Приблизно три роки тому на одному із моїх семінарів про те, як поєднувати роботу (чи бізнез) з подорожами, до мене підійшла дівчина і сказала: «Оресте, все, що я хочу – це їздити у престури, жити в готелях і користуватися іншими послугами туристичної індустрії безкоштовно. Ось так, як це виходить у інших блогерів. Що мені для цього потрібно зробити?».

На жаль я не мав що сказати, адже не знав відповіді на це запитання. Тоді йшов вже четвертий рік моєї блогерської діяльності. Я зареєстрував домен openmind.com.ua ще 29/11/2011 й відтоді написав уже понад півтисячі публікацій. А перші кошти, що заробляв sensu stricto блогерством були написанням тревел статей для туристичних сайтів по 240 грн. за штуку (тоді долар ще був по 8). 

До речі, ось стаття про те, Як я розвивався в інтернеті і заробляв перші кошти онлайн, що дасть вам ширшу картину на покрокові етапи мого становлення в індустрії. 

Деяким людям почало подобатися те, що я робив (принцип 1000 справжніх фанів), тож аудиторія потроху зростала, і зараз складає порядка 70 000 осіб. Насправді не так вже й багато. Щиро дякую, за те, що ви є. Ось, якими є читачі OpenMind

Тим часом я сумлінно продовжував працювати і мандрувати світом, адже збираюся відвідати усі країни, фінансуючи ці подорожі виключно з власної кишені. Недавно підрахував скільки грошей пішло для того, щоб відвідати усі країни Європи, та проводжу останні калькуляції по тому, яку ж грошому суму довелося витратити проінвестувати, щоб відвідати своїх перших сто країн.

Зараз можу з впевненістю сказати, що це шестизначна сума в доларах, тобто понад 100 000 $ на двох осіб. Неслабо! Найближчим часом завершу всі підрахунки та обов’язково опублікую фінальну цифру з поясненням всього у деталях. 

***

Шанс

Одного приємного літнього дня у липні 2016 (тобто півтора роки тому і чотири з половиною роки з моменту початку ведення блогу) до мене у фейсбук пише симпатична дівчина. Вона представляється співробітницею МАУ і пропонує полетіти у Палангу, місто на балтійському узбережжі Литви – безкоштовно. 

Умова! Вилітати через три дні. Наскільки я зрозумів у останній момент зірвався інший блогер, тож вони просто намагалися швидко знайти заміну та били по всіх фронтах. 

Чесно кажучи, це не входило у мої плани. Окрім того на той момент я вже й так непогано заробляв, а перспектива летіти на море в холодну Балтику якось не сильно надихала після того, як ми побували у таких місцях, як, наприклад Балі, КубаМексика, Канари та інші. Порадившись з Мартусею, ми вирішили скористатися можливістю, щоб спробувати відкрити собі двері у нову сферу діяльності.

В результаті, як на мене, у нас вийшов класний проект, завданням якого було показати українцям альтернативне місце літнього відпочинку на морі, а також розповісти про новий рейс МАУ, як один із найкращих способів туди добратися. Ось – Паланга, Клайпеда і Куршська коса.

За підсумками я надіслав окремий звіт, замірявши усі метрики та виклався на повну у межах власних медійних можливостей. Проектом були задоволені і згодом ми із МАУ ще декілька разів зробили дещо подібне й на інших напрямках.

***

Лід зрушився

Мене зацікавила ідея продакт-плейсменту і, оскільки мені не байдужа доля нашої держави, вирішив спробувати пропіарити деякі українські бренди. Ось до речі стаття про те, Чому я веду цей блог українською.

Для цього ми вийшли на контакт з тими брендами, що нам подобалися і були релевантними до OpenMind діяльності та забезпечили їх присутність у матеріалах про Іран

Відверто кажучи, виходити на зв’язок і шукати точки дотику було не зовсім просто. Цим всім займалася Мартуся, а висвітлювати усі речі під час поїздки було ще складніше. Моїм читачам було не зрозуміло, що відбувається, адже я ніколи до того не займався подібною рекламою.

Тому відразу отримав лавину зворотнього зв’язку. Та у відповідь написав пост Реклама – це погано чи добре. Читайте і вирішуйте самі.

Беззаперечно це був цікавий досвід і я просто шукав баланс, який полягає у тому, щоб:   

  1. Генерувати цікавий корисний контент для читачів; 
  2. Забезпечити належний рівень послуг компанії/бренду;
  3. Зберігати власну ідентичність і чисте сумління;

Душу гріли позитивні відгуки від людей, які з моїх публікацій дізнавалися про класні речі і дякували за наводку. Ну, і звичайно я завжди пам’ятатиму фразу Мар’яна Стрільціва, керівника Турбат.

Під кінець року зі мною сконтактувалися представники Turkish Airlines і запропонували полетіти на Сейшели бізнес класом, щоб показати ці острови українцям, а також розповісти про новий рейс улюбленої авіакомпанії. 

Це надзвичайно приємно бачити результати своєї праці, розуміючи, що вони приносять користь не лише тобі, але й іншим. Проект з Сейшелами отримав позитивні відгуки, як з локального львівського офісу, так із самого верху в Стамбулі.

***

Системний Продакт-Плейсмент

У 2017 році вхідний потік рекламних пропозицій значно виріс. Також я почав реально вчитися цій справі. З’їздив на ряд профільних конференцій, активно спілкуюся з іншими блогерами, є учасником декількох закритих груп та інше.

Завдяки правильному позиціюванню, вибудові теплих відносин з партнерами, ефективним переговорам і напрацьованим кейсам вдалося укласти ряд контактів, які склали левовову частку моїх прибутків. Ось все в деталях у статті – Підсумки 2017 року або Як жити, наче мільйонер, без мільйона в кишені (vol. 6).

Проста разова реклама звичайно також присутня. Але повірте, я ніколи не підсуну вам фігні, оскільки ціную довіру читачів понад усе. А також і партнерів! Та своїми прозорими діями намагаюся зробити так, щоб клієнт отримав користь.

Цінуйте підписників та клієнтів так, наче від них залежить ваше життя. Зрештою так воно насправді і є.

Якщо мені випадає за честь представляти такі компанії, як Visa, то мабуть у тому все таки щось є.

Таким чином моя ділова репутація поширюється у необхідних колах. І я залюбки допоможу почати новий або ж розвинути вже існуючий бізнес (чи іншу комерційну діяльність) також і вам, адже у цьому полягає моя професійна місія.

***

РЕЗЮМЕ

То в чому секрет? Насправді я доволі дрібний блогер (принаймні у порівнянні з багатьма іншими, яких ви знаєте). Тим не менше, дозволю собі припустити, що непогано застосовую існуючі ресурси, а блогінг є моєю основною роботою і водночас бізнесом. Це мій хліб і ціле життя!

Ніяких секретів неіснує! Запорука успіху полягає у тому, щоб добре робити свою справу. Якщо це корисно іншим, то люди прийдуть. Це аксіома.

І повертаючись до теми статті “Як подорожувати так, щоб інші компанії платили за це»…

Зовсім недавно ми реалізували ще один комплексний проект, який поєднував у собі співпрацю з авіалініями, готелями та іншими компаніями й брендами на острові Пхукет в Тайланді, де ми провели майже два тижні

Такий відпочинок міг коштувати 4 539 $, але натомість ми працювали, виконуючи свою блогерську роботу, яка, до речі, зовсім непроста.

Загальне охоплення склало понад 300 000 переглядів і нам вдалося поєднати насправді багато рухомих частин між собою.  

Це було зовсім непросто, але за роки праці у нас сформувався певний алгоритм дій, застосування якого дає можливість ефективно співпрацювати з компаніями і брендами.

***

Product Placement Formula

Більше місяця на початку цього року ми упаковували наші напрацювання і нарешті готові запрезентувати все це на воркшопі, який проходитиме в суботу (24/02). Це онлайн подія. Я вестиму трансляцію з Берліну, а Мартуся з Києва. Також буде запис. Усі деталі тут.

УВАГА! Найефективніше скористатися Продакт-Плейсмент Формулою ви зможете, якщо у вас вже є аудиторія. Також це буде корисно для людей, що знаходяться по іншу сторону барикад мосту. Тобто представникам брендів та компаній, які бажають ефективно працювати з блогерами і лідерами думок.

І ще! Це актуально не лише у тревел тематиці. Продакт-Плейсмент Формула застосовується для усіх ринків.

Починаючим блогерам інформація буде явно на виріст! Натомість вам, друзі, щиро рекомендую записуватися у TraveLEarning, адже саме тут методично крок за кроком ми будуємо онлайн бізнес (чи розвиваємо вже існуючу справу). Старт потоку в понеділок (26/02). Ось деталі.

На обидва продукти до середи (21/02) діє знижка. Користайте і буду радий вам допомогти!

А, якщо маєте будь-які запитання з поданої теми, будь ласка, не соромтеся і сміло записуйте їх в коментарях. Буду радий відповісти у межах моєї компетенції. Цілком можливо, що Product Placement Formula – це саме те, що здатно вивести вашу професійну діяльність на новий рівень.

#ОМБІЗ Картельbeta-версія

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: