Першою спільною поїздкою читачів блогу став Трансатлантичний круїз із Канарських островів у Бразилію ще у далекому кінці 2015 року. Після нього був ще один круїз через Кариби у Панаму два роки потому. Все пройшло кльово і був сенс продовжувати подібні ініціативи.

Але хотілося спробувати щось нове. В думках крутився яхтинг, але якось не виходило до цього підступитися. І ось лід зрушився на новорічному корпоративі ОМБІЗ Картелю. Виявилося, що серед учасників нашої бізнес-спільноти є Крістіна Костак, котра власне і займається організацією яхтингових турів у своїй компанії LikeSail.

Відповідно, як ви уже могли здогадатися, питання про те, чи організуємо ми спільну подорож на яхтах більше не стояло, а радше – коли саме. Пройшло всього декілька місцяців і ми відправилися у незабутню подорож островами Саронічної затоки Греції.

Що з того вийшло, дивіться у цьому відео. 

А далі я трішки детальніше розповім про все у текстовому форматі з світлинами.

***

Чому саме Греція?

Це один із небагатьох напрямків світу з величезною кількістю різноманітних островів на відносно невеликій площі. Відповідно переходи по морю дуже короткі та є можливість навіть протягом кількох днів оглянути абсолютно різні локації.

Окрім того, в Афіни дуже легко і дешево добратися з України. Сюди з Києва літають три авіакомпанії (RyanAir, МАУ, Aegean), а ціни коштують від декількох десятків євро. Також зручно добиратися із сусідньої до Львова та Західної України Польщі. Зокрема, ми заплатили всього по 55 Євро за квитки Київ-Афіни, Афіни-Краків.

А ще у Греції добре пристосована до яхтингу інфраструктура. Кожен острів має свою марину для нічної стоянки з підведеними комунікаціями та дешевою оплатою “парковки”.

Тому ці та інші фактори роблять Грецію одним із найпривабливіших яхтингових напрямків для українців. Додам, що у місцевих водах саме жовтоблакитних прапорів ми бачили найбільше. Приємно і трохи дивно водночас.

***

Схема Маршруту

Найзручнішими і найдоступнішими для тижневого яхтингу є острови Саронічної затоки, що знаходяться поряд з Афінами. Таким чином з аеропорту можна відразу поїхати в марину передмістя Алімос, а при бажанні оглянути столицю країни.

Процес здачі яхт у Греції побудований таким чином, що оренда починається і закінчується в суботу. Таким чином заїзд та виїзд відбувається по суботах, а переходи між островами з понеділка по п’ятницю. Першу та останню ніч, як правило, команда проводить на човні у головній марині в Алімосі чи іншій точці неподалік.

Ось, як виглядав саме наш маршрут:

  • День 0: прибуття і нічліг на човні
  • День 1: Алімос – Метана
  • День 2: Метана – Порос
  • День 3: Порос – Ерміоні
  • День 4: Ерміноні – Гідра – Докос
  • День 5: Докос – Егіна
  • День 6: Егіна – Моні – Алімос
  • День 7: здача човна

Можливі й інші комбінації, на які впливають багато факторів. Наприклад, вітер, побажання самих подорожуючих, вказівки капітана чи ще щось. Повірте, але море – дуже непередбачувана штука.

***

Судно (Яхта / Катамаран)

Найбільш популярними для оренди є судна на 8 осіб. Це яхта або катамаран на 4 каючи по двоє осіб. Додатково ще є капітан. Безпосереднього цього разу ми орендували катамаран, хоча раніше я ходив і на яхті.

Якщо ви запитаєте у чому різниця, то скажу, що на катамарані є більше місця, він стабільніший на воді і трішки маневреніший за рахунок двох двтгунів. Хоча яхта мені здається більш елегантною і я відловив кайф обидва рази. А ще, як правило, оренда катамаранів коштує дорожче.

Безпосереднього цього разу Крістіна підібрала для нас новесенький катамаран Lagoon 380, який з нами здійснював лише другий вихід у море.

У нього простора палуба…

Сучасні навігаційні системи

Зручна вітальна з кухнею

4 каюти і два санвузли.

Іншими словами тісно нам зовісм не було.

З мінусів додам лише хіба надмірну звукопровідність. Оскільки багато складових зроблено із пластику, коли хтось гупнув по кормі, то це могло бути чути в каючі на носі. Яхта в цьому випадку відчувалася більш збитою. Решта все ок.

***

Команда

У нас зібралася неймовірна дружня команда. Враховуючи, що оголошення про тур я робив виключно по своїх каналах, кожен з учасників розділяє OpenMind цінності, а отже ще з самого початку відчувався дух справжньої команди.

Ось ці герої:

Прикольна команда, чи не так? 🙂

А тепер давайте я розповім, як у нас все проходило…

***

День 1 (Алімос – Метана)

До кінця дня приїзду учасники прибули з різних авіарейсів. До півночі уже всі були на човні за винятком Лілі, котра з певних причин наздогнала нас пізніше.

Зранку ми вийшли у море, де практично відразу всіх вкачало. Це цілком нормальна ситуація, адже для більшості це був перший день у морі. Навіть при невеликому вітрі утворюються хвильки і трохи похитує, до чого просто треба звикнути.

Іскорки додають хвилі від величезних суден, які прямують з/до сусіднього Піреусу, найбільшого порту Греції та цілого регіону.

У таких випадках варто прийняти таблетки від загойдування та влягтися у горизонтальне положення, щоб злитися з судном в одне ціле. За деякий час все проходить і людина починає потроху звикати.

Приблизно через 3 години ми прибули до нашої першої точки призначення, острову Метана. І тут почалися справжні пригоди. Як тільки, ми пришвартувалися, піднявся вітер, що неабияк ускладнило процес швартування іншим яхтам, які почали приходити після нас.

Власне процес швартування є найскладнішою частиною яхтингу. Прийнято, що всі помагають одне одному. Тому наступні 2-3 години ми просто швартували інші яхти. Власне тут і почала проявлятися командна робота.

Не побачивши цього на власні очі, дуже складно зрозуміти, як відбувається цей процес. Краще просто перегляньте відео на початку цієї статті, щоб хоч трішки вловити суть. А, я додам, лише, що це було справжнє випробування відразу на перший день.

Як сказав наш капітан: “Бойове хрещення пройшли відразу”.

***

День 2 (Метана – Порос)

Наступного дня було вже значно спокійніше. Мені довірили покерувати, щоб безпечно вийти маринин і ми взяли курсі на острів Порос.

Дівчата тим часом уже повністю розслабилися і почали засмагати на палубі.

Просто чудова атмосфера.

За дві години ми прибули на острів Порос, що є популярною зупинкою для яхт з цілого регіону. Це миле історичне містечко з повною інфраструктурою для чудового проведення часу.

Пришвартувавшись, відчата пішли на місцевий ринок, придбали креветки та смачно їх приготували.

Тим часом до нас приїхала Ліля, котра дісталася на острів поромом. До речі між багатьма тутешніми островами ходять пароми, що виконують функцію автобусів. Тож подорожувати самостійно зовсім не проблема. Хоча на яхті звичайно цікавіше.

Порос цікавий не лише містечком. Тут є на що подивитися навкруги. Тож ми взяли на прокат квадроцикли та ще півдня ганяли місцевими серпантинами, досліджуючи навколишні красоти.


Ехххх. Просто чудовий день.

***

День 3 (Порос – Ерміоні)

Наступного дня ми взяли курс далі на захід уздовж південного узбережжя півострову Пелопоннес.

Окрім нас це саме роблять багато людей щодня.

В якийсь момент ми прбачили справжню армаду прямо по курсу. Очевидно це якась регата. Не зважаючи на велику кількість човнів, “розійтися з ними миром” не склало жодних проблем.

І ось потроху підходимо до містечка Ерміоні.

Пришвартувалися і йдемо гуляти. Як і всюди у Греції, компанію нам складають місцеві котики.

Ерміоні цілком самодостатнє містечко, яке живе своїм життя, і не залежить від туристів, як скажімо Порос. Здається, що час тут зупинився.

***

День 4 (Ерміоні – Гідра – Докос)

Це був один із найнасиченіших днів цілої мандрівки. Взявши курс на острів Гідра, я спробував тягтися по воді за катамараном на швидкості. Ледь втримав плавки і добряче помасажував живіт.

Тим часом дехто лише прокинувся. Мабуть від моїх криків.

Діставшись до острові Гідра, ми з’ясували, що у марині немає вільних місць для швартування. Тому капітан прийняв рішення зупинитися зовні. А мені довелося плисти з канатом у воді, щоб далі його зафіксувати, адже наближатися до таких каменюк судном доволі небезпечно.

Трапу по довжині не вистачає. Тож організувати переправу на додатковому човнику – “тузіку”.

***

Гідра – одне із найсимпатичніших містечок регіону з довгою і багатою історією. 

Особливістю є те, що тут взагалі не має моторизованого наземного транспорту. Всі туристи і місцеві ходять пішки, а при потребі перенесення вантажів здійснюють віслюки.

Тут є де погуляти між покручених стрімких вуличок.

Чим вище піднімаєшся, тим гарніша відкривається картинка на гавань.

А піднявшись на один із тутешніх парогбів, можна взагалі роздивитися багато островів навкруги. Греція просто неймовірна.

Оскільки у нас не було місця для зупинки на ніч, довелося кудись рухатися. Зовсім неподалік знаходиться безлюдний острів Докос із тихими гаванями. Тож ми взяли курс туди, а по дорозі зустріли групу киян, які робили те ж саме.

Знайшли безпечне місце, кинули якір та зафіксувалися канатами.

А далі усі зійшли на берег, розпалили багаття і приготували смачнющу вечерю з морепродуктів, які придбали на Гідрі.

***

День 5 (Докос – Егіна)

Ще один класний тривалий перехід по морю в містечко Егіна, що є найбільшим у цілому регіоні та знаходиться зовсім неподалік Афін. Це був наш останній вечір на островах і мабуть зовсім невипадково небо нас так проводжало.

Навіть не пригадую коли і де я ще бачив такий захід сонця.

***

День 6 (Егіна – Моні – Алімос)

Неподалік Егіни знаходиться невеличкий острів Моні, де проживають павичі. Птахи уже звикли, що до них постійно приходять гості з великої землі та з радістю зустрічають людей, очікуючи гостинців.

А ще ту можна (і варто) класно покупатися, адже вода на мілководді добре прогрівається навіть на початку травня.

Ну, що ж! Настав час повертатися на континент. Останній перехід був трішки ностальгічним, Складно було повірити, що пройшов уже цілий тиждень. Ми споглядали на море, обмінювалися враженнями та обговорювали ділові справи і плани на майбутнє.

При поверенні марина сприймається зовсім інакше. Ти уже знаєш що тут роблять усі ці яхти. Як вони пришвартувалися і розумієш, який досвід отримали ці люди.

Я знову проводив сонце і з величезною насолодою почав будувати плани на майбутнє.

До речі, якщо бажаєте спробувати аналогічну подорож, то Христя із LikeSail якраз її готує. Наступний Yachtweek по Греції відбудеться 8-15 червня. Ось всі деталі – ikesail.com/tour-item/incredible-greece 

***

Бюджет

Така мандрівка коштує 800 Євро з особи.

Але це лише базова ціна, що включає:

  • оренду яхти з пальним
  • послуги шкіпера
  • трансфер з аеропорту і назад
  • страхівку

Додатково потрібно подбати про стоянки в маринах, власне харчування та інші розваги. Для цього, як правило, утворюється корабельна каса, куди кожен закидує певну суму коштів, що іде на спільні витрати.

Наприклад:

  • стоянка в Егіні коштувала нам 5 євро
  • закупи спільних харчів – 140 Євро
  • кілограм креветок на вечерю – 17 Євро
  • оренда одного квадроцикла – 25 Євро
  • вечеря в ресторані на острові ~ 20 Євро

Загалом протягом мандрівки за тиждень ми витратили ще 280 Євро на двох.

***

РЕЗЮМЕ

Цією поїздкою ми відсвяткували першу річницю ОМБІЗ Картелю – найкориснішої бізнес-спільноти УАнету. Досвід видався колосальний і я впевнений, що будемо продовжувати подібні речі. Специфіка подібних турів фільтрує учасників і це чудовий спосіб поєднувати приємне з корисним у неймовірному оточенні однодумців.

Наразі я ще перебуваю від враженнями та вже починаю потроху планувати наступні спільні OpenMind подорожі. Не факт, що це буде саме яхтинг. Можливо, круїз, похід в гори, роудтріп або щось зовсім інше. Подивимося.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: