зору).
Як зберегти приватність, не втративши аудиторії, і ще збільшити ефективність використання соцмереж заради розвитку власної справи, прокачування бренду та підвищення цінності для своїх віртуальних друзів і фоловерів?
Ось парочка ефективних методів:
Зустрічне запитання у відповідь на запит дружити
Я спохватився десь тоді, коли кількість моїх друзів вже перевалила за 3000 осіб. Замість того, щоб додавати всіх підряд, у відповідь на кожен запит від незнайомої особи, почав писати наступне повідомлення, просто вставляючи copy+paste.
Це зовсім непогана стратегія, котра відсіює всіх «трутнів» і залишає лише активну аудиторію, з якою ви вже відразу вибудовуються приємні теплі відносини. Очевидно, що не має толку добавляти людину, котра навіть не спромоглася нормально представитися, чи не так?
***
Таким чином я протягнув десь два роки, але згодом і це стало практично неможливим. В день почалаи додаватися пару дюжин людей, а коли кількість друзів сягла більше 4 тисяч і серед реквестів висіло ще десь так само, ситуація просто вийшла з-під контролю.
За правилами фейсбука, якщо особа не підтвердила запит і той залишається просто висіти, то особа-додавач автоматично підписується на оновлення без дружнього затвердження. Але в якийсь момент і ця опція стає неможливою. От, тепер з новим власним приватним профілем (про це далі) навіть не можу пробитися до Кідрука та ще ряду інших колег.
Але ще гіршим є те, що ви навіть можете не знати про те, що до вас пишуть, а людина по той бік екрану вважатиме вас хамом, оскільки думатиме, що ви морозитеся. Недавно я з’ясував, що поряд з стандартними приватними повідомлення є ще так звані Filtered та Message Requests. Останні раніше називали якось інакше і були практично невидимими.
Лише пару місяців тому я дізнався, що сотні повідомлень до мене від інших класних людей залишилися без відповіді. А все тому, що вони просто не були у мене в друзях, хоча і написали приватно, очікуючи відповіді. Вибачте, друзі!
Ось тоді я вже всерйоз задумався про те, що варто щось міняти, якщо хочу і далі вважатися толковим онлайн маркетологом, а також просто залишатися людяним.
***
Зміна свого популярного приватного профілю в публічну сторінку
Чесно кажучи, вже раніше задумувався над власною публічною сторінкою, але постійно зупиняла думка про те, що доведеться все розпочинати з нуля та й відношення аудиторії до сторінки буде зовсім не таким, як до живої людини.
Тим не менше, копнув глибше простори фесбуку і вуаляяя – є можливість змінити вже існуючий профіль людини в публічну сторінку (Page) необхідної категорії + ще відкривається купа можливостей, недоступних “смертним”.
В пешу чергу дана опція є розроблена для корстувачів, які помилково реєструють свій бізнес під приватним акаунтом, наприклад Доставка Квітів або Магазин Взуття. Але й celebrities можуть з цього скористати.
Ось фейсбук все детально пише з цього приводу – Converting your Profile into Public Page.
Основний меседж наступний:
При конвертації вашого приватного профілю в публічну сторінку всі друзі та підписники автоматично стають фанами (ті, що лайкнули) сторінку, а назва профілю стає назвою сторінки, зберігаючи ту саму URL адресу.
Створивши публічну сторінку ви отримуєте купу переваг, що включає:
- доступ до ширшої та цільової аудиторії
- всі рекламні можливості фейсбуку,
- повну статистику й аналітику,
- збільшення трафіку зовнішніх ресурсів,
- позитивний вплив на SEO
- вироблення лояльності до персонального чи корпоративного бренду
- налаштування публікації оновлень у визначейний час
та інше…
Хммм! Круто, але є й інша сторона медалі…
Приватний профіль фактично зникає, а з ним також всі фото і позначення вас на них, коментарі, переписка, участь в групах, права адміністрування інших сторінок та решта опіцій, доступні лише живим людям. Наприклад, відвідування подій etc.
Це, наче залишитися без минулого. На щастя перед тим, як робити подібні кардинальні зміни, є можливість завантажити весь власний архів з фотографіями і рештою деталей, а також почитати цю статю, оскільки я вже цей шлях пройшов і розписую все, як було.
***
Насправді тут є що втрачати, але якщо ви серйозно відноситеся до побудови платформи для подальшого розвитку і націлені на якісне обслуговування спільноти, що зібралася навколо, то, як на мене, краще зробити це зараз ніж потім товктися головою у стелю. Тим більше, що найцінніше тут – контакти – нікуди не діваються, а всі фото завантажуються окремим архівом.
Отже, якщо вважаєте, що це для вас, читайте далі.
***
Як грамотно і безболісно конвертувати приватний профіль в публічну сторінку.
Наперед скажу, що я особисто більше нікого не знаю, хто це зробив, тому йшов по абсолютно непротоптаній стежині, ризикуючи багато чим, включаючи діяльність, якою заробляю на хліб.
На превелике здивування все пройшло доволі гладко і я задоволений результатом, тому розписую все по гарячих слідах.
Крок 1.
Двічі, а то і тричі подумайте чи потрібно це вам. Чи готові ви розпощатися зі своїм колишнім життям у фейсбук? Чи готові ви, що на всіх шкільних фотографіях і світлинах зі студентських п’янок, також поряд з президентом зникне ваше ім’я. Зрештою потім знову можна буде по новому профілю тегнути. Про це далі.
Крок 2.
Передайте права адміна до всіх груп та сторінок довіреній особі, котра потім вас додасть адміном після того, як зробите собі новий приватний акаунт.
(адміни закритої фб групи-підтримки учасників курсу TraveLEarning PRO)
Крок 3.
Скопіюйте у окремий файл адреси всіх сторінок, груп та профілів, що є для вас найважливішими. Їх ви додасте в першу чергу після створення нового приватного профілю.
Крок 4.
Завантажте архівом копію всієї інформації по вашому профілю, включаючи фотографії, зручно розбиті по папочках. Почекайте поки завантажиться весь архів. У моєму випадку на це пішло порядка 20 хвилин, а файл займає 409 Мб.
Крок 5. Ну, з Богом!
Конвертуйте ваш приватний акаунт в сторінку (https://www.facebook.com/pages/create/migrate/), вибравши найбільш підходящу категорію до вашого типу дяльності.
Крок 6.
Грамотно заповніть публічну сторінку. Про це невдовзі напишу окрему статтю, коли сам до кінця заповню новостворену сторінку. Наразі є всього опис і альбом-звіт відвіданих країн. Вже 64 🙂
Крок 6.
Створіть новий приватний профіль реального себе і відразу поставте функцію, щоб вас могли додавати лише друзі друзів, а не всі підряд, оскільки відразу після «народження» всім навколо приходить чудова новина і до вас знову хлине лавина запитів дружби. Це робиться ось тут…
Крок 7.
Перегляньте весь список фанів новоствореної сторінки (колишніх друзів) і надішліть запити «справжнім» друзям від імені новоствореного приватного профілю. Напишіть коротке супровідне повідомлення, що це ваш новий приватний акаунт. А ще краще запишіть відео. Багато людей спочатку не вірили мені і думали, що це якийсь спамер зламав акаунт.
Також пододавайтеся до інших класних чуваків, кого вам реально цікаво фоловити. Лише на цей процес у мене пішло порядка 3-4 годин. Зберігайте об’єм у розумних межах. Невже вам насправді цікаво, що відбувається у житті 2000 людей навколо?
Крок 8.
Зробіть заготовочку для осіб, що не в ходять у ваше інтимне оточення, але все одно проситимуться в друзі. Конструктивно поясність що це й для чого. На мене вже багато хто образився, хоча роблю це заради їх же блага. Моє стандартне повідомлення на новий запит в дружбу виглядає ось так.
А далі просто насолоджуйтеся від систематизації того, що відбувається у вашому віртуальному всесвіті і нарешті почніть жити по-справжньому, адже часу на Землі в нас не так вже й багато.
***
Важливі моменти такого переходу в публічний профіль:
Дуже уважно перевіряйте кожен крок і прораховуйте все наперед. Одна помилка може стати роковою і потім будете днями оббивати пороги служби підтримки так нічого не доказавши
Обережно з copy+pase повідомленнями. Facebook їх дуже не любить і може заблокувати вас на деякий час або ж забанити взагалі. Чітких правил не подають, але постарайтеся не писати більше 15 одинакових повідомлень на добу.
***
Вітаю у новому світі?
Ось моя нова сторінка – https://facebook.com/orest.zub/. Все моніторю особисто. Гляньте на статистику відповідей на приватні повідомлення. Пишіть, буду радий поспілкуватися і допомогти. Це я – Орест Зуб, а публічна сторінка відтепер є основним представництвом у соцмережах. 🙂
Навіть фотки з мого Instagram кроспостяться сюди напряму. А зовсім скоро значно більше цікавої та корисної професійної й особистої інфи. Тому підписуйтеся, якщо цього ще не зробили – https://facebook.com/orest.zub/.
P.S. Стосвоно реанімації відносин з моїми давніми міжнародними колегами через новий профіль, то фідбек виявився просто колосальним. Ось реакція на один із перших постів при кількості всього 300 друзів.
Також завдяки цьому вчора впреше за багато місяців зідзвонився з давніми колегами. I’m back 🙂
Сподіваюся вам стане цей пост у нагоді, а якщо ні, то передайте, кому це може допомогти. Успіхів!
Скажіть будь ласка після того як я збережу інформацію яка є на сторінці і перейду на бізнес то як закачати дані на нову сторінку
Про які дані йже мова?
Дякую, Оресте. Інформація для мене виявилась корисною та цінною. Працюю над очищенням простору від мотлоху, в який включаю і незрозумілі контакти в мережі. До 5 тис мені ще далеко та стали в нагоді шаблони повідомлень для людей, що стукають в друзі. Подивимось чи зможу я протриматись да роки як ти)
Up
Живи свідомо – надихаюче гасло!
клас – радий, що мої напрацювання стали вам у нагоді.
И, кстати, при этом частный профиль не удаляется, а остается. И сейчас есть и страница публичная, куда перенеслись все друзья и частный профиль как был, так и остался. Нет необходимости по новой создавать все)
Заработала эта функция: https://www.facebook.com/pages/create/migrate/
Все быстро и просто получилось, починили)))
Орест, спасибо за статью.
Начинаю разбираться со страницей… Теперь надо все настроить правильно.
У меня была страница, которой я не пользовался и она просто была. А вот теперь не могу ее удалить, вернее удаление страницы – 14 дней ждать надо.
А перенести все данные на существующую страницу, я так понимаю, что нельзя.
Ждем в общем((
Є ще один нюанс, Якщо ви використовували профіль фб для бізнесу – то можна перед перетворенням його в сорінку викачати з нього емейли.
Як це зробити ось у цьому відео https://www.youtube.com/watch?v=2ZdtMeC6HIQ
далі можна почати обережний емейл маркетинг із цією базочкою. Або перевести їх в контакти в лінкеді або в google+/
А так перетворили друзів на фанів і все.
Гарного дня.
Брендуйтеся бо ви того варті.
Дуже корисна стаття, дякую, Оресте! В мене як раз до 5 тис. людей вже в друзях, як раз збиралася щось з тим робити, як переводити людей на групу. Зроблю так само по твоїй інструкції!
Орест, спасибо за статью.
У меня тоже около 5000 друзей – это вакханалия какая-то и свалка уже.
Сделаю завтра по твоей инструкции)))
Дякую! Як завжди корисно.
МЕГА корисно! Дякую Оресте!
Добрий спосіб конвертації.
Додам, що в бізнес сторінці теж є чудова можливість переписуватися. Лише це слід вмикнути. Або вимкнути 🙂 і жодних проблем. Оримуй повідомлення.
Доброго ранку, Орест!
Дякую за цікаву та корисну інфо!
Є питання: про який саме “позитивний вплив на SEO” йде мова?
Дякую за відповідь наперед)
Facebook є другим найпопулярнішим сайтом у світі.
Відповідно його сторінки (якщо грамотно заповненні і розвинуті) можуть значно краще ранжуватися ніж багато stand alone сайтів, або ж принаймні слугувати чудовим доповненням до вже існуючого представництва онлайн.
Зештою це окремий канал трафіку і пошуку клієнтів, то чому б його не використовувати 🙂