Ну ось, це остання публікація з серії постів про недавнє перебування у США, хоча наразі пишу ці рядки у Старбакс в Токіо за пару, а за пару годин вже починається посадка на наш рейс у Стамбул. Але Японію згодом, оскільки хочу закрити всі питанян по Америці спочатку.
Отже, ми прилетіли у Лас-Вегас із Сан-Франциско на авіалінії Річарда Бренсона Virgin America. Там відразу в аеропорту зустрілися з моєю кузеною, котра проживає в Торонто, взяли на прокат автомобіль та відправилися у роудтріп через трасу 66, Гранд Каньйон, Долину Монументів та ще купу класних місцин.
Про пригоди у Каліфорнії та роудтріп починайте за відповідними лінками, а наразі про 4 дні перебування у місті гріхів.
Відразу по приїзді у Лас-Вегас, ми поселилися у мотель і я сів закривати хвости, що назбиралися після шалених двох тижнів у Сан-Франциско і автомандрівки, коли працювати вдавалося лише по підтримці бізнесу, а не по розвитку. Мартуся в той час пішла з Наталею досліджувати місто.
Чесно кажучи, моєю основною метою не був сам Лас-Вегас, хоча звичайно пропускати таке місто було б нерозумно. Основне заради чого ми залишилися тут на 4 днів була моя участь у ще одній конференції по інтернет бізнесу – Intelligent Content Conference, але про це трішки згодом.
***
Отже, як ви всі знаєте, родзинкою міста є численні казино, готелі і все, що пов’язано з індустрією розваг та відпочинку. Оскільки ні перше ні друге мене останнім часом не сильно заводить та й гравець азартних ігор із мене ніякий, то більше часу я приділив навчанню, хоча на місто також встиг глянути.
Фоток маю небагато, тому найкраще тамтешню атмосферу вам передасть це відео.
Ось так виглядають ігрові зали більшості великих готелів.
Ну а різноманітних реплік відомих місць у світі чи інших розваг там до кольору до вибору.
Венеція в мініатюрі та інше.
Нарешті я вперше побував під Ейфеловою вежею, не заїжджаючи у Францію.
Нью Йорк, як на долоні (а ось тут справжній)
та інше
А це вигляд з вікна нашого номеру в мотелі.
Витрати кругленьку суму в Лас-Вегас дуже просто. Місто спеціально створене для того, щоб кожен відвідувач як можна швидше і простіше розходився зі своїми грошима. Але давайте поговоримо про протилежне, а саме про те, як гроші заробляти…
***
Нотатки з Intelligent Content Conference
Власне основною причиною мого візиту у «місто гріхів» було відвідання конференції по інтелігентному контенту, про яку на Traffic and Conversion форумі, що проходив перед тим у Сан-Дієго, розповів мені Ярослав Самойлов.
І хоча назва події начебто говорить сама за себе, я до кінця не розумів про що саме буде йти мова, але пішов на конференцію, щоб здобувати нові знання.
В цьому підрозділі публікації поділюся з вами деякими висновками з події, згідно зроблених фоток на телефон. Сподіваюся, вам буде корисно. Отже. поїхали…
***
1) Для початку пригадаю мій улюблений слайд
з Traffic and Conversion – НЕ БУДЬ МУДАКОМ!
Ні в житті, ні у бізнесі! Часто, коли закручуємося у ділових справах і женемося за багатством, можемо про це забувати, але ж так важливо завжди залишатися вірним собі та служити іншим, не розмінюючись на дрібниці чи дешеві понти.
І власне ця думка переносить нас до чергової аксіоми…
***
2) Не думай про користувачів, а думай про людей
Ще б пак. В термінології онлайн маркетологів крутяться такі слова, як «ліди», «конверсія», «CTR», «холодні», «гарячі» та інше. Багато для кого весь цей бізнес перейшов просто у цифри і воронки, хоча для мене це все значно ближче до душі. Можливо це і неправильно з точки зору бізнесу, але інакше я просто не можу.
Якось на одній конференції пару років тому, коли я лише починав вести блог, перекинувся кількома словами з іншим маркетологом і той запитався скільки у мене підписників. Я сказав, що сімсот, на що отримав відповідь: «Навєрно очєнь тьоплінькіє»!
***
3) Життєвий цикл клієнта
Хочемо ви того чи ні, а цільова аудиторія вашого бізнесу звідкись приходить, проживає певний «спільний» цикл життя поряд з вами і йде собі далі, рухаючись в хаосі сучасного світу. Життєвий цикл клієнта по відношенню до вашого бізнесу – це етап, який він проживає, знаючи про вас, проходячи різноманітні точки дотику, що в ідеалі для вас повинно було б завершитися продажею (і бажано не одною, а тривалими відносинами).
Все залежить від того наскільки переконливими будете ви і наскільки потенційний клієнт буде вам довіряти. Хочу ще раз наголосити – зовнішня конкуренція тут не має жодного значення. Стривай, а як це? Тому що її просто не існує і ось чому (переглянути відео).
Для додаткового усвідомлення всього процесу загугліть – ZMOT (Zero Moment of Truth).
Натомість сама людина зазвичай не вважає, що у неї є певний життєвий цикл по відношенню до чийогось бізнесу. Вона йде певним шляхом (journey) у реальному житті, де є купа різноманітних моментів, які у свою чергу впливають на ті чи інші рішення.
Отже ваше завдання, як власника бізнесу чи маркетолога, полягає у тому, щоб подивитися на власні справи очима потенційного клієнта і змоделювати так звані journey maps (карти шляхів), якими може пройти більшість вашої цільової аудиторії.
У своїх матеріалах, меседжах чи інших точках дотику важливо говорити мовою клієнта, обертатися навколо його потреб (а не ваших), а також використовувати канали комунікації на різних платформах, як онлайн, так і офлайн.
Як це, наприклад, роблю я!
- короткі тематичні пости по ділу в соцмережах (пару абзаців в інстаграм + фото, що автоматично крос-поститься на моїх профілі у facebook, vkontakte, twitter, swarm)
- розширені глибокі деталізовані статті у блозі openmind.com.ua, лінк на які також поширюється у вище наведених соцмережах та ще додатково у linkedin і google+
- е-мейл розсилка із ще більш персональним підходом та посиланнями на контент
- відео на youtube каналі
- живі події, як от Digital Nomad форум, що проходитиме 2-3 липня у Львові.
- вебінари чи інші інтерактивні онлайн сесії
- відгуки і згадування інших осіб
- та інше…
Ось скажімо, як виглядає схема, цьогорічної безкоштовної онлайн конференції ebiz, реєстрація у яку невдовзі розпочнеться, тому слідкуйте за найближчими розсилками. Повертаюся з Японії і запускаємо.
Круто, що ви вже бачите це все наперед, правда? ?
Як ви вже могли зрозуміти, створення подібних речей є доволі цікавим і захоплюючим процесом, а щоб це якось підсумувати, то скажу, що тут є чотири етапи
- Аватар клієнта
- Різні можливі сценарії
- Дизайн карт шляху
- Створення контенту під цей шлях
***
4) Клієнт сервіс наше все
Зараз я пишу ці рядки у Старбакс в центрі Токіо, а загалом провів вже у Японії трохи більше двох тижнів. Мені складно передати наскільки тут носять клієнта на руках і облизують зі всіх сторін. Я вже зробив нотатки і невдовзі також напишу статтю про бізнес уроки, які я отримав, перебуваючи в Японії.
А наразі просто зацініть ось ці два слайди.
Все ж таки варто подбати про належне обслуговування клієнтів, чи не так?
І ще одне! Окремо від досвіду варто виділити задоволення клієнта, адже часто відділ клієнт сервісу не може надати того, що пообіцяв відділ продаж і тут задоволення людини стрімко падає вниз.
А це нас плавно переводить далі…
***
5) Одні із основних проблем підприємців
*** почнемо з кінця
Занадто крутий маркетинг
Багато компаній вже настільки розвинулися у тому напрямку, що сама суть реклами і маркетингу, зокрема, виглядає неприродною та сильно набридає. Пригадуєте рекламні блоки, які переслідують вас по всьому інтернету після того, як ви зайшли на якусь сторінку? А тепер уявіть, якби продавець постійно ходив за вами по вулицях з флаєром після того, як ви зайшли у його магазин. До речі, в Індії чи на Балі це реально ?
А постійно вспливаючі вікна чи інші поп-апи, коли хочете (а не можете) закрити сторінку. Я можу продовжувати. Як тільки виникає спокуса зробити щось подібне, завжди пригадуйте про перші два пункти цієї статті.
.
Занадто все автоматизовано
І хоча я прихильник автоматизувати по-максимуму те, що можливо, заради вивільнення часу, людських зусиль і спрощення всього процесу, є речі, де це не найкраща ідея. Ніщо так не нервує, як спілкуватися у чаті з роботом в Приватбанку (зацініть які у мене були проблеми в Мексиці) або вічно натискати кнопки на телефоні, намагаючись зв’язатися із клієнт сервісом, правда?
Тому автоматизуйте але в міру.
.
Перевантаження неналагодженими бізнес процесами
Обпалившись багато разів і заганяючи себе в тупік, я все більше і більше починаю систематизовувати різні процеси, щоб не ставати на ті самі граблі багато разів. Просто, як тільки зробили щось одне, задокументуйте це, збережіть схему чи підготуйте шаблон, який зможе слугувати вам і надалі або ж без проблем передасться комусь іншому.
Як я десь недавно чув – у сучасному світі конкуренції продуктів вже майже не існує, оскільки їх дуже легко скопіювати, а є конкуренція моделей управління. Зрештою основна цінність більшості компаній лежить саме у відшліфованих роками бізнес процесах, а не продукції, яку вони створюють чи інші активи.
Отже, якщо ви теж стикаєте з подібними проблемами, то…
***
6) Що варто делегувати онлайн підприємцю, а що ні?
У мене були моменти, коли я сам брав на свої плечі занадто багато всього і запрацьовувався, а було і таке, що настільки розделеговувався, що взагалі втрачав відчуття польоту і випадав з роботи. Тому і у цій справі варто мати міру та чуйку.
Часто мені доводиться чути від колег: “От зараз візьму вебдизайнера, після чого екперт по трафіку почне крутити рекламу, в далі кол-ценрт все продасть. Але ж тут ще треба копірайтера, щоб написав текст, і редактора, який би все підправив”. І так далі. Виникає питання: “А що в результаті робитимеш ти?” Отже ось, що варто делегувати (а що ні), згідно почутого на конференції?
- прислухатися і збирати інфу та аналізувати (без проблем)
- займатися промоцією і просуванням (можна, але обережно)
- створювати і транслювати контент (інколи), хоча я повністю пишу все особисто
- вести відносини (ні в якому разі), і я так роблю – завжди відповідаю на всі коменти особисто, хоча поштою у мене займається помічник Іван, який до речі зараз у Албанії.
- заміряти показники зібранні у першому пункті (звичайно – нас цікавлять лише факти)
***
Ну от і все! Звичайно це не все, що вдалося осягнути на події, оскільки писав лише по тих слайдах, що маю зараз на телефоні. Сподіваюся, вам були корисними ці поради і ви зможете їх успішно застосувати на практиці. А ще приходьте на Digital Nomad форум 2-3 липня у Львові, де будемо розбирати купу інших цікавих практичних кейсів і разом працювати для досягнення свободи у бізнесі та пригод у житті.
***
І ледь не забув про бюджет
Отже за 4 дні у Вегасі (4 дні, 6-10 березня) на двох ми витратили:
- 111 $ – переліт з Сан-Франциско у Лас-Вегас
- 23 $ – таксі / uber по місту
- 60 $ – автобус з Лас-Вегасу у Лос-Анджелес
- 165 $ – проживання (4 ночі у мотелі)
- 76 $ – харчування
Разом всього 435 $ (+10% на похибку) = 478 USD за 4 дні,
що просто смішно, враховуючи добирання з Каліфорнії і назад.
* Окремо варто виділити ціну конференції – 1500 USD
Правда більшість часу я провів на конференції, де було все включено, або ж працював тоді, як Мартуся розгулювала містом. Та й місце у нас рибне було за зовсім невеликі гроші, як бачите.
Цим постом я фактично завершую серію публікацій по США, але невдовзі ще напишу підсумок цілого польоту у вирій №4, що пролягав через Канари, круїз впоперек Атлантики, більшість Південної Америки і власне саме США, таким чином вирівнявши публікації з актуальним часом і продовжу надалі рухатися в темпі пересування, за яким аж сам не встигаю.
За пару годин у нас вже переліт Токіо – Стамбул – Будапешт, звідки їдемо до Львова. Тому до зустрічі зовсім скоро на вулицях рідного міста або ж ще десь інде. Успіхів ?
Oleksii Rubaniak от чого-чого, а цього не знаю. До зустрічі 🙂
Орест Зуб Я думав, що можливо є детальніша інформація відносно того, хто був респондентами цього опитування. Anyways, see you soon on the forum! 😀
Супер. Значить рухаєшся у правильному напрямку 🙂
Не зовсім зрозумів питання, Олексію.
Це проста статистика опитування 🙂
Клас. Успіхів 🙂
Дякую Оресте І Марто, що освіжаєте рутину офісного планктону. Як завжди живо, і інформативно! Ти як раз в точку: "подивитися на власні справи очима потенційного клієнта і змоделювати так звані journey maps (карти шляхів), якими може пройти більшість вашої цільової аудиторії." Якраз цю ідею і збираюся втілити.
Дякую за цікаву статтю, Орест!
Питання: оці 86 і 89 % на слайдах це базуючись на яких клієнтів?
класно! Дякую, що ділишся досвідом та рекомендаціями! Особливо припало до душі "думай про людей". Незважаючи на те, що я є маркетологом проекту, досі не липнуть мені до язика всі ті "ліди" та "конверсії", а от допомагати я люблю. Сприяти професійному розвитку іншої людини – та справа, яка наповнює мою роботу сенсом.