Вже пройшов рік відтоді, як ми запустили ОМБІЗ Картель – найкориснішу бізнес-спільноту УАнету. Пророблена колосальна робота, було купа різноманітних викликів, але Картель цвіте і махне, впевнено ступаючи у свій другий рік життя з понад як 200 учасниками. А першй день народження ми відсвяткували на яхті у Греції.

Якщо коротко, то це своєрідний онлайн клуб, учасників якого об’єднує ціль почати або розвинути власний бізнес чи іншу комерційну діяльність, що ідеально вписується в мою професійну місію. А от шлях до досягнення цієї цілі лежить через ефективне використання онлайн інструментів.

Оплата за членство відбувається на помісячній основі, за що кожен з учасників отримує набір інструментів, про які піде мова далі. Та й загалом це доволі новаторський підхід для нашої країни, хоча уже багато років успішно функціонує на Заході.

Зважаючи на те, що нам уже рік, дозволю собі вивести ряд висновків, щоб закріпити пройдений шлях. А також впевнений, що це стане у нагоді вам, якщо також думаєте про формування спільноти у вашій ніші. Поїхали…

***

Бізнес турботи (а не продаж)

Це мабуть ключове. У більшості випадків підприємці фокусуються на тому, щоб як можна більше продати і заробити з самого початку, часто не задумуючись про те, що відбувається з клієнтом далі.

Натомість справжній бізнес будується на постійних клієнтах. Тобто тих, котрі приходять до вас знову і знову. Завоювавши їхнє серце раз, вони лишаються з вами на багато років. Іншими словами продати існуючому клієнту вдруге значно простіше ніж шукати нового клієнта. За умови, що у вас класний продукт, а клієнт залишився задоволеним, звичайно.

Власне на цій ідеї працює вся індустрія рекурентних платежів та бізнесів на основі підписки. Це просто архіважливо. І робота завжди ведеться на перспективу.

***

Для своїх півцарства

Продовжуючи попередню тему, я просто зі шкіри лізу, аби всіляко догодити нашим учасникам. Залюбки безкоштовно виступаю на їхніх подіях, хоча зазвичай це коштує грошей. Використовую власні інформаційні ресурси, щоб розповісти про них, хоча платна реклама це також одне із моїх джерел доходу. Як тільки знаю, що хтось може бути корисним комуть іншому, відразу зводжу їх між собою. Запрошую виступити на свої заходи. Etc… 

Люди цінують це. І також заради цього є учасниками нашої спільноти. Зрештою кожен може отримати в десятки разів більше цінності від Картелю у порівнянні до тої ціни, яку платить за участь. 

***

Крейсерська швидкість

А це вже річ, яку мені вдалося осягнути не відразу. Цілком природнім є той факт, що лідер спільноти (в даному випадку я) хоче всіляко допомогти і посприяти своїм колегам. Для цього перед командою ставляться завдання придумувати різноманітні челенджі, двінки-нагадування і купу інших речей, покликаних «підтягувати» учасників.

Але фішка полягає у тому, що кожен рухається з власною швидкістю. І часто все це лише зайві рухи. Звичайно спочатку варто задати певний ритм, аби інтегрувати учасників у внутрішню структуру. Але згодом варто збавити оберти і набрати крейсерську швидкість. 

Крейсерська швидкість (з Вікі) – це найвигідніша швидкість руху літака, корабля або іншого транспортного засобу, що досягається при найменшій кілометровій витраті палива. Щоб вловити, її потрібен досвід і деякий час на притирання у спільноті. Але, як тільки цей ритм знайдено, капітану судна доводиться лише час від часу коригувати напрямок.

(спільний яхтинг картелівців у Греції)

***

Менше – це більше

Ось і ще одна неочевидна істина. Це вираження законів Парето (80/20) і Паркінсона у бізнесі. Насправді людям не потрібно більше інформації. Швидше за все вони і так уже все знають або ж принаймні чули, як досягти бажаного результату.

Натомість основний фокус повинен бути спрямованим на досягненні цього результату. Саме тому я вчу людей ставити ефективні запитання в середині спільонти, на які можна дати конструктивну відповідь. Далі, як тільки озвучуєися проблема, ми відразу скеровуємо на відповідне рішення у Базі Знань, А, якщо його ще нема, то обговорюємо, додатково досліджуємо і додаємо до архіву рішень на типові бізнес-ситуації.

Ми не заповнюємо ефірний простір будь-яким контентом. А продукуємо насправді вартісні речі. Ось, як наприклад цей розбір воронки з прибутковістю понад 300%.

 

У нас є дуже поста, але ефективна внутрішня інфраструктура, що складається з наступних елементів: 

Навчальна частина: 

  • мінікурс ОМБІЗ Формула (центральна вісь Картелю)
  • база знань, що постійно оновлюється
  • раз на місяць корисний контент від мене
  • раз на місяць корисний контент від гостьових спікерів

 

Двіжова частина:

  • дружня гіперактивна фейсбук група
  • безкоштовна участь в ОМБІЗ Форумі, що проводиться три рази на рік
  • платформа доступу до спеціалістів Свій до Свого по Своє
  • робота у невеликих МастерМайн групах  
  • час від часу неформальні зустрічі у різних містах

***

Спільнота – наче живий організм

У зв’язку з тим, що Картель росте, йому необхідні зміни. Ми постійно тримаємо руку на пульсі, слідкуємо за новинками у ринку та прислухаємося до наших учасників на предмет того, як ще можна покращити умови. Це постійна робота з боку нашої команди.

Скажімо, найближчим часом збираємося:

  • вивести технічну підтримку в окремий канал комунікації
  • додати в адмінку для наших клієнтів інструмент зв’язки прийому онлайн платежів та сервісу розсилки
  • покращити юзабіліті внутрішнього сайту спільноти
  • якраз в процесі рекрутингу контент-менеджера, щоб вивести письмові на якісно новий рівень
  • etc…

Це своєрідний фруктовий сад, над яким варто постійно опікуватися, хоча в той же час він продовжує рости. 

***

Не варто винаходити велосипед

Одні із найболючіших ударів відбуваються тоді, коли ти влазиш у справу, у якій взагалі не розбираєшся. Особливо, якщо це стосується технічних моментів. Ще на початку своєї онлайн діяльності (ось, як розвивався в інтернеті й заробляв перші кошти онлайн) я прийняв рішення максимально уникати складних технічних моментів.

Але коли ти будуєш інфраструктуру для тисяч людей, хочеш-не хочеш, а колись доведеться стикнутися з технологіями, якщо мова іде про спрощення. І ось тут можна зависнути на місяці, а то і роки. Уже довелося «розпрощатися» з кількома CRM-гореспеціалістами.

Тим не менше, завдання це не вирішило. Тож ми далі пробиваємо собі шлях, шукаючи оптимальних рішень, що тягне за собою купу грошей, енергетичних і людських ресурсів. Фінал вже близько, але по можливості варто користати з існуючих на ринку перевірених сервісів.

***

Команда суперзірок 

Ще один невід’ємний фактор успішної організації. Не побоюсь сказати, що у нас найкрутіша команда в індустрії. Кожен чітко знає за що відповідає і кайфує від своє діяльності. Усі функції вичерпно прописані. Ми ефектино комунікуємо і взаємодіємо, хоча працюємо між собою дистанційно.

(скрін з нашого трелло)

В той же час система внутрішніх відносин напрочуд лояльна. Жодних фіксованих робочин годин, кожен може в будь-який момент поїхати в подорож або ж просто відпочити, зробивши паузу. 

Час від часу між нами виникають конструктивні дискусії стосовно тих чи інших рішень. Власне це і не тільки робить нашу команду такою ефективною. Я по-справжньому гордий і вдячний долі за те, що вдалося сформувати навколо таке оточення.

***

Найчесніший бізнес

Чим мені пододається модель підписки, так це за відсутність ризиків передусім для клієнта. У зв’язку з тим, що оплата здійснюється на помісячній основі, поріг входу дуже низький. Наразі всього 630 грн на місяць. Тобто мова не йде про якісь великі разові покупки. 

Окрім того припинити свою участь можна в будь-який момент і при бажанні ми ще й повертаємо кошти за місяць. Іншими словами в даному випадку нема абсолютно жодних ризиків.

Отже, якщо людина лишається з нами протягом тривалого часу і свідомо кожного місяця платить за участь в Картелі, то це означає, що отримує неабияку користь. Лише додам, що левова частина теперішніх учасників з нами ще від самого початку, тобто більше ніж рік. Погодьтеся, це багато про що говорить.

***

Найкраща бізнес-модель

Найуспішніші усвіті компанії працюють за принципом підписки зі своїми клієнтами. Лише подивіться: Netflix, Amazon Prime, Google Drive One, Youtube Premium, etc… Ще б пак. Адже це найкраща модель у світі.

Тут виграють всі сторони. Клієнт отримує надзвичайний сервіс при низькій ціні та відсутніх ризиках, а бізнес має стабільний передбачуваний дохід і стрибає вище своїх можливостей, щоб догодити клієнту й зберегти довготривалі відносини.

***

Першопроходці помирають, а переселенці багатіють

Коли я ще рік тому починав реалізовувати цей задум, мені говорили, що така модель не спрацює в Україні через відсутність культури підписки. Тож довелося провести просвітницьку роботу і довести лояльній аудиторії, яким чином це дієво і вигідно.

Після того, як ми успішно стартанули, злі язики говорили, що такі спільноти не живуть довше чотирьох місяців. Натомість, наш Картель стійкий, і як ніколи лише набирає обертів. 

Першій рік був своєрідним тестовим плаванням у безпечній гавані. І ми впевнено рухаємося далі. Вже є купа досвіду, а рани, що виникали по ходу, загоїлися. Я можу з впевненістю назвати нашу команду першопрохідцями у цій справі, які добре орієнтуються у тому, за що беруться.

Тож запрошую у наші ряди і вас. Будемо раді допомогти вам почати або розвинути бізнес чи іншу комерційну діяльність, а також вийти на регулярні автоматизовані доходи. Інтеграції підписки у бізнес клієнтів – це наш основний фокус на наступний рік життя Картелю.

Найближчим часом, а саме 3-6 червня двері у спільноту тимчасово привідкриються. Не пропустіть цього моменту, якщо бажаєте приєднатися. А наразі закликаю ознайомитися з усіма деталями і записати у лист-очікування. Будемо раді вас бачити у наших рядах.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: