Якщо ви вже деякий час читаєте цей блог, то швидше за все знаєте, що такі слова як: «VIP», «Преміум», «Бізнес клас», «Ексклюзив», «Платинум» (та інші дорогі метали) чи решта понтових термінів для мене нічого не значать. 

Це все придумано для того, щоб люди тішилися, начебто виокремлюючи себе спосеред інших. Маючи абсолютно різний досвід, можу сказати, що доволі часто на цьому акцентують недавно бідні, які от-от дорвалися до грошей або люди з комплексами, що намагаються самовиразитися через підкреслення приналежності себе до начебто вищої касти. 

Я впевнений, що найкращі речі у світі за гроші не купиш. Це не головне у житті, але кошти є хорошим мірилом. І чим більше їх, тим краще. У мене на меті зовсім не має цілі стати мільйонером. Натомість я прагну жити так, як вони можуть собі дозволити, і це доволі непогано мені вдається. Ось звіти за 20122013, 2014 і 2015 роки про те, як жити, наче мільйонер, без мільйона в кишені.

Тим не менше, за гроші практично завжди можна купити швидкість, більше свободи і комфорту. Власне на це заакцентовані різноманітні продукти і послуги, що покликані забарвлювати життя багатіїв або ж покращувати різні аспекти тому, хто вважає це за необхідне. 

У даній статті поговоримо про бізнес клас та економ у літаках, адже недавно ми з Мартусею побували на Сейшелах, куди летіли бізнез класом з Turkish Airlines, що вже пять років поспіль визнана найкращою авіалінією Європи. Тому, насправді є чим поділитися. 

*** 

На даний момент я вже здійснив порядка 150 рейсів, сумарної довжини яких вистачить, щоб сім разів облетіти земну кулю. Ось схема всіх моїх перельотів, якщо вас цікавить детальніше. Зазвичай це відносно дешеві варіанти. Я часто користуюся промоакціями (наприклад: переліт у Японію і назад мені обійшовся у 386 $) або просто підбираю найкращу ціну, якщо конче кудись потрібно, оскільки є дуже гнучким у часі, адже працюю онлайн.

І лише цього року я вперше почав літати рейсами типу бізнес клас. Зазвичай це результат співпраці з авіакомпаніями, що теж стало новим напрямком моєї дільності зовсім недавно. Зокрема, мова йде про мандрівки у Палангу та Вільнюс у Литві, а також через Стамбул на Сейшели.

***

Для затравки, ось коротке відео з нашого перельоту бізнес клалом на Сейшели.

***

Бізнес Клас на коротких перельотах

Як правило, бізнес клас у менших літаках на напрямках близького сполучення аж так сильно не відрізняється. Принаймні косметично. Пасажири сидять спереду літака, мають окремий туалет і їх відгороджують шторкою від решти. 

Хоча звичайно є ряд переваг:

.

1) Окрема стійка реєстрації

Пригадуєте ці довгі черги, коли доводиться змійкою тиркатися крок за кроком, нерворо очікуючи, щоб встигнути зареєструватися. В даному випадку ви йдете окремою «швидкісною» лінією. 

бізнес клас

.

2) Більший багаж

Як правило, максимально допустимою нормою перевезення зареєстрованого багажу є 20 кг на особу. Окрім того, останнім часом все більше і більше навіть небюджетних авіаліній починають врізати ці норми, тоді, як бізнес клас пасажири можуть провозити до 30 кг. Не рідко додаткова валіза обходиться в кругленьку суму. 

Мені це сильно не грозить, оскільки зазвичай подорожую лише з ручною поклажею, хоча може бути корисним у випадках, коли є окремі ліміти й на те, що можна проносити на борт літака.

Ось, наприклад, все, що я взяв з собою у двотижневу подорож Західною Африкою, де перебуваю зараз, пишучи цей пост. Тут ще записав окреме деталізоване відео про речі, які мені потрібне для роботи, подорожей і щасливого життя.

А таке ми зазвичай беремо з Мартусею на двох у тривалу кількамісячну мандрівку. Наприклад, у Південну Америку або Південно-Східну Азію.

.

3) Доступ у бізнес лаунж

Це одне з моїх улюблених. При чекіні вам видають спеціальну перепустку в окремий простір аеропорту, де завжди є їжа, випивка і головне надійний швидкісний вай-фай. В таких випадках я люблю приїхати на летовище значно раніше, залипнути біля компа і закривати останні ділові питання перед польотом. 

(бізнес лаунж у Львівському аеропорту)

.

4) Пріоритетна посадка

Чесно кажучи, толку з цього мало. Який сенс пертися першим у літак, якщо і так відпочиваєш у бізнес лаунжі, щоб потім всі пасажири ще 15 хв проходили повз тебе? Ось це якраз варіант для того, щоб пускати «пузирі», показуючи, що от я сиджу у бізнес класі. Краще почекаю поки всі всядутся і спокійно зайду останнім,

(бізнес лаунж у Борисполі)

.

5) Комфортніші сидіння

Ненавиджу сидіти зажатим посередині між обох пасажирів, коли коліна впираються у сидіння спереді (мій зріст 187 см) і не має можливості нормально відкинути спинку. Так ось, у бізнес класі такого не трапиться, адже зазвичай сидять по двоє, а самі сидіння є значно комфортнішими. 

.

6) Харчування на борту

Перш за все скажу, що зараз вже у багатьох випадках харчування не включається у економ варіанат при близькому чи середньому перельоті. Нам навіть не розносили їсти, коли летіли з Манчестера (куди, до речі, потрапили без візи) на Кубу. Те саме на рейсі Лос Анджелес – Копенгаген. Натомість у бізнес класі вас вітають прохолодним напоєм, а потім ще й накривають на розкладний стіл. 

.

7) Пріоритетна висадка

Ось тут це вже дуже актуально. Поки пасажири економ класу товчуться один на одному, встають з крісел і намагаються витягти свої валізи тоді, коли літак ще не зупинився, ви спокійно сидите і потягуєте виньце. Як тільки подають трап, виходите і сідаєте у окремий автобус, що швиденько везе вас на паспортний контроль, де ще нікого не має. Якщо до літака підведений рукав напряму з терміналу, то виходите звичайно в числі перших бізнес клас пасажирів. В результаті одним із перших забираєте свій багаж і спокійно їдете туди, куди вам треба. 

Здається, начебто це все дрібниці, але в купі вони значно пришвидшують весь процес, а також перетворюють переліт на суцільне задоволення, даючи вам нормально відпочити. Пригадайте свій останній рейс. Нехай навіть тривалістю одну годину. Це цілий проект, що забирає півдня і поза тим навряд чи вдасться ще щось зробити. Саме тому бізнес клас так і назвали, адже він дає змогу пасажирам, окрім власне того, щоб займатися перельотом, закривати й інші ділові чи особисті питання.

.

8) Більший коефіцієнт зарахування миль

Я лише почав розбиратися з різними frequent flyer програмами, але вже назбирав достатньо миль, які можна викристати на придбання цікавих речей або рейсів. Скажімо зараз на моєму Miles & Smiles рахунку вже достатньо бонусів, щоб безкоштовно полетіти в якусь африканську країну, куди звичайні квитки коштуватимуть щонайменше півтори тисячі доларів. 

Милі варто використовувати розумно і не витрачати на якийсь Тайланд чи навіть Бразилію, куди можна знайти хороші квитки і без того. Якось ще окремо напишу по цьому індустрію, а наразі просто скажу, що на квитки бізнес класу милі нараховуються у кільканадцятому еквіваленті. 

*** 

Бізнес клас від Turkish Airlines

Ну, а це вже зовсім інша цукерка. У одному з попередніх постів я писав, що Turkish Airlines запросили нас перевірити новий напрямок Стамбул – Мае, яким ми полетіли на Сейшели. За лінком цілий пост про екзотичні острови у центрі Індійського океану в стилі реклами Баунті.

Найцікавіше те, що летіли ми бізнес класом. Це вперше був для мене подібний досвід. Отже, з сегментом Львів – Стамбул все доволі зрозуміло. Візьміть всі попередні пункти і помножте їх щонайменше удвічі. Хто-хто, а туркіші знають що означає сервіс та комфорт. 

Більшість пасажирів користуються сервісами цієї авіакомпанії для перельоту кудись далі ніж Стамбул, адже Turkish мають найширшу мережу у світі і літають у найбільшу кількість країн. А це означає, що практично в будь-яку точку Земної Кулі можна порапити з більшості великих українських міст лише з однією пересадкою.

Найцікавіше і найприємніше те, що авіакомпанія забезпечує безкоштовний готель навіть для пасажирів економ класу. Достатньо всього лиш, щоб час пересадки складав принаймі 10 годин. Для пасажирів бізнес класу це 7 годин. Тому, покомбінуйте з розкладом і заодно зможете відвідати одне з найвеличніших міст у світі. 

Мартуся навіть написала окрему статтю про те, чим можна (і варто) зайнятися у Стамбулі

***

Бізнес лаунж від Turkish Airlines

Але це ще не все! В аеропорту імені Ататюрка є окремий лаунж лише для пасажирів компанії, що вартий окремої розповіді, але спробую сюди втиснути. 

Перш за все варто сказати, що доступ до лаунж зони мають лише пасажири типу бізнес клас. Туди можуть потрапити, як транзитні пасажири, які не покидають аеропорт, так і ті, що лише приїхали й очікюуть посадки на рейс. 

В середині все абсолютно безкоштовно і мав би я змогу, то залюбки б залишився там і на цілий день. Величезна територія в кілька рівнів розкинулася у одному крилі аеропорту. 

До послуг відвідувачів різноманітна кухня. Можна без проблем підходити до окремих точок і набирати собі те, що найбільше приваблює. Їжа смачна та свіжа. 

Випивка теж є. Головне не захопитися, адже заради спокою відвідувачів на території лаунжу не здійснюється оголошень про початок посадки. Повірте, пропусти свій рейс дуже просто. 

Очевидно, що більшість пасажирів є багатими людьми або ж топ-менеджерами компаній, що забезпечують квитки своїм співробітникам. Люди працюють, спілкуються або просто відпочивають. І відразу виникає враженя, що потрапив на якусть круту конференцію.

Десь так виглядають перерви на топових професійних подіях в США, де мені неодноразово доводилося побувати. Ось підсумки з недавньої конференції Content and Commence Summit, на яку я поїхав в Орландо після того, як відвідав Маямі і Центральну Америку.

Мартуся інспектує туалети. В чоловічих вбиральнях майже так само. 

Наївшись і напившись, ми пішли на наш рейс на Сейшели

***

Бізнес клас в літаку Aerobus A330 від Turkish

До того щось подібне я бачив лише у фільмах чи вірусних роликах інших тревел блогерів. Чесно кажучи, сидіти на кріслі у повітрі й пересуватися між континентами вже круто. А лежати на ліжку просто бомба. Крісла повністю розкладаються у горизонтальне положення. 

Стюардеси поводяться, наче офіціанти у дорогих ресторанах. Піджартовують, звертаються по-імені, хоча ми їм навіть не представлялися, та й загалом панує чудова атмосфера. Час від часу виходить шеф-кухар і спілкується з людьми. Їжа звичайно теж на висоті. 

Зважаючи на те, що восьмигодинний переліт тривав через ніч, вдалося добряче виспатися. Інакше щонайменше половина першого дня на Сейшелах пішла б на те, щоб «роздуплитися», а якби не було змоги зачекінитися у готель зранку, то взагалі б день був втраченим.

Таким чином весь переліт і короткотерміновий візит на Сейшели перетворилися у справжню казку. Детальніше про цю неймовірну подорож за лінком.

На зворотньому шляху у нас вже був інший літак. Трішки простіший. Сидіння не трансфрмувалося повністю у горизонтальне ліжко і чимось нагадувало комфортабельні місця в автобусах далекого сполучення у Мексиці, Аргентині, Чилі або Ірані. Переліт був через день, тому я просто переглядав фільми, розбирав фото і дописував деякі статті. У нас навіть був інтернет на борту. Мабуть на це і було розраховано. 

Ми просто не могли покинути повітряне судно, не сфоткавшись з командою і капітаном. Єдиний раз робили щось подібне в літаку, де я освідчився Мартусі (переглянути відео).

Далі знову нічна пересадка у Стамбулі, знову лаунж зона і знову швидкий зручний переліт до Львова. Відразу з аеропорту я побіг на Radio Skovoroda розповідати про весь досвід з цілої поїздки. Ось можете переслухати у записі.

Щиро вдячний львівські команді Turkish Airlines, що звернулися до мене і запросили у якості блогера висвітлити новий напрямок, який зараз доступний для українців. Дуже приємно, що наша з Мартусею праця приносить такі плоди і може бути корисною іншим. 

***    

Резюме про бізнес клас

Переваги бізнес класу очевидні, але звичайно є й інша строна медалі. Як правило, квитки бізнес класу коштують у три-чотири рази дорожче ніж економ. Само собою користатися з цього є сенс, якщо у вас є гроші. 

Також це може бути актуально для людей, які погано переносять перельоти, на трансконтинентальних напрямках, пасажирів з дітьми або ж тих, хто просто хоче комфорту чи навіть спробувати як це. 

Але будьте обережні. До доброго швидко звикаєш і можливо потім вже будете крутити носом. Скажімо, я все більше і більше звертую увагу на зручність пересадок, час вильоту і прибуття, а також інші ньоанси, які ми розглянули у даній статті, й не тільки. 

Вдалих, комфортних і захоплюючих вам подорожей.

Share Button