Приблизно три роки тому на одному із моїх семінарів про те, як поєднувати роботу (чи бізнез) з подорожами, до мене підійшла дівчина і сказала:
«Оресте, все, що я хочу – це їздити у престури, жити в готелях і користуватися іншими послугами туристичної індустрії безкоштовно. Ось так, як це виходить у інших блогерів. Що мені для цього потрібно зробити?».
На жаль я не мав що сказати, адже не знав відповіді на це запитання. Тоді йшов вже четвертий рік моєї блогерської діяльності. Я зареєстрував домен openmind.com.ua ще 29/11/2011 й відтоді написав уже понад півтисячі публікацій. А перші кошти, що заробляв sensu stricto блогерством були написанням тревел статей для туристичних сайтів по 240 грн. за штуку (тоді долар ще був по 8).
До речі, ось стаття про те, Як я розвивався в інтернеті і заробляв перші кошти онлайн, що дасть вам ширшу картину на покрокові етапи мого становлення в індустрії.
Деяким людям почало подобатися те, що я робив (принцип 1000 справжніх фанів), тож аудиторія потроху зростала, і зараз складає понад 80 000 осіб. Насправді не так вже й багато. Щиро дякую, за те, що ви є. Ось, якими є читачі OpenMind.
Тим часом я сумлінно продовжував працювати і мандрувати світом, адже збираюся відвідати усі країни, фінансуючи ці подорожі виключно з власної кишені. Недавно підрахував скільки грошей пішло для того, щоб відвідати усі країни Європи, та проводжу останні калькуляції по тому, яку ж грошому суму довелося (витратити) проінвестувати, щоб відвідати своїх перших сто країн.
Зараз можу з впевненістю сказати, що це шестизначна сума в доларах, тобто понад 100 000 $ на двох осіб. Неслабо!
***
Шанс
Одного приємного літнього дня у липні 2016 (тобто чотири з половиною роки з моменту початку ведення блогу) до мене у фейсбук пише симпатична дівчина. Вона представляється співробітницею МАУ і пропонує полетіти у Палангу, місто на балтійському узбережжі Литви – безкоштовно.
Умова! Вилітати через три дні. Наскільки я зрозумів у останній момент зірвався інший блогер, тож вони просто намагалися швидко знайти заміну та били по всіх фронтах.
Чесно кажучи, це не входило у мої плани. Окрім того на той момент я вже й так непогано заробляв, а перспектива летіти на море в холодну Балтику якось не сильно надихала після того, як ми побували у таких місцях, як, наприклад Балі, Куба, Мексика, Канари та інші. Порадившись з Мартусею, ми вирішили скористатися можливістю, щоб спробувати відкрити собі двері у нову сферу діяльності.
В результаті, як на мене, у нас вийшов класний проект, завданням якого було показати українцям альтернативне місце літнього відпочинку на морі, а також розповісти про новий рейс МАУ, як один із найкращих способів туди добратися. Ось – Паланга, Клайпеда і Куршська коса.
За підсумками я надіслав окремий звіт, замірявши усі метрики та виклався на повну у межах власних медійних можливостей. Проектом були задоволені і згодом ми із МАУ ще декілька разів зробили дещо подібне й на інших напрямках.
***
Лід зрушився
Мене зацікавила ідея продакт-плейсменту і, оскільки мені не байдужа доля нашої держави, вирішив спробувати пропіарити деякі українські бренди. Ось до речі стаття про те, Чому я веду цей блог українською.
Для цього ми вийшли на контакт з тими брендами, що нам подобалися і були релевантними до OpenMind діяльності та забезпечили їх присутність у матеріалах про Іран.
Відверто кажучи, виходити на зв’язок і шукати точки дотику було не зовсім просто. Цим всім займалася Мартуся, а висвітлювати усі речі під час поїздки було ще складніше. Моїм читачам було не зрозуміло, що відбувається, адже я ніколи до того не займався подібною рекламою.
Тому відразу отримав лавину зворотнього зв’язку. Та у відповідь написав пост Реклама – це погано чи добре. Читайте і вирішуйте самі.
Беззаперечно це був цікавий досвід і я просто шукав баланс, який полягає у тому, щоб:
- Генерувати цікавий корисний контент для читачів;
- Забезпечити належний рівень послуг компанії/бренду;
- Зберігати власну ідентичність і чисте сумління;
Душу гріли позитивні відгуки людей, які з моїх публікацій дізнавалися про класні речі і дякували за наводку. Ну, і звичайно я завжди пам’ятатиму фразу Мар’яна Стрільціва, керівника Турбат.
Під кінець року зі мною сконтактувалися представники Turkish Airlines і запропонували полетіти на Сейшели бізнес класом, щоб показати ці острови українцям, а також розповісти про новий рейс улюбленої авіакомпанії.
Це надзвичайно приємно бачити результати своєї праці, розуміючи, що вони приносять користь не лише тобі, але й іншим. Проект з Сейшелами отримав позитивні відгуки, як з локального львівського офісу, так із самого верху в Стамбулі.
***
Системний Продакт-Плейсмент
У 2017 році вхідний потік рекламних пропозицій значно виріс. Також я почав реально вчитися цій справі. З’їздив на ряд профільних конференцій, активно спілкуюся з іншими блогерами, є учасником декількох закритих груп та інше.
Завдяки правильному позиціюванню, вибудові теплих відносин з партнерами, ефективним переговорам і напрацьованим кейсам вдалося укласти ряд контактів, які склали левовову частку моїх прибутків. Ось все в деталях у статті – Підсумки 2017 року або Як жити, наче мільйонер, без мільйона в кишені (vol. 6).
Проста разова реклама звичайно також присутня. Але повірте, я ніколи не підсуну вам фігні, оскільки ціную довіру читачів понад усе. А також і партнерів! Та своїми прозорими діями намагаюся зробити так, щоб клієнт отримав користь.
Цінуйте підписників та клієнтів так, наче від них залежить ваше життя. Зрештою так воно насправді і є.
Якщо мені випадає за честь представляти такі компанії, як Visa, то мабуть у тому все таки щось є.
Таким чином моя ділова репутація поширюється у необхідних колах. І я залюбки допоможу почати новий або ж розвинути вже існуючий бізнес (чи іншу комерційну діяльність) також і вам, адже у цьому полягає моя професійна місія.
***
РЕЗЮМЕ
То в чому секрет? Насправді я доволі дрібний блогер (принаймні у порівнянні з багатьма іншими, яких ви знаєте). Тим не менше, дозволю собі припустити, що непогано застосовую існуючі ресурси, а блогінг є моєю основною роботою і водночас бізнесом. Це мій хліб і ціле життя!
Ніяких секретів неіснує! Запорука успіху полягає у тому, щоб добре робити свою справу. Якщо це корисно іншим, то люди прийдуть. Це аксіома.
І повертаючись до теми статті “Як подорожувати так, щоб інші компанії платили за це»…
Зовсім недавно ми реалізували ще один комплексний проект, який поєднував у собі співпрацю з авіалініями, готелями та іншими компаніями й брендами на острові Пхукет в Тайланді, де ми провели майже два тижні.
Такий відпочинок міг коштувати 4 539 $, але натомість ми працювали, виконуючи свою блогерську роботу, яка, до речі, зовсім непроста.
Загальне охоплення склало понад 300 000 переглядів і нам вдалося поєднати насправді багато рухомих частин між собою.
Це було зовсім непросто, але за роки праці у нас сформувався певний алгоритм дій, застосування якого дає можливість ефективно співпрацювати з компаніями і брендами.
***
Product Placement Formula
Згодом ми упаковували всі наші напрацювання і нарешті запрезентувати готовий воркшопі. Це онлайн продукт. Відповідно все організовано так, щоб кожен бажаючий зумів переглянути його дистанційно. Ось всі деталі.
УВАГА! Найефективніше скористатися Продакт-Плейсмент Формулою ви зможете, якщо у вас вже є аудиторія. Також це буде корисно для людей, що знаходяться по іншу сторону (барикад) мосту. Тобто представникам брендів та компаній, які бажають ефективно працювати з блогерами і лідерами думок.
І ще! Це актуально не лише у тревел тематиці. Продакт-Плейсмент Формула застосовується для усіх ринків.
***
TravelBiz Exchange
А ще 30-31 жовтня у Львові проводитиму TravelBiz Exchange. Це безкоштовна подія, що проходитиме в межах Львівського форуму туризму і гостинності. Вона покликана об’єднати блогерів та бізнес. Таким чином блогер отримає замовлення по рекламі, а бізнес – доступ до цільової аудиторії.
Якраз там ділитимуся власними напрацюваннями по Product Placement Formula, а також влаштуємо бізне-нетворкінг. В Україні чогось подібного ще не було. І це саме той захід, який варто відвідати для розвитку своїє блогерської діяльності. Буду радий бачити на події 🙂
Дуже круто, Оресте! Цікаво написав!
Радий, що вам сподобалося і може навіть стало у нагоді 🙂
Це дуже надихає! Сподіваюсь розвинути і свій маленький блог. Ось нажаль про подорожі взагалі поки нічого писати((
Крок за кроком, Анно. І звичайно не обов’язково писати лише про мандри. Б`юті / лайфстайл також класна ніша…
Дякую за відповідь)) Сподіваюсь у майбутньому буде і про подорожі)
Привіт.
Запитання таке: якою в тебе була відвідуваність сайту (кількість читачів), коли до тебе звернулись перші “замовники”/”клієнти” (МАУ) ?
Як показає гугл аналітика, в середньому трохи більше 1000 унікальних відвідувачів на день і майже 100 000 переглядів сторінок на місяць (див картинку)
У facebook сторінки тобі було 19k лайків.
Орест, очень благодарна за статью.Я много путешествую. и все искала как это сделать , что бы рассказывать об этом, мы с мужем за год проехали на машине 47.000 км по Америке.Я сама много путешествовала , как с чего начатьматериалов много . видео записывали много ,как правильно подать?Буду благодарна за обратную связь. С уважением Алевтина
Клас, Алевтино! Головне, що лід зрушився.
Відповідь на ваше питання є доволі обширною.
Але, якщо коротко, то наступними кроками є:
– створити власне представництво онлайн;
– прокачати експертність (екстенсивними та інтенсивними методами)
– встановити зв’язок з цільовою аудиторією
– вибудувати відносини з цими людьми
– монетизувати діяльність через вирішення їхніх потреб
– постійно аналізувати і покращувати весь цикл
Детальніше з поясненнями та прикладами я все розписав тут – https://openmind.com.ua/travelearning-megapro/
Якщо маєте уточнюючі запитання, то пишіть і не соромтеся. Але пам’ятайте, що великою мірою від якості запитання, залежить і якість відповіді. Тому будьте максимально конкретними.
Буду радий допомогти 🙂
Орест, благодарю за ответ .Я изучила программу , у меня есть несколько вопросов. 1- я написала вс лужбу подержки (по оплате.)- у меня есть уже свои страница на других сервисах, розсылка писем, сервис оплат,нишу тестирую, провела марафон , тоесть небольшие наработки есть , пока я недовольна результатом ,вашу программа расчитана для начинающих или всем. Благодарю
Супер!
1) Розумію, що Катя вам вже відповіла по оплаті.
2) Стосовно програми, то для вас вона якраз чудово зайде, оскільки вже маєте деякі напрацювання, які треба лише грамотно докрутити, згідно нашї моделі.
Як показує практика, люди, які стартують не з самого нуля (тобто використовую наші алгоритми під щось конкретне), швидше досягають бажаних результатів, що в принципі і логічно.
Будемо раді посприяти і вам 🙂
Дякую за статтю! В мене не дуже велика аудиторiя, але я вже бiльш пiвроку спiвпрацюю с декiлькома готелями та мiнiстерствами з туризму. Дуже гарна тема! Зараз хочу ще спробувати сусiднi нiшi ?
Клас! Так тримати!
1) А з мінтурами яких країн доводилося працювати?
2) Ну і про які готелі йде мова, якщо не секрет? 🙂
3) Які ніші в першу чергу привертають увагу?
Залюбки підкажу, якщо пересікається з моїм досвідом.
Дякую 🙂
1) Вже працювала з мінтурами Гонконгу і сусідній Молдові
2) З готелями у Куала-Лумпурi (Lanson Place Bukit Ceylon), в Бангкоку (Well Hotel) та у Молдовi (Bristol Central Park Hotel).
3) Хочу спробувати попрацювати з брендами/фiрмами одягу та спорядження для туризму. Зараз шукаю ще контакти авiакомпанiй.
Я помітила, що англомовні блогери вже давно цим користуються. Це дуже цiкавий напрямок у блогiнгу 🙂
А вот у меня с этим проблемы, как раз.
Посещаемость после переезда на новый домен около 3500 в день, до этого было под 6500, но просадка временная. Все целевые, это не ютуб с любителями “посмотреть видосик”, а люди, которые ищут конкретную информацию по конкретной теме.
При этом договориться с партнерами практически нереально. Видимо, я их не умею готовить =)
Вітаю! Що саме у тебе не виходить, Денисе?
Конкретизуй запитання! Спробую допомогти 🙂
Да по сути, сайт висит мертвым грузом. Весь доход – сотня с эдсенса и немного капает от TravelPayouts.
А вот что мне действительно нравится – работа по бартеру с компаниями, отелями и т.п. – практически не получается добиться. Не смотря на то, что сайт живой и аудитория платежеспособная.
Вот весь этот процесс по поиску партнеров, подготовке предложений для меня – дремучий лес. Сколько раз пытался – выстреливали единицы. Да и то, скорее те редкие случаи – это на меня сами выходили компании.
Ну, сотня абсолютних пасивних по едсенсу теж непогано.
Але, якщо діяти активно, то можна (і варто) заробляти рази (і навтіь десятки разів) більше.
Тому, дуже, тобі пряма дорога на наш воркшоп. Будемо раді допомогти 🙂
Записался. Посмотрим, что из этого выйдет.