Практично кожен, хто відвідує Каліфорнію, не упускає можливості побачити місто гріхів Лас Вегас. Це всього 4-5 годин їзди з Лос Анджелеса або ж коротенький переліт з будь-якого міста золотого штату.
Зовсім поряд знаходиться Гранд каньойн, а крім того жоден візит у США не вважатиметься повним, якщо не винайняти (чи придбати) автомобіль та проїхатися просторими долинами поміж каньонів та гір південного-заходу країни.
Власне, це ми і зробили, розбивши перебування у Каліфорнії навпіл. Отже з Сан Франциско на Virgin America ми прилетіли у Лас Вегас, зустріли там мою кузену Наталю, котра проживає у Торонто, відразу в аеропорту винайняли автомобіль і погнали в сторону Гранд Каньйону, залишивши Лас Вегас на десерт. Перед нами лежало більше 2000 км шляху і 5 днів, сповнених пригод…
***
Для початку вже традиційно пропоную переглянути карту маршруту з відвідуваними точками та місцями ночівлі. Це мабуть найповніший кільцевий маршрут, який можна зробити в межах тижня з виїздом і поверненням у Лас Вегас.
За цих коротких 5 днів автомандрівки ми проїхалися по трьох штатах (Арізона, Юта і Невада), відвідали пару національних парків, серед яких Гранд Каньйон, Долина Монументів, Briges, Arches, Bryce i Zion, декілька колоритних містечок і купу надзвичайних пейзажів.
Для затравки зацініть відео з тої поїздки.
Ну, а тепер детальніше. Я поденно розпишу що і коли ми відвідали, рухаючись протигодинникової стрілки, згідно схеми на карті, а в кінці підрезюмую і вкажу, що б я зробив по-іншому, якби проїхався ще раз, оскільки даний маршрут є однією із ТОП-мандрівкою, які лише можна уявити.
***
День 1 (Лас Вегас – Дамба Гувера – траса 66 – Флагстаф)
Отже, вирушаємо у сторону південної частини Гранд Каньону. Першою точкою, де варто зупинитися є Дамба Гувера. Це звичайно не Дніпрогес, але все одно вражає. Якщо пригадуєте, то саме вона дає тріщину у кожному голлівудському фільмі-катастрофі ?
Далі ще годину їзди і у місті Kingman дорога виходить на трасу 66. Власне історичною мати-дорогою там і не пахне, оскільки на її місці вже прокладений автобан, але вздовж нього подекуди тягнуться участки старої всім відомої 66 траси. Достатньо лише з’їхати з автобану і ви потрапляєте у світ старих неонових вогнів, колоритних салонів і сувенірних лавок.
Найцікавішими містечками для зупинки є Selingman, Williams і Флагстаф, де власне ми і зупинилися на ніч.
***
День 2 (Гранд Каньйон – Коняча Підкова – Page)
Найкраще впритул під’їхати до Гранд Каньону і переночувати, щоб наступного дня зранку ще до прибуття туристичних груп сповна насолодитися цим дивом природи. Південна частина Гранд Каньону є найпопулярнішим місцем, куди приїжджає більшість відвідувачів, тому там завжди людно.
Але вздовж обриву тягнеться 25 км дороги на схід, де ви можете зупинитися у будь-якому місці, щоб мати це все лише для себе.
Враження звичайно неперевершені, але за якусь годинку-дві, як і з більшістю речей, око звикає, а мозок вже просить нових вражень. Тому їдемо далі, рухаючись на північ.
Додам, що у касах всіх національних парків країни можна придбати абонемент, який включає безкоштовний вхід у всі національні парки для власника абонементу, а також до трьох інших пасажирів автомобіля, за умови, що водієм є власник картки. Увага! Ціна всього 80 $ при тому, що зазвичай одноразові входи у різні парки коштують 25-30 $ за авто. Гріх не скористатися, тим більше, що у вересні я буду ще у Флориді по дорозі до Центральної Америки і назад.
Дороги тут чудові, машин мало і час від чсу зустрічаються класичні американські «коники», типу Chevrole Camaro чи Ford Mustand. Я починаю шкодувати, що ми взяли Toyota Corola, хоча з іншої строни все ж таки тішу себе думкою, що третьому пасажиру на задньому сидінні було б невесело.
Біля містечка Пейдж (Page) знаходиться одна із найвідоміших місцин США і мабуть найпопулярніше фото для листівки. Коняча Підкова (Horseshoe) є таким собі місцем вигину ріки Колорадо, що глибоко врізалася у навколишню місцевість, утворивши кам’яний півострів висотою кількасот метрів.
Це часто порівнюють із Заліщиками,
… , хоча насправді воно більше нагадує півострів на, якому знаходиться історичний центр Кам’янця-Подільського, вимитий рікою Смотрич.
Вау! Ночуємо в сусідньому містечку Пейдж (Page), в якому саме дивитися не має на що, хоча зовсім поряд знаходиться водосховище Powell, але нам не туди.
***
День 3 (Долина Монументів – земля Навахо – Bridges NP – Моаб)
Цього дня я чекав мабуть найбільше. Всі ми знаємо ці вражаючі пейзажі з американських вестернів, де завзяті шукачі пригод і першопрохідці ковбої воюють з індіанцями за нові землі.
Тутешня місцевість на півночі Арізони і є епіцентром всіх тих подій, й до сьогодні тут збереглися найбільші поселення корінного населення Північної Америки. Це земля племен Навахо.
Варто також зазначити, що по дорозі у нас знаходилася одна із найгарніших природних пам’яток США каньон Антелопи, але його ми пропустили через брак часу, а також додаткову ціну порядка 50 $ з людини. Річний абонемент там не працює, оскільки місцеві індіанці підім’яли все під себе.
Те саме і з Долиною Монументів, але цього звичайно що пропускати я не збирався та ціна всього додаткових 20 $ за авто. ВАУ!!! Красивішого пейзажу і годі було придумати.
Але виявилося, що може бути ще краще. Грунтова кільцева дорога веде вас поміж стрімких запаморочливих скель, від чого просто обертом йде голова. І тут мої докори сумління про спортивне авто розвіялися. Сюди з низьким кліренсом ми б не проїхали.
Хотілося б зависнути тут на довше, але дорога кличе далі. Попереду ще довгий шлях і не зовсім хочеться довго їхати у темноті. Рухаємося на північ і в’їжджаємо у штат Юта. Пейзажі стають все драматичнішими.
Швиденько заскакуємо у віддалений і маловідвідуваний нацпарк Briges і вже у темряві доїжджаємо до містечка Моаб, що поряд з кордоном штату Колорадо, який вважається одним із найпопулярніших центрів активного відпочинку в країні.
***
День 4 (нацпарк Arches – траса №12 – земля мормонів)
Національний парк Arches (укр. – Арки) вважається одним із найгарніших у США, як і решта об’єктів, що ми бачили зрештою. Особливість його у тому, що на великій території знаходиться купа величезних природних арок.
Сам парк знаходиться буквально на околиці міста Моаб. У цих районах також знімається багато фільмів, деякі з яких ви могли бачити. От наприклад прикра пригода з фільму “127 годин” тарпилася в цих околицях.
А це мабуть найвідоміша природна арка у світі. Не зважаючи на те, що до більшості цікавинок у США можна впритул під’їхати на авто, сюди довелося подолати невеличкий трек по спеці, довжиною 4 км під горку. Але це того вартувало звичайно.
Рухаємося далі, адже попереду ще довга дорога, і виїжджаємо на автобан, що з’єднує Денвер і Лас Вегас. Так швидше. Подібні пейзажі супроводжують нас практично постійно.
Відчувається, що піднімаємося вверх і мій годинник показує, що вже перевалили за 2000 м.н.м. А ще це найпівнічніша точка маршруту, тому при дорозі починає з’являтися сніг. Ми на літній гумі, тому їду обережно.
Навколишня територія потроху починає нагадувати наше село. Річ у тому, що штат Юта є осередком населення Мормонів, специфічної релігійної групи, які багато в чому притримуються власних традицій. Власне зупиняємося на ніч у мормонському готелі. Цікавим фактом є те, що у всіх мотелях, де ми проживали стоїть Біблія.
А це типове придорожнє кафе.
***
День 5 (нацпарк Bryce – Kanab – нацпарк Zion)
Національний парк Bryce знаходиться найвище зі всіх об’єктів, які були у нас на шляху, тому був ризик, що він ще залишатиметься закритим для відвідувачів, хоча все було в порядку. Це щось подібне на Кападокію в Туреччині.
За годину їзди звідти ми трішки звернули з основного шляху, щоб заїхати у Канаб, який свого часу слугував основним місцем зйомок для кадрів з міст американських вестернів. Деякі постановки і досі збереглися.
Останньою із цікавинок, які ми відвідали перед прибуттям у Лас Вегас, став національний парк Zion. Чесно кажучи, що після Гранд Каньону, Долини Монументів, Арок і нацпарку Bryce я думав, що побачив вже все, але не тут то було. Zion просто вразив своєю красою і масштабом.
Цікаво і те, що авомобільна дорога пролягає через саме серце парку і навіть, якщо ви подорожуєте не в туристичних цілях, то все одно доведеться заплатити данину. Тим не менше, наш річний абонемент закриває ці всі питання, а парк Зіон точно є тим місцем, яке б ви не хотіли пропустити, повірте.
Зовсім поряд вже виїзд на автобан, звідки всього дві години їзди до Лас Вегасу. І хоча можна було їхати до кінця, вирішили зупинитися на ніч у містечку St. George, щоб вже наступного ранку приїхати у місто гріхів з новими силами й ентузіазмом після побаченого, але це вже інша історія, про що теж зовсім скоро.
***
Резюме по автомандрівці
Якщо ви у Лас Вегасі і у вас всього 5 днів, щоб побачити навколишню територію (крім самого міста), то це мабуть найповніший маршрут. Зрештою Лас Вегас є найкращою відправною точкою для дослідження Південного-Заходу країни, не включаючи Каліфорнійсього узбережжя.
Декілька порад і що б я зробив інакше:
1) Навіть не думайте зробити подібний маршрут без власних коліс. Максимум, куди ви доїдете публічним транспортом або туристичними автобусами це до Гранд Каньйону.
2) Бронюйте авто на прокат заздалегідь і не ведіться на явно занижені по ціні пропозиції. Я на цьому попалився і на місці мені почали впарювати різні додаткові обов’язкові страхівки, доплати і закручувати голову. В результаті я їх послав і пішов у офіс поряд. Краще відразу скористайтеся послугами великих репутаційних фірми, типу Avis чи Sixt.
3) Все ж таки візьміть собі класичне американське спортивне авто на прокат. Ford Mustant чи Dodge Viper обійдеться порядка 80-100 $ за день, Chevrole Camaro трішки дешевше. Наступного разу точно так зроблю. Просто я не був впевений, як нам буде у трьох їхатися в купе з видкідними передніми сидіннями і невеличкими вікнами ззаду.
4) Якщо хочете повторити маршрут, розтягніть його ще на 3-4 дні додатково. Я відчував, що трішки перебуваю у гонці, оскільки щоранку прокидалися о 7-8, снідали і до 9 виїжджали. Далі різні відвідини і порядка 400 км у день в дорозі. Як наслідок заселялися у мотелі вже після заходу сонця (2-21 год.) і просто вирубувалися, часто не зумівши перебрати фото за день. Після 40 днів і більше 7000 км на авто по Балканах, я переконався, що хорошою денною дистанцією в поєднанні з відвідинами цікавинок є 200 км.
А ще таким чином зможете працювати у дорозі, як я зазвичай роблю. Прокидаюся о 6-7 ранку (ось як), приділяю пару перших годин роботі, а далі займаюся всім решта. Приходьте на Digital Nomad FORUM 2-3 липня, щоб зустріти інших любителів свободи у бізнесі та пригод у житті, а також отримати корисні поради по веденню онлайн бізнесу чи дистанційно працювати.
5) Якщо зберетеся групою з 4 осіб, то сильно зекономите. Звичайно це стосується всіх витрат на авто і абонементу на вхід у національні парки. А ще практично у всіх мотелях кімнати є стандарту «два двоспальні ліжка». Таким чином четверо платитимете, як за дабл.
(здорове харчування у дорозі)
***
Бюджет
Скільки ж може коштувати така мандрівка життя?
Загалом ось приблизні ціни:
- 30-40 $ – день оренди простого авто
- 0.8 $ – літра бензину
- 50-70 $ – номер у простому мотелі на 2-4 осіб
- 10-15 $ – перекуска в придорожніх кафе
- 50+ $ – вечеря в ресторані на двох
Загалом трішки дешевше ніж у сусідній Каліфорнії.
А ось і наші фактичні витрати на поїздку на 5 повних днів (1-5 травня):
- 260 $ – оренда авто (6 днів)
- 60 $ – страхівка, яку я наперед заплатив за іншу машину і не скористався
- 112 $ – бензин
- 234 $ – проживання (5 ночей)
- 151 $ – харчування
- 80 $ – річний абонемент на всі національні парки країни
- 20 $ – вхід у Долину Монументів
Разом – 917 $ (+10% на похибку) = 1 008 USD за п’ятиденну незабутню роудтріп ро США.
Трохи лохонувся з машиною, бо хотів зекономити, а загалом так нічого вийшло.
І фінальна порада! Обов’язково спробувати всім. Лише заради такої подорожі варто прилетіти в США.
ОРЕСТЕ, що ти скажеш щодо такої інформації, побачивши ті кар’єри на власні очі?) https://m.youtube.com/watch?v=Pxr-ShRCLMQ
Дуже цікава подорож. Я би з задоволенням таку ж здійснив. І навіть більше – можна з сходу на захід країну перетнути машиною, а потім назад іншим маршрутом. От шкода тільки, на своєму авто в Штати попасти проблематично, а винайняти на місяць чи два потягне на 1-2 тис зелених, хоча може на такий довший період є знижки. По Європі я 2 роки тому накатав на своєму авто за 3 з хвостиком тижнів 8000 км, з сім’єю на борту, і всі залишились дуже задоволені.
ще встигну
Klass, Orest osvizhyv spogady… Ale maschynu krasche braty SUV
Тоді скинеш якось фоточку з Antelope Canyon, бо ми туди не потрапили.
Успіхів у реалізації задуманого 🙂
Залюбки 🙂
Круто! Ви молодці. Дякую що ділитеся досвідом.!
Орест Зуб Sound like a plan 😉
Андрей Кузык теж норм
Орест Зуб Поки маємо дедлайн на іншу ціль – школа сина в кінці серпня. Подобається одна школа в Тайланді, так що є ціль і дедлайн, а США це вже наступна.
Дуже надихає. Після прокачки на фрилансі зроблю подібне. Дякую за чудову розповідь Оресту та за фото Мартусі!
може навіть якось разом мотнемо
почати можна із Флориди у вересні 😉
А у тебе є дедлайн на реалізацію?
Дедлайн поставили?
Класний звіт. Обов’язково треба спробувати.
Мій рекорд в Штатах 8000 км з Нью Йорку до Денверу.
клас
теж нехіло
Оресте, дуже дякую. Вельми цікаво і захоплюючи. Ти запалив нас із дружиною. Тепер створюємо можливість для такої подорожі.
Круто! Свого часу здійснив таку мандрівку з Сходу на Захід.
Стартував з Балитимора, дальше вверх до Ніагари і пакрами до Каліфорнії. Ну і назад… Це було дуже круто, і обов'язково хочу зробити такий тріп ще раз, та уже на мотоциклі 🙂
Дякую, за розповідь, дуже цікаво. Тепер залишилося самому здійснити таку подорож!