Чесно! Я не фанат ексклюзивності, приналежності до різних груп дорогоцінних металів чи асоціацій з VIP сегментом. Натомість є простим чуваком. Тим не менше навколо нас є насправді вишукані речі, які звретають на себе увагу зі смаком. І Ярослав Заблоцький може по праву вважатися провідником таких преміум стандартів в Україні.
Якщо ви раптом не знайомі паном Ярославом, то знайте, що перед вами власник мережі стоматологічних клінік TM “Клініка Заблоцького”, одного з найдорожчих брендів в Україні у сфері професійних медичних послуг, а також автор книги «Як я став Заблоцьким. Пригоди стоматолога в червоному метелику» і ведучий програми «Як я став».
Недавно я завітав у гості до пана Ярослава, запросив виступити keynote спікером на нашому черговому ОМБІЗ Форумі, що відбудеться 13 квітня у Львові, а заодно і розпитав про його життя і бізнес. Впевнений вам буде цікаво і корисно. Приємного перегляду.
***
Таймлайн відео (похвилинно):
01:06 – Про будинок
04:11 – Перший кредит. 20тис. карбованців
06:38 – Інтерв’ю для Forbes
08:35 – Початок шляху
13:51 – Пошук приміщень в 90х.
15:03 – Кредит – найбільший мотиватор до дій
22:53 – Бізнесмен чи лікар?
24:45 – У преміум-сегмент потрапив випадково
27:49 – Крутий маркетинговий хід
30:45 – Так як у всіх, тільки дорожче
31:10 – Бізнес-модель клінік
33:26 – Dental Care Office
34:12 – Професійне чищення зубів
35:39 – Про ціноутворення
38:11 – Покажіть свою цінність
41:49 – Вибір стоматолога
44:41 – Роль особистого бренду
47:43 – Репутація і правило 3/11
49:19 – Двоє дорослих дітей перейняли мій бізнес
52:35 – Бонус від Ярослава Заблоцького
***
Сучасний будинок в кредит у 1990 році
Я завжди хотів бути європейцем, і будинок тому яскравий приклад.
Що означає бути європейцем для мене? Це про якість життя, якість послуг, щирість у всьому, що робиш. Тому і будинок в мене – це будинок моєї мрії. Таких не було в Україні 29 років тому, і таких майже немає і зараз. Я власноруч створив проект свого будинку, вдома клеїв коробочки і з них створював макет. Довго не міг спроектувати дах, навіть друга, який перебував у Чехії просив подивиться і підказати, як виглядають там будинки.
Так, я будував будинок на кредитні кошти, це були 20 тисяч карбованців, чековою книжкою. Тоді вже не давали кредитів готівкою і я пам’ятаю як ходив по будівельних магазинах та привчав продавців продавати товари за бумажки.
Чому я обрав будувати в кредит? До речі це був мій перший в житті кредит. Але ви повинні зрозуміти, що тут важливі були не гроші, а віра в мрію. Тому я будував в кредит, бо інакше ще довго не мав би такого житла, про яке мріяв. І ні, кредит на трьорічне будівництво, а саме стільки ми будували дім, мене не лякав, а навпаки, стимулював досягти успіху, заробляти, створити успішний бізнес.
***
Кредит, як найкраща мотивація розвивати бізнес
Виступаючи на одному бізнес-форумі, я озвучив свою ідею про те, що для створення власної справи мати кошти, тобто власні кошти, це погано. І коли до мене завітав журналіст з журналу Форбс, то одним з перших питань було чому я вважаю, що починати потрібно не маючи власних коштів?.
Якщо у підприємця є заощадження, чи гроші, які він отримав у спадок чи ще якось, то людина починає обмежувати себе, боятися ризику, боятися втратити кошти. Ще й родичи можуть вмовляти відкласти якусь частину грошей “про всяк випадок”. Таким чином підприємець ще й заощаджувати починає, що негативно відіб’ється на якості товарів чи послуг. Маючи 100 тисяч доларів в кишені ви не плануватимете бізнесу вартістю мільйон.
Інша справа кредит. Для мене він був рушійним елементом для руху вперед, таким собі бізнес-ментором. Кредит дисциплінує. Наприклад, ви не можете витягти готівку із каси і заплатити нею, маєте працювати легально. А сам процес подання на кредит змушує переусвідомити власне бачення бізнесу – змушує створити бізнес-план.
На першу свою клініку я позичав гроші в знайомих на квартиру, і брав в банку продуктовий кредит у вигляді обладнання. Як і тоді, банки все ще не люблять давати кредит для започаткування бізнесу. Банк же хоче подивитись, переконатись який із вас підприємець. Проте існуючому бізнесу набагато простіше, банки вже самі починають приходити до вас і питати, а чи не хочете ви взяти кредит.
З мого досвіду, кредит симулює заробляти, стимулює бути чесним і виконувати зобов’язання, вчить бути відповідальним у всіх рішеннях. Тому що маючи кредит ви будете готові викластися на всі 100%, використати усі ідеї і готові експериментувати задля успіху.
***
Як продовжувати працювати коли навколо тебе скептики і злі язики
На що треба звертати увагу, так це на відгуки клієнтів, особливо негативні і виправляти помилки. Скептики та конкуренти завжди скажуть, що це занадто дорого чи воно того не варте, чи не спрацює. Це варто спростовувати, але плідною працею, створенням власного бренду та постійним підвищенням якості послуг.
Якщо ви номер один на ринку, завжди знайдуться ті, хто буде заздрити та знецінювати ваші досягнення. Тому змагайтеся із самим собою і ставайте кращими.
***
Походження візії бути найкращим на ринку
Не можу сказати, що створюючи свою клинику, я тільки про це і думав. Але як я казав раніше, я завжди хотів бути європейцем, що означає роботи найвищу якість і стандарти. Почавши одразу співпрацю з компанією Siemens, яка створює стоматологічне обладнання майбутнього, я і не думав, що десь у Європі може бути не так. Це вже потім, коли я відвідав закордонні клініки, то зрозумів, що ми набагато кращі за більшість навіть у Європі, не те що в Україні.
Наша візія бути кращими на ринку народилася у поєднанні декількох складових:
- моє ім’я на вивісці клініки;
- найвища якість обладнання;
- найкращі фахівці;
- наявність місії.
***
Чітке позиціонування бізнесу
Коли 20 років тому ми потрапили до преміум сегмент ринку, а так склалося, бо почали одразу працювати із Siemens, то чітко вирішили, що надавати будемо унікальні послуги. Так ми отримали сильний старт, самі зайшли в складні клінічні випадки. Наприклад, ми лікуємо дітей під наркозом (навіть з особливими потребами) вже 19 років. З іншого боку, так ми не конкуруємо на ринку пломб. Там нас просто немає.
Важливо розуміти, що бізнес-модель усіх стоматологічних клінік світу однакова – чим більше ви хворі, тим більше заробляють клініки. Як то кажуть, улюблений тост стоматологів світу: “За карієс” 🙂
Основна наша відмінність від інших клінік в тому, що ми робимо дуже складні роботи. До нас приходять, коли інші їм допомогти не можуть. Тому насправді в нас дорого не тому що просто дорого, а тому що складно і довго.
***
Преміум продукт доступний для кожного – Гігієна
На відміну від Клініки, суть Dental Care Office інша. Тут ми працюємо зі здоровими людьми. З точки зору маркетингу ми сконцентрували увагу на неклієнтах. По суті наші офіси це альтернатива звичайній стоматологічній практиці.
І знову ми не просто надаємо послугу із професійного чищення, ми створили преміум продукт.
Dental Care Office в ТРЦ “Gulliver”, Київ
Чому преміум?
По-перше ми тут кращі, бо робимо тільки це, це наша спеціалізація.
По-друге – рівень обладнання безпеки, лікарів такий самий високий, як і в наших клініках.
Так, наша ціна вища ніж по ринку. Проте вона є доступною, бо по суті складає 12 грн/день. Вартість першого візиту до нас ) на професійну чистку складає 100 $. При цьому клієнту роблять рентген всіх зубів, а потім протягом 1,5 години проводять процедуру чищення зубів. Наступний візит, який повинен відбутися не пізніше, ніж через 6 місяців, вже коштуватиме 70 $, оскільки роботи значно менше. Якщо ж клієнт прийде через рік, то вартість знову буде 100 $.
В чому головна перевага цієї послуги для людей? По-перше всі хочуть бути здоровими. І, по-друге якщо сьогодні ви чистите зуби вдома, і раз на пів року приходите на професійну чистку, то вам не треба буде витрачати гроші на майбітні лікування і ви завжди залишитесь із зубами.
***
Робота в прайм сегменті. Як продавати преміум продукт
Головна ідея – бути відкритими та пояснювати простими словами.
Ми це робимо через екскурсії. Почалось це 20 років тому випадково, коли я просто хотів похизуватись своє клінікою. Лише потім зрозумів наскільки важливо бачити закулісся. Бо якщо я прийду до ресторану і попрошу показати мені кухню, а мені відмовлять, я напевне подумаю що щось там не так.
Ось, як у нас все виглядає…
З іншого боку, люди вважають, що розбираються в темі стоматології, і можуть легко самі обрати лікаря, спитавши рекомендації друзів чи знайомих. Але такий спосіб трохи нагадує російську рулетку. Але насправді існує стільки тонкощів і нюансів, що навіть професіонал собі лікаря не зможе легко підібрати. Тоді, як це можливо для звичайної людини?
Так от все це ми показуємо та розповідаємо. Таким чином ми демонструємо свою цінність та професіоналізм.
Другим важливим аспектом преміум продукту – є співвідношення ціни та цінності того, що ви робите.
Якось один маркетолог зауважив мені і я тепер усім це повторюю: “Ціна не має значення“. Значення має співвідношення ціни та цінності. В нас цінність значно вища за ціну. Це означає, що ми надаємо унікальні послуги, вирощуємо кістки, ясна, лікуємо та вирішуємо надскладні випадки. Допомагаємо тим, кому вже відмовили у всіх інших клініках чи приватних кабінетах.
***
Подарунок від Ярослава Заблоцького
Це можливість першого безкоштовного візиту на гігієну в Dental Care Office у Львові чи Києві.
Умови дуже прості! Напишіть у коментарях, що для вас означає преміум послуга 🙂
А я уже протягом тижня публічно проведу розіграш та повідомлю переможців. Успіхів.
***
До речі. Якщо бажаєте особисто почути Ярослава Заблоцького “вживу” і задати свої питання, приходьте до 13 квітня на ОМБІЗ Форумі, що проходитиме у Львові, що в принципі буде класним діловим заходом. Всі деталі за лінком.
для мене послуга преміум це безперечно можливість платити у своїй валюті, не в доларах. Як у Польщі, де немає розвроєності на євро та злоті. Послуга, і преміум і стандарт – це чітке розуміння, за що я плачу, і що отримую додаткову вартість. А ще усмішка у людей – що часом є дефіцитом!
Надзвичайно приємно вражений. 30% спілкування з розумнішими за тебе людьми, це саме те!
Для мене поняття преміум послуга у стоматології означає послугу, яка надається вискокваліфікованим працівником в комфортних стерильних умовах, з використанням найсучаснішого обладнання та застосуванням найновіших знань у сфері стоматології, але ціна на таку послугу має бути справедливою, зрозумілою (бо часом ціну ніби беруть “зі стелі”) і не включати надбавку просто “за понти” і за “ми – найкращі”). У такому випадку вироблятиметься лояльність до клініки і бажання порадити її друзям.
Преміум послуга – якісне обслуговування за великі кошти. А якщо Ти заробляєш їх своїм “горбом”, то й цінуватимеш їх вкладення.
Преміум сервіс – це кращий з дорогих на ринку. Максимально клієнтоорієнтовний. Максимальна увага до потреби клієнта, фокус на вирішенні його проблем
Дякую за таке цікаве інтерв’ю!
Для мене преміум послуга – це в першу чергу відповідальний підхід виконавця до проблеми чи потреби замовника, а також якісне вирішення проблеми або задоволення потреби замовника без заподіяння шкоди для його здоров’я.
3
14:4803.04.2019
Гість
Для мене преміум послуга – це дуже висока якість послуги , від якої отримуєш той результат який потрібен.
Для мене преміум послуга – це дуже висока якість послуги , від якої отримуєш той результат який потрібен.
Преміум послуга для мене – це коли виконавець вирішує надсклажний випадок, за який ніхто інший не береться.
Оресте, безмежно вдячна за знайомство с паном Ярославом! Вже чекаю на особисте знайомство 13 квітня! Головне, що “зачепило”: 1. “Я вже тоді мріяв бути європейцем”. 2. У своїй розмові ви ще раз підтвердили мою думку про те, що людям важливо бачити “закулисье” компанії. Особливо, якщо є офіс. 3. На мене також не впливає ціна. Коли я дуже чогось хочу, то просто планую це придбати пізніше. Але не відмовляюсь, якщо на данний момент коштів не вистачає. 4. Преміум сегмент для мене – це однозначно висока якість обслуговування на всіх етапах в компанії. Починаючи з дівчинки на рецепції і закінчуючи керівництвом. Ще… Показати більше »
Вітаю з перемогою 🙂
Решта деталей у приват.
УРА!!!!!!!!!!!!!!!!!!