Це гостьовий пост мого учня та клієнта Анатолія Поканевича, котрий вже собаку з’їв на питаннях просування продуктів, оскільки сам пройшов тернистий шлях, а в результаті заснував інтернет магазин особливих речей “Муні”, що покликаний допомогти креативним виробникам ефективно реалізовувати свою продукцію, не заморочуючись з технічними та операційними деталями ведення бізнесу.

Я пригадую, як ще на початку 2015 року, коли я подорожував по Лаосу в межах великої мандрівки Східною частиною Піденно-Східної Азії, Анатолій спочатку придбав мій тренінг по тайм менеджменту Формула Продуктивності, з чого потім проявилися і підприємницькі амбіції. Тому наступним кроком була бізнес курс TraveLEarning, останній у цьому році груповий потік якого до речі от-от стартує.

Не все було гладко та й на самих початках він мав достатньо причин, щоб злити воду. Пригадую, як пробував різні варінати і в результаті вийшло саме так, як мало статися. У кожного свій шлях! Далі прямими текстом від Анатолія.

%d0%b0%d0%bd%d0%b0%d1%82%d0%be%d0%bb%d1%96%d0%b8%cc%86-%d0%bf%d0%be%d0%ba%d0%b0%d0%bd%d0%b5%d0%b2%d0%b8%d1%87

Привіт! Я засновник проекту «Креатив Вей». Компанія займається допомогою з консультування і запуску бізнес ідей. Під час кризи, стало питання, що робити: займатись випуском продукції офлайн або перейти в онлайн формат. Саме тоді ми і познайомились з Орестом. Це був 2015 рік і від себе скажу, що Орест великий молодець і своїм прикладом допомагає не тільки вивчати основи онлайн бізнесу, але й єднає навколо себе людей, які прагнуть розвитку, як от на прикладі недавнього Digital Nomad Форуму, інших подій чи закритої фейсбук спільноти, що діє на основі навчально-практичної програми TraveLEarning.

В бізнесі неможливо стати експертом з будь-чого, поки сам не спробуєш. Ми хотіли стати експертами з виробництва одягу й брендування продукції. Адже то була слабка сторона нашої компанії при наданні послуг. Тему обрали: «одяг зі світловідбивачем». Ця тема була нам близька по духу й могла принести непоганий дохід в разі прийняття закону до правил пересування в нічний час (такий закон вже діяв в Білорусії). А далі все пішло не так, як ми передбачали.

***

Гіркий (але необхідний) досвід

То була теорія, яка зазнала краху. Вироблена продукція не користувалась попитом, закон не приймали і участь у ярмарках не виправдовувала затрат. Це було жахливо усвідомлювати, але ми розуміли, ми не виробники, наш козир у іншому. Ми надаємо послуги, добре організовуючи процес, вміємо його систематизувати і створювати сервіс.

Час не минув дарма. Поки ми навчались основам виробництва, ми тестували багатьох виробників продукції, навчались різним методам з друку й брендування продукції і врешті стали експертами. Ми зібрали велику базу виробників.

Цей досвід допоміг нам покращити свою експертність, стати мудрішими і надавати послуги якісніше. Також ми запустили тестову версію сайту особливих речей “Муні” – реалізація ідей для дітей та сім’ї, де виробники запрошуються виставляти свою продукцію.

Основна думка, яку я хотів висловити полягає у тому, що в бізнесі потрібно займатись тим, що в тебе добре виходить і тверезо оцінювати свої можливості. Бувають випадки, коли ти вивчаючи певну тему, раптом усвідомлюєш, навіщо це було тобі потрібно.

Ми всі стартапери, в якомусь сенсі, і кожен день зустрічаємо нові можливості, перешкоди і перемоги. Не бійтесь намагатись бути кращими. Якщо вже дуже тяжко і відчуваєте, що то глухий кут – зверніться по допомогу до нас і до спільноти TraveLEarning, що формується навколо однойменно-навчально практичної програми, яку свого часу проходив і я. Орест створив сім’ю, яка своїми прикладами надихає до дій. Оресту, його команді і спільноті, зичу щастя й наснаги до перемог.

%d0%bd%d0%b0%d1%88%d1%96

(на зустрічі з іншими випускниками: Людмила Калабуха, Іван Бобров, Ірена Журавель та інші)

***

Можливість реалізувати вашу бізнес ідею

В цьому пості ми розповімо про можливість, яка нещодавно з’явилась в межах нашої країни. Це можливість за два кроки реалізувати свою ідею. Непросто повірити, але таке можливо.

Кожного разу, коли з’являється крута ідея і ти розповідаєш про неї своїм близьким і знайомим, можеш почути: «Це не просто!», «Потрібні гроші!», «Кому потрібна твоя ідея», «Ні кому не розповідай – вкрадуть», … та інше.

Є так багато ідей, які так і залишаються нереалізованими. Це стається з різних причин, та сама головна причина:

По-перше – недостатньо коштів на реалізацію ідеї;

По-друге – це страх, що твою ідею хтось вкраде;

По-третє – незнання, як саме організувати процес, з чого почати і до кого звернутись.

Звичайно, гроші надають можливість за більш короткий проміжок часу протестувати свою ідею, але можна обійтись і без них. Є багато інвестиційних проектів, друзів і колег, які можуть допомогти.

Страх, що хтось вкраде твою ідею розвіюється, коли ти розумієш, що в світі проживає понад 7 млрд. людей. Серед них така ідея виникла принаймні ще в двох.

Коли вже знайшли кошти, наважились показати світу свою ідею і закатавши рукава взялись до її реалізації, стає великий знак питання: «Як саме організувати процес, з чого почати і до кого звернутись?». Не хочу страшити, але коли починаєш візуалізувати свою ідею, то зазнаєш багато видозмін, або мусиш наступати на граблі, щоб врешті решт досягти результату.

Наш проект «Креатив Вей» консультує і допомогає у реалізації бізнес ідей. Один з проектів компанії – це інтернет-магазин особливих речей “Муні“. Інтернет-магазин створювався з думкою про дітей і сім’ї. Це не просто такий собі «ШОП» звичайних речей.

Це платформа для креативних стартаперів, які прагнуть створювати круті речі, або в яких за плечами вже є спроби реалізації власних продуктів і їм необхідна поміч у просуванні ідеї.

Одразу дам відповідь на питання стосовно авторських прав – «Ми гарантуємо захист авторських прав»!

***

Два кроки, як втілити ідею у життя:

Перший крок:
Напиши нам листа з ідеєю, фотками замальовок чи створеного продукту. Обов’язково вказавши, чим особлива твоя ідея і що хочеш реалізувати.

Другий крок:
Отримавши наше схвалення і узгодивши умови співпраці, – ми допомагаємо в її реалізації і піклуємось про просування.

Це самий простий шлях, який був коли небудь створений, для запуску своєї ідеї в світ.

Звісно в тебе знову питання: «Чи не вкрадете мою ідею, ще на шляху листування і надання ескізів продукту, …, і таке інше». Ми не викрадаємо чужі ідеї, нам цікаво створити якомога більше цікавих продуктів разом. І звісно, листування забезпечує твої юридичні права.

Та енергія, яка наповнює тебе при створенні власного продукту, відома тільки тобі. Копія ніколи не виходить чудово. Налаштуйся на те, що твій продукт залишиться твоїм, отримає прихильників і вийде в світ. А поки що, ти отримаєш підтримку і зможеш займатись улюбленою справою не відволікаючись на рутинні питання.

Ось мій прямий е-мейл для для зв’язку: t.pokanevych@gmail.com.

***

Щоб потрапити до магазину особливих речей, твій продукт має бути дійсно особливим. Що це значить?

«Це речі, які не купиш так просто в будь-якому магазині, і вони корисні для дітей та сім’ї».

Як приклад, це:

  • речі зі світловідбивачем на одязі в якості принта;
  • авторська робота зі створення цілого світу, який відображається в картинах, книжках, ілюстраціях і іграшках;
  • ідея з тайм-менеджменту для дітей, щоб вони слідкували за своїм денним розкладом.

Як правило – це результат твоїх зусиль, в яких ти знайшов рішення, щоб змінити світ на краще.

muni-vidbuvach-futbolka-black-last-night-t-shirt-saved-my-life

Просто задай собі чотири питання:

  1. Чому ця річ особлива?
  2. Чи вона корисна для дітей і сім’ї?
  3. Чим саме вона корисна?
  4. Чи є така річ в кожному магазині?

( :-) Хе-хе, звісно наша мета, – це просунути твою ідею або продукт у маси і заповнити прилавки магазинів. Але поки що йдеться про вимоги до розміщення продукту у інтернет-магазині).

Ти маєш вірити у власні сили. Просто вір, якщо те, що ти зробив допомогло тобі, то воно обов’язково допоможе іншим. Від нас ти вже зараз можеш отримати пораду, як захистити свої авторські права. Ось парочка корисних порад.

***

Захист авторських прав – трішки правди і порад

Авторські права оберігаються законом і гарантують автору, і що без його відома не буде здійснюватися випуск продукції. Це дійсно так, але… Чи певен(на) ти, що держава гарантує тобі ці права?

Особливо моя думка, що коли ти вже вирішив щось робити, то роби. Захист авторських прав, то діло морально етичне. Якщо твій продукт буде дійсно користуватись попитом, то ніякі авторські права не допоможуть. Буде незліченна кількість підробок і піратських продуктів.

Я пропагую дивитись тверезо на речі. Якщо продукт чудовий і користується попитом, – це чудово! Ти мега крутий і маєш радіти, що твоя ідея супер кльова. Якщо ти вже запустив такий кльовий продукт і читаєш цей пост, поділись своєю історією і враженнями. Навіть, якщо ти не дуже писака, напиши мені і ми все зробимо за тебе.

***

Тепер по пунктам, що варто знати, щоб не налажати з авторськими правами:

 

1. Авторське право належить одній людині або може належати групі людей

Звернись до юридичної компанії з усіма запитаннями, тобі порадять, як краще це робити. Перевірена компанія, яку можу рекомендувати: http://kfn.ua

 

2. Продукт має бути зареєстрованим

Коли створюєш продукт і потім йдеш реєструвати його, то маєш пересвідчитись, що цей продукт ще не зареєстрований у базі винаходів і авторських прав. Для перевірки можливо звернутись до юридичної організації, або особисто піти до патентної державної установи. Звісно в тебе попросять сам продукт і витяг щодо параметрів цього продукту, або простіше кажучи технічні вимоги. Ці технічні вимоги має надати установа, зазвичай державна, яка має необхідний дозвіл на проведення оцінки виробу (пункт 3).

Всі дозволи видає Державна служба інтелектуальної власності України: http://sips.gov.ua

3. Має бути встановлений стандарт продукту

Це ті ж вимоги до продукту, які розроблені виробником та зареєстровані у встановленому законом порядку. Що маю на увазі: це розмір виробу (наприклад викрій), це відстань між оченятами на м’якій іграшці, довжина вушка, ніжки і т.д. Має бути все виміряно і зафіксовано, навіть колір. Тобто, технічні умови.

Відомості можливо почитати на порталі ДП “Укрметртестстандарт”: http://csm.kiev.ua/
Також, потрібно провести державну санітарно-епідеміологічну експертизу продукції з метою встановлення її відповідності ДСТУ.

Можна розробити власні технічні умови та їх зареєструвати.  Розробка та реєстрація технічних умов (ТУ) необхідна в тих випадках, коли на продукцію не поширюються діючі нормативні стандарти ГОСТ або ДСТУ. Або коли виробник виходить за рамки ГОСТ або ДСТУ. Наприклад, необхідно розширити асортимент виробленої продукції або список сировини, конкретизувати, доповнити або підвищити вимоги чинних стандартів на дану продукцію. 

Сертифікація ІSО, яка не є обов’язковою:

http://iso.kiev.ua/iso-9001/history-iso-9001-2.html

Сертифікат Укрсепро

http://ukrsepro.kiev.ua/ukrsepro.html

4. Має бути свідчення, що ти дійсно є автором цієї ідеї

Так, не всі винаходи потребують підтверджень, але маєш знати, що буває і таке. Для підтвердження підходять креслення, попередні роботи, картини, тощо. Має бути історія продукту.

Моя думка щодо реєстрації документів – то невартий уваги бюрократичний лабіринт, який виснажує і забирає дорогоцінний час.

***

Моя порада:

1. Всі дії мають бути фіксовані на папері або в листуванні, і обов’язково з зазначенням, що «я автор ідеї, прошу надати мені консультацію з питання…». Це самий надійний спосіб.

2. Якщо тільки починаєш створювати продукт, витрачай час на вивчення попиту, а ніж на захист авторста.

3. При сумісній роботі з колегою, пропиши всі умови щодо співпраці над ідеєю, а особливо над поділом майбутніх грошей.

4. Не бійся розповідати про свою ідею, весь світ не почне її одразу втілювати. Це надасть тобі змогу вдосконалити продукт і отримати свідків, що ти дійсно автор.

5. Якщо твоя ідея стане відомою, то ти про це дізнаєшся.

6. Якщо так сталось, що ідея крута – одразу шукай інвестиції і починай, як скажений масштабувати розповсюдження продукції.

7. І сама гірка правда: кожен може змінити відстань між оченятами на 1 мм і подати на реєстрацію авторських прав. То вже буде не твій продукт.

ОРЕСТ: Ось, що рекомендую я робити для захисту авторських прав – (переглянути відео).

***

І на завершення

Якщо ти створив(ла) один крутий виріб, то зможеш створити й інші. Головне не зупинятись. Зробити спробу і подивитись на реакцію людей, зрозумій чи дійсно людям потрібен твій продукт, продемонструй світу свої можливості. Бажаю тобі класних друзів і успіху у створені крутих продуктів.

puchnastiki_flikeri_otkritki-vistavka-uamade-for-site

Отже, якщо маєш круту ідею стосовно продукту, але не достатньо знань у просуванні чи реалізації, надсилай її нам в “Муні“. Будемо раді допомогти.

Share Button