Минулого року, коли я вперше почав проводити офлайн події, то вкотре зрозумів, що живе спілкування є значно цінніше віртуального, а безпосередня присутність людей і спілкування між собою, здатне в рази покращити їх результати й загалом згенерувати більше цінності для всіх. Фактично це стало першим кроком до формування унікальної для нашої країни спільноти, про що я писав у статті Підсумки 2015 року або Як жити, наче мільйонер, без мільйона в кишені. vol.3.
В придачу для вас ще корисний практичний пост з покроковими рекомендаціями про те Як самостійно організувати професійну офлайн подію (конференцію, семінар та інше) і скільки це може коштувати. Користайте! Цю публікацію я написав за підсумками OpenMind Форуму, що проходив у жовтні 2015 року. Власне останній надихнув мене на думку, щоб зробити щось грандіозніше й продовжувати розвивати евент-маркетинг, як окрему галузь діяльності.
Так народилася ідея організації першого в Україні Digital Nomad форуму. Зацініть відео з події!
До речі, вже відкрита реєстрація для “ранніх пташок” на Другий Digital Nomad Forum, що пройде 22-23 жовтня у Львові. Ось всі деталі – https://openmind.com.ua/digital-nomad/
Проведенням класної типової бізнес конференції зараз нікого не здивуєш та й зрештою абсолютно всі підприємці не є моєю цільовою аудиторією про що вказано у статті Чому я веду блог українською. Тим не менше, моєю професійною місією є допомогти почати або розвинути 1970 бізнесів. Але яких бізнесів? В першу чергу тих, які працюють онлайн або ж принаймні шукають своїх клієнтів чи продають за допомогою доступних інтернет інструментів.
Протягом декількох останніх років…..
Світ змінюється, змінюються підходи до роботи, глобалізація
та інтернет дозволяють залишатися вільними та дружніми.
Саме ці слова, стали слоганом Digital Nomad форуму, що проходив 2-3 липня 2016 року у Львові.
***
Дану тенденцію активно підхоплює все більше і більше людей, які називають себе «цифровими кочівниками» (Digital Nomads), адже використовують блага сучасної цивілізації заради вивільнення власного часу і свободи. Зазвичай вони працюють онлайн або ведуть дистанційний бізнес, подорожують екзотичними країнами світу або ж, принаймі, незалежні від офісу чи щоденного пересування до місця роботи та фіксованих робочих годин.
Я й сам можу з впевненістю віднести себе до цієї когорти людей, адже веду вже таке життя протягом кількох років, побував наразі у 69 країнах світу і збираюся відвідати абсолютно всі.
Крім того все більше людей переходять на digital nomad лайфстайл і у нас в Україні. Тому дана тематика є, як ніколи, актуальною тут і зараз. Та звичайно ніщо так не здатне посіяти зерно натхнення, як об’єднання людей навколо однієї спільної цікавої ідеї – Digital Nomad.
***
Для початку перегляньте це коротке відео, щоб зрозуміти про що йде мова, якщо не в курсі.
Якщо ви читаєте цей блог протягом якогось часу, то вже добре в темі і бачили купу прикладів того, як інші люди це роблять. Якщо ж ні, то перегляньте пару практичних надихаючих кейс стаді. Чого лише варті ці два недавно опублікованих інтерв’ю про молодих дівчат, які подорожують і ведуть бізнес онлайн: Валерія Тімофієва і Христина Антоник. Користайте!
Ну, а тепер повертаємося до нашого форуму.
***
Формат
Я не хотів проводити ще одну типову конференцію, де в один зал наб’ється купа людей, послухають декілька поверхових непов’язаних між собою доповідей спікерів і розійдуться по домах із ще більшою кашою в голові ніж до того.
- В першу чергу я хотів зробити ставку на зануренні в оточення однодумців.
- В другу – на практичну користь події та формуванні бачення що робити далі.
- В третю – на натхненні й демонстрації прикладів куди можна і варто рухатися.
Звичайно, всі ці складові є актуальними і завдання стояло, як їх між собою гармонійно поєднати для максимальної корисні учасників, спікерів, а також, щоб я сам не пролетів.
Тому формат у нас виявився наступним:
- Pre Party (перша вечірка для знайомства)
- День 1 – Конференція
- Основна Вечірка (основний нетворкінг для учасників)
- День 2 – Практичний воркшоп у форматі МастерМайнду
- After Party (розслаблене спілкування)
***
Pre Party
Перша вечірка для тих, хто приїхав чи перебував у Львові ще в п’ятницю. Тобто до того, як почалася офіційна частина. Мета такого заходу розбити лід і познайомити учасників наперед. А щоб додати класної атмосфери, проходив цей двіж в roof-top клубі PartyFon, звідки відкривається чудовий вигляд на історичний центр міста.
Більше фотографій з pre party знаходяться у цьому альбомі (переглянути).
***
День 1 – Конференція
Location – Location – Location. Особисто для мене, місце розташування закладу проведення події є одним із основних критеріїв, оскільки хочеться знаходитися в самому центрі в межах пішої доступності до інших точок. Тому вибір припав на готель Жорж, що знаходиться мабуть в найбільш можливій центральній точці Львова.
(фото з мого інстаграму відразу після забронювання приміщення)
Трішки прогадав з вмістимістю залу (або ж кількістю бажаючих прийти на подію) – 180 осіб! Тому був змушений припинити реєстрації ще за тиждень до проведення. І сильно лохонувся із можливостями приміщення по кондиціонуванню і провітренню. Не знаю як проводилися подібні масові заходи у залі готелю сто років тому, але 30-градусна спека у Львові 2-3 липня добряче дала нам жару. Хоча з іншої сторони це був своєрідний тест-драйв для бажаючих стати «цифровими ковічниками». Повірте, але нерідко, знаходячись у подібних умовах екзотичних країн вам доведеться нервово бігати між кафешками, шукаючи wifi.
В програмі було закладено три великі перерви на відпочинок, нетворкінг і перекуски. Але крім того за годину до початку конференції всіх гостей частували безкоштовною кавою і наїдками. Багато хто пригнав напряму з поїзда, тому хотілося їх відразу пригостити, а крім того додатково звести людей між собою і познайомитися наперед.
Спікери
Без перебільшення скажу, що у нас зібрався один із найсильніших спікерських складів зі всіх можливих конференцій бізнес орієнтованого чи лайфстайл характеру. Але детальніше про це окремим блоком знизу.
Не секрет, що на багато подібних заходів люди йдуть лише через авочки виступаючих на лендінгу. Тим не менше, цього разу все було зовсім не так. Порядка 70% квитків було продано у якості «ранніх пташок» ось з такої простенької сторінки.
Люди фактично реєструвалися навмання. Без місця проведення, без програми, без спікерів etc. Хтось скаже, що “купували кота в мішку», а я скажу, що за рахунок вибудованої наперед довіри до моєї діяльності і гарантії поверенення коштів, це була чудова пропозиція.
І ось, коли опублікувалася повна сторінка зі спікерами й рештою деталей, «ранні пташки» зрозуміли, що вони зовсім не прогадали, адже вдалося зібрати під одним дахом насправді класних людей.
Покажіть мені подію, де на одній сцені виступають такі досвідченні та визнані фахівці своєї справи, як Павло Шеремета, Микола Латанський, Кирил Куницький і Артем Сурін разом з молодими проривними Марією Солодар, Віталієм Співачуком, Валерією Тімофієвою та Іваном Бобровим. Це насправді зірковий склад. Себе я упущу.
Також на форум до нас завітали двоє американських “диджитал номадів” (Стефен та Аріс з BackpackEntrepreneurs.com), які власне подорожували Європою та вирішили заскочити на запрошення, що теж стало чудовим подарунком. Можливо є сенс робити таку подію англомовною?
У одному із наступних постів я напишу, як вдалося зібрати таких крутих чуваків разом і чому вони відгукнулися на пропозицію приїхати такого простого хлопця, як я. А наразі коротенько про те, що йшлося на події.
Павло Шеремета був неочікуваним гостем для учасників, оскільки про його виступ не йшлося у програмі заходу. Зате пан Павло припідніс чудовий сюрприз, відкривши форум, а також зробивши вступ у Digital Nomad тематику.
Далі я коротенько задав ритму події…
… і передав слово Миколі Латанському, який поділився власною історією поневірянь по світу у молоді роки і дав декілька важливих життєвих порад, мотиваційно налаштувавши зал на плідну роботу протягом дня.
Після перерви Марія Солодар розповіла про автоматизацію бізнесу за допомогою воронок продаж і власним прикладом показала, що молода симпатична дівчина може бути справжньою бізнес леді, вести купу комерційних проектів, вільно подорожувати світом і жити наповненим життям одночасно.
Продовжив бізнесову тематику Кирил Куницький, якого у народі знають, як одного із кращих експертів по систематизації процесів і роботи компаній. Він просто розклав все по поличках, вразивши публіку своєю структуризованістю і простотою донесення складної інфи.
Далі троє друзів, які вже добре знайомі читачам блогу OpenMind (Віталій Співачук, Валерія Тімофієва й Іван Бобров) поділилися історією власного знайомства і того, у що це далі переросло. Згодом вони провели майже півроку у різних країнах Азії, запустили спільний прибутковий проект, не так вже й давно повернувшись в Україну.
Останнім серед українських спікерів виявився Артем Сурін, котрому вдалося завітати до Львова між своїми експедиціями у різні кінці світу. В минулому успішний бізнесмен, а зараз лідер міжнародного лайфстайл руху One Life, Артем щиро розповів чому він відмовився від корпоративного світу і почав подорожувати, насолоджуючись життям.
Під кінець першого дня наші закордонні гості Стефен і Аріс підрезюмували digital nomad тематику, фактично надавши багато статистичних даних про те, хто насправді стає «цифровими кочівниками», скільки вони заробляють, чим займаються і багато іншої цікавої інфи.
Ось ще парочка фоток з першого дня події.
А наразі, ось всі фото з першого дня події (переглянути).
***
Основна Вечірка
Після активної роботи необхідна розрядка. Тому без неформальної частини і ще однієї вечірки тут просто ніяк. Так само, як і минулого року на OpenMind форумі, проводилася костюмована вечірка. Тема: країни світу. Тобто кожен приходить у костюмі тієї країни, куди найбільше хоче поїхати.
Скажу, що це працює, адже перебравшись минулого року в ніндзю, недавно вдалося побувати у Японії (ось звіт з поїздки). Цього ж разу я вирядився, як Алладін, оскільки маю у планах Персію, а саме Іран та ще парочка країн Середньої Азії.
Абсолютна більшість гостей не підвели і також прийшли у костюмах, з чого в результаті вийшов справжній фестиваль народів світу. У програмі в нас було парочка конкурсів, а також бізнес спід дейтинг, при якому люди обмінювалися контактами, заводили ділові зв’язки і розповідали чим можуть бути корисні іншим.
Окремо варто виділити одного із наших учасників Анвара Азізова, який погодився зіграти для нас декілька своїх пісень, підірвав народ і тим самим додав ще прикольнішої атмосфери до дійства.
Підписуйтеся на YouTube канал Анвара. Я вперше натрапив на нього, коли подорожував у Лаосі й відтоді заходжу час від часу, щоб послухати клаcний музон.
Потрібно було трішки піднапрягтися, щоб знайти підходяще приміщення на 200 людей і закрити його спеціально для нас в суботній вечір, коли іде футбол. В результаті Gas Station виявився просто чудовим варіантом.
Ось більше фоток з костюмованої вечірки (переглянути).
***
День 2 – МастерМайнд
Давайте на чистоту. Жоден спікер чи інша людина не зможе дати алгоритму вирішення існуючого бізнес завдання всім майже двом сотням учасникам. Зате практично гарантовано, що серед цих двох сотень знайдеться декілька осіб, які стикалися з подібними ситуаціями, над вирішенням яких в даний момент працює інший колега учасник події.
Тому, щоб не придумувати велосипед заново, достатньо знайти цю людину і з’ясувати, як вона вирішила таке саме чи подібне завдання або хоча б як це робив хтось інший. Важливо опиратися лише на практику.
Одним із найкращих способів організації групової brainstorm роботи є МастерМайнд методика, яку я вже активно використовую у власній навчально-практичній діяльності майже рік.
Якщо говорити коротко, то Ви просто повинні повірити мені на слово, спробувати і самі переконаєтеся у дієвості. Якщо довго розписувати, то стаття Що таке мастермайнд і як ця методика здатна в рази покращить ваші справи у житті та бізнесі дасть відповіді на купу запитань і навчить вас «мастермайндити”.
От чого-чого, а мастермайнду на сотню людей я проводив вперше. Прикро, що лише половина учасників змогли долучитися до цих неймовірних мозгових центрів. Згідно відгуків багатьох, саме мастермайнд був найкориснішою частиною конференції, хоча все і так доповнювало одне одного.
І на завершення! З досвіду знаю про один нюанс. Всі ми різні, але щоб максимально скористати із МастерМайдну, необхідно розмовляти однією мовою і розуміти про які інструменти чи техніки йдеться.
Саме тому, я рекомендую користатися з моєї навчально-практичної програми TraveLEarning MEGApro, де розбираються основні моменти онлайн діяльності і дається поштовх до початку нового або розвитку існуючого проекту. До речі, невдовзі новий набір, а всі деталі програми за активним лінком зверху.
Ось більше фоток з другого дня події (переглянути).
***
After Party
Для тих, хто до вечора залишався у Львові спеціально було заброньоване ще одне приміщення, де б новоспечені друзі могли поспілкуватися, обмінятися враженнями чи підбити підсумки події у спокійній обстановці. Крім того, це була чудова можливість скинути речі й не тинятися містом для приїжджих гостей, а спокійно почекати свого вечірнього поїзда назад додому.
Дехто продовжив спілкування до середини ночі вже й поза межами цілої програми.
***
РЕЗЮМЕ
Подія пройшла на УРА, хоча і з багатьма косяками! Щоб не вірити мені на слово, просто вбийте у соцмережах хештег #DigitalNomadUA і подивіться, що пишуть люди. ?
Цього разу у нас не було евент менеджера і фактично я з Мартусею організовували все самостійно. Не знаю, як би справилися без чудової команди. Дякую, вам: Юля, дві Олі, Іван, Олексій, Максим, ну і звичайно кохана Мартуся.
Окрема подяка нашому фотографу Ігору Пилипенку, без якого у нас залишилися б лише спогади. Якщо шукаєте людину, щоб зазнимкувати вашу подію, звертайтеся до нього і довго не думайте. До речі, Ігор з дружиною Оксаною, зимою також «літали у вирій», провівши її у Тайланді.
***
Що далі?
І все на світі треба пережити.
І кожен фініш – це, по суті, старт.
І наперед не треба ворожити,
і за минулим плакати не варт.
– Ліна Костенко
Скажу, друзі, що це лише початок. DigitalNomad тематика актуальна зараз, як ніколи. Ще на події численні гості питалися коли буде наступний форум, а ті, кому не вдалося потрапити через брак місць, записуватися у “лист очікування”. Я не мав що відповісти. І ось прикинувши свій графік подорожей і розумний час, визначив, що найкраще буде зробити щось подібне у другій половині жовтня. Це власне час, коли «цифрові кочівники» підбивають підсумки бізнесового року і готуються, щоб «полетіти у вирій».
Скажу лише, що спробуємо зробити цю подію ще масштабнішою і запрезентувати купу класних речей, які не вдалося реалізувати цього разу. Підготовка вже почалася і ми не покладаємо рук.
Відразу скажу! Доволі незручна трапилася ситуація минулого разу, коли я був змушений «прикрити лавочку» за тиждень до самого заходу, оскільки закінчилися місця у залі. Про перенесення локації питання вже не стояло, тому було прикро відмовляти зівакам, бажаючим приєднатися у останній момент. Не прогавте! 🙂
Орест, я дякую тобі за натхнення. Я просто читаю твої листи та статті на сайті, і завдяки їм почав реалізовувати свої ідеї в онлайн бізнесі та отримувати результати. Крім того, ти надихаєш людей жити тим життям, про яке мріє кожен, та далеко не кожен може ризикнути його створити. Я, на разі, ризикую, але це є справжній кайф! Дякую тобі!
А можно ли где-то скачать презентации?
P.s. На курс TraveLEarning MEGAPro я записався, що і вам раджу .Тому що я хочу і далі мандрувати і провести цю зиму в Азії. Бонусний курс Формула продуктивності реально допомагає зрушити з місця і почати працювати по новому!)
Приєднуюсь до Василя і дякую Оресту і всій його команді за цікавий і надихаючий Digital Nomad Forum. Була мега цікаво і корисно , як в бізнесовому плані так і особистістному. Познайомився з чудовими людьми і набрався нових ідей. Важко віділити, що було найкориснішим, так як спікери дали багато цікавих порад , а на МастерМайнд отримав необхідну робочу інформацію по моїй ніші і продуктам (над якими сам довго сушив мізки). Загальне враження можна описати одним словом -WOW !!! (Wow-ефект досягнуто)) Хоча і був косяк з кондиціонуванням , але я сидів біля вентилятора;-) Наступний форум, хотілося б побачити в Києві і щоб… Показати більше »
Дякую Оресту і всій команді openmind.com.ua за чудову організацію. Особисто я їхав не стільки за якимись таємними і секретними знаннями, а за новими знайомствами – за оточенням, коротше кажучи. І ця мета була повністю досягнена. Спілкуючись із учасниками, я в кожному бачив щось схоже зі мною, від кожного щось почерпнув. Також виявив косяки у своєму характері, які до цього не помічав – це стало приємним бонусом, не запланованим у програму поїздки. У наступних форумах я пропоную робити акцент саме на етапах становлення цифровим кочівником чи онлайн підприємцем. Хай кожен спікер детально висвітлює свої початкові кроки, труднощі, переживання, косяки і провали… Показати більше »