Ну хто ж не мріяв коли-небудь відправитися у заповітну далеку подорож на власному авто. Ще б пак! А, якщо мова іде про Африку? У світовій спільноті мандрівників оверлендівські мандрівки Чорним Континентом вважаються вершиною відчайдушності і на таке насправді здатні далеко не всі.

Зовсім недавно до мене у гості завітали Слава і Олена, молода пара з Хмельницького, які тільки-но завершили повне кільце навколо Африки проти годинникової стрілки з Марокко у Кейптаун і вверх до Єгипту. Загалом у дорозі вони провели аж 7,5 місяців, відвідавши на шляху 44 країни.

Загалом подолано 51 300 км і спалено майже 7000 літрів дизеля. Про все це вони щедро діляться в інстаграм акаунтах @slavaua / @olena.sadoma, а також на Youtube каналі – Африка на Колесах. Але я хотів особисто у них все розпитати і тому запросив у гості. Приємного перегляду. 

***

Таймлайн відео:

01:28 – Історія Слави та Оленки
02:10 – Як виникла ідея об’їхати Африку
04:40 – Як вдалось все кинути і поїхати у таку подорож?
05:46 – Скільки днів тривала мандрівка? Скільки країн відвідали?
07:19 – Про автомобіль
11:56 – Чим займаються Слава та Оленка
13:09 – Яким чином вдалось налагодити процеси у своїй компанії перед мандрівкою
21:49 – Специфіка подорожей на авто в країнах третього світу
26:34 – Огляд авто
32:57 – Скільки коштує автомобіль. Витрати на паливо
36:23 – Харчування, проживання, візи

***

Для початку зацініть, як виглядав їхній маршрут.

А тепер коротко пройдемося по основних моментах.

***

Ідея

Слава завжди хотів здійснити таку велику подорож на автомобілі. Якось він натрапив у соцмережах на картину, як все це відбувається. Потім почав шукати більше інформації. Знайшов на форумі історію бельгійців, які подорожували через Демократичну Республіку Конго.

Вони проїхали з Лубумбаші в Кіншасу, тобто повністю перетнули країну з південного сходу на північний захід в столицю. В 2008 році це було дуже небезпечно, пригоди були шалені. Були дні коли вони за день проїжджали буквально 500 – 800 метрів не більше автомобілем, через те що в багнюці застрягали, відкопувались. Місцеві не хотіли допомагати, лише за гроші, а вони принципово не хотіли платити.

Славі настільки хардкорних пригод не хотілось. Але ось ця романтика африканська, всі ці подорожі, які двоє людей проходять разом, усі випробування, надихнули й зарядили. Цю історію він читав до 4 години ранку, а там було що читати – 30 сторінок на форумі. І потім на наступний день залип, як кажуть в цьому. І так захотілось зробити цю поїздку, що Слава з Оленою перейшли до наступної фази – як, що, коли – планування.

Завжди є багато якихось перешкод. Є робота, життя звичайне. Не було зрозуміло за що треба братись, щоб  таке організувати, щоб перейти від звичайного життя до півроку в автомобілі просто в африці.

***

Автомобіль

Авто Toyota Land Cruiser 70-ї серії – «флагманський» позашляховик, купили за два місяці до подорожі в німецької пари, яка сама подорожувала на ньому. Пощастило, що разом із авто продали усі необхідні речі до такої мандрівки. Слава з Оленкою навіть не знали і не розуміли для чого існують всі ці речі до початку подорожі. Додатково проходили навчання, як користуватись усім, що є в наявності в автомобілі.

2 акумулятора – один для звичайних потреб та другий для житлового модуля. Сонячні батареї на 110 Вт  – живлять додатковий акумулятор. Повний привід і всілякі підготовки під офроуд, тобто посилена підвіска, амортизатори і т.д. Дві запаски, лопата для відкопування. Під капотом є компресор, щоб підкачувати колеса. Це дуже корисно в пустелі, коли варто трішки підспустити колеса на піску.

Житлова частина – два сидіння, рація, але вона не дуже потрібна в африці, кухня, умивальник, дизельна пічка (довго розкочегарюється), підігрів для зимових варіантів, запаси води під душ, відділи для речей, додатковий бак на пальне – разом виходить місткість 230-240 л. А на даху тераса з виглядом на африканські краєвиди.

***

Як не випасти з ділового й особистого життя

Це було щось нове! Наші герої раніше не їздили в такі далекі подорожі, максимум місяць і це було в режимі – частково робота частково відпустка, готуватись почали заздалегідь.

Слава підприємець і є засновником ІТ компанії Atwix, яка займається різноманітними e-Commerce рішеннями. В компанії працює близько 30 людей. Тож це вимагало такої організації, щоб компанія продовжувала працювати, поки наш герой розсікав по terra incognita.

 

Ключовими були два моменти

Перше – це люди. Розуміння того, що мають бути люди, які будуть залучені в робочі прочі процеси, прийшло до Слави давно, ще на етапі побудови компанії. Йому з цим пощастило, в команді працюють відповідальні люди впродовж 8-10 років, яким можна було довірити власну компанію. Метою було за місяць до подорожі, вже почати працювати в режимі, наче мандрівка вже почалася, аби виявити останні моменти, що варто підправити.

Другий – система і процеси. Які б не були люди, мають бути вибудовані процеси. Процеси будують культуру, а вже культура будує неформальні взаємопов’язуючі системи. Таким чином за час відсутності Слави компанія навіть виросла. Люди впорались з роботою, був і найм нових людей і нові клієнти ще й зросли обороти компанії.

Окрім того, саме з Африки під час подорожі Оленка запустила свій перший онлайн курс по тому, як мати більше енегргії. Повірте, а я знаю по собі, що у таких мандрівках без того ніяк. Чого лише варта моя недавня історія про найскладніший день за весь час подорожей.

***

Фінансовий аспект

Левова частка витрат у таких мандрах – це придбання автомобіля. Мінімум 10 тис. євро машина і ще десь 10 тис. євро обладнання. Паливо – основна стаття витрат протягом самої подорожі. Вартість за літр орієнтовно 1 дол. Таким чином приблизно вийшло біля 7 тис. дол. Житло та харчування закладати по 10 дол. доба на кожну статтю витрат.

Візи це також велика частина витрат. Одна віза в Африці може легко обійтися наіть у 100 дол. А, якщо терміново – ще плюс 50 дол. Найдорожча віза в Анголу – 250 дол. В Марокко, Нігерію та Південну Африку необхідно робити візи заздалегідь, хоча у більшість країн без проблем виробляється походу в сусідніх державах.

В цілому по фінансах протягом пересування варто закладати десь 60-100 дол на добу з пари.

***

Безпека

Не можна прямо сказати, що Африка найнебезпечний регіон. Скажімо, Латинська Америка з точки зору фізичного насильства є значно більше ризикованим напрямком. Африка радше більш непередбачувана. Ситуація міняється дуже швидко. Те, що актуальне сьогодні, завтра вже може не бути. Десь може виникнути нове повстання чи спалахнути якась епідемія. Також звичайно не бажано пересуватися місцевістю після заходу сонця.

Перед заїздом в чергову країну варто читати поради від МЗС Британії, Голандії та Америки, наперед вивчаии потенційно небезпечні регіони, прислухатися до порад від тих, хто подорожує в реальному часі та обмінюватися інформацією з іншими мандрівниками по ходу. 

***

РЕЗЮМЕ

Це був справжній подвиг. Дана мандрівка навколо Африки може легко бути вписаною золотими буквами в історію вітчизняного туризму. Слава і Оленка справжні герої. Чи підуть вони на таке ще раз, хто його зна? Але в впевнений, що такий досвід залишиться у них на все життя і їм точно буде, що розповідати внукам вечорами біля каміну.

Окрім того, вони надихнули на власні мандрівки тисячі людей, які слідкували за ними. Таким чином можна сміло сказати, що якісно підняли планку подорожей серед наших співвітчизників і показали, що будь-яку свою амбітну мрію можна реалізувати.

ОМБІЗ Форум, 13 квітня"ранні пташки" (-50%)

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: