Це гостьовий пост одного з учасників нашого ОМБІЗ Картелю, дизайнера Віталія Валькова. Попередньо ви уже могли познайомитися з Віталієм у статті про те, як він повернувся із заробітків, придбав комп’ютер, став графічним дизайнером і заснував бізнес

Левовою частиною теперішньої діяльності Віталія є навчання дизайнерській справі початківців. Він уже “собаку встиг з’їсти” у цьому полі та насправді має чим поділитися з людьми, які також працюють у сфері онлайн-навчання. Тож, користайте! Далі прямим текстом від автора публікації. 

Привіт, мене звати Віталій Вальков. Я керівник дизайн студії Logo Chef та навчального онлайн-курсу/гри Freelancer Graphic Designer – він тут valkov.pro

Мій шлях, як людини, котра запускає повноцінний онлайн-курс розпочався із вступу в ОМБІЗ Картель. З того моменту пройшло більше року і на момент написання статті у мене 367 студентів, які пройшли або проходять навчальну програму.

Я вирішив написати цю статю так, щоб вона було корисною для тих, хто лише збирається запустити власну навчальну програму.

Звичайно, варто стартувати з впевненими знаннями, експертністю у своїй темі та бажанням допомогти людям. На момент створення онлайн-курсу я вже понад чотири роки займався дизайном та 2 роки як існувала студія дизайну. У мене було реально чим ділитися.

ОРЕСТ: Детальніше про історія Віталія у статті про те, як він повернувся із заробітків, придбав комп’ютер, став графічний дизайнером і заснував бізнес

Отже, висновки:

***

1. Починайте з меншого

На старті я думав, що зараз запущу велику програму. Вона буде йти місяць, я поділюся з усіма своїми знаннями, усім буде цікаво і всі стануть щасливими.

Щоправда, одразу створити масштабний проект досить важко і коли ти нічого не знаєш у цій сфері, то буде багато факапів. Їх у мене було предостатньо. Зараз я б точно запускав щось невелике у вигляді марафону або ж міні-курсу. Для того, щоб протестувати ідею, попит на неї і зібрати перших учасників, хто зможе дати зворотній зв’язок. Іншими словами, це можна назвати пілотний запуск.

Краще маленька система, аніж великий хаос

Рецептом до цього пункту буде:

  • Складіть чернетку власної програми. Напишіть покроково, як студент повинен переміститися з точки А в точку Б за допомогою вашого курсу.
  • Зберіть першу групу студентів. Беріть когось безкоштовно, давайте знижки, ставте нереально низьку ціну. Зберіть щонайбільше людей, які стануть першими, кого ви будете навчати. Чим більше студентів — тим краще буде в результаті оцінити результативність курсу.
  • Викладіться та допоможіть створити нові результати для них. Допомагайте, спілкуйтеся, проводьте додаткові уроки, які закриють усі питання.
  • Отримайте відгуки та подякуйте студентам, які довірилися вам. Вони часто стають в майбутньому дуже близькими людьми.
  • Проаналізуйте все та сідайте за план наступного запуску.

Важливо студентів запитувати, що можна покращити, чого їм не вистачало, що вони б змінили в цій програмі. Ці відповіді дадуть можливість покращити результат наступних студентів.

На перший курс мені вдалося з допомогою інструкцій з Картелю та допомоги картельчан зібрати 21 людину, які заплатили $50. Це був для мене шалений успіх. І що ви думаєте я зробив? Правильно, я їх відразу витратив на подорож до Франції на Лазурний берег, куди ми відправилися з дівчиною. І це при тому, що саме звідти я вів прямі ефіри.

Скажу чесно — це був жах. Поганий інтернет, факапи з трансляціями і найголовніше – я проводив багато часу в номері, щоб готуватися до уроків замість того, щоб повноцінно насолоджуватися краєвидами Французької рів’єри. І це не враховуючи, що у мене були робочі проекти у студії та робота з командою. Цю помилку я запам’ятав надовго і тепер кожен відпочинок планую заздалегідь.

***

2. Воронка, люди та сервіси

Для успішної роботи потрібні три складові: воронка, команда та сервіси, які будуть підтримувати усі технічні процеси. У мене на старті був лише я. І все підключав я самостійно. І я ледь не з’їхав з глузду.

Воронку рекомендую складати самостійно. Детальніше про вебінарну воронку краще пошукати в інтернеті, адже це тема окремого посту. Або ж приєднуйтесь до ОМБІЗ Картелю – там є уся інформація по цій темі.

ОРЕСТ: Ось детальний розбір воронки з рентабельністю понад 300% і прибутковістю 39 346 грн чистими.

 

Напишу список того, в чому мені потрібно було розібратися. Це сервіси, які використовую особисто я. До кожного з них є альтернатива.

  • Antitreningi — сервіс, на якому проходить навчальна програма.
  • GetResponce — E-mail розсилка
  • FlowXO — чат-бот, який відправляє повідомлення в месенджери
  • WayforPay — сервіс прийому платежів
  • SMSUA — відправка смс-повідомлень
  • Tilda — конструктор сайтів
  • Jivosite — месенджер для сайту
  • Youtube + OBS — сервіси для проведення трансляцій

+ налаштування фейсбук реклами. За цим я звертався до профільних спеціалістів. Спочатку мені допоміг мій товариш Володимир Вальків, а зараз ми співпрацюємо з Вадимом Козловським, якого я точно рекомендую як дуже надійного та сумлінного експерта. Вадим, до речі, також картельчанин.

Віталій Вальков, Вадим Козловський і Марта Троцюк

Ваша місія — допомога студентам. Їм все одно, хто буде займатися внутрішніми процесами. Тому насамперед потурбуйтеся, щоб не страждали студенти.

Моя рекомендація проста. Делегуйте все, що не можете подужати самостійно. На себе беріть найголовніше: контент, мотивація, спілкування з студентами. Спочатку я робив все сам, але тепер у мене є практично на кожен сервіс людина, яка закриває ці задачі.

***

3. Спільнота та мотивація

Найважливіше ваше завдання як автора — мотивація людей. Мотивувати людей потрібно:

  • на нові результати.
  • на зміни у їхньому житті.
  • пройти онлайн-курс до кінця та отримати новий результат.

Це найважча робота, адже від цього залежить успіх програми та подальший розвиток. На курс люди йдуть за контентом, новим оточенням та результатами, які вони можуть отримати за допомогою цього міксу.

Будуйте закриту спільноту. Саме там студенти зможуть спілкуватися, стежити одне за одним та бути в потоці. Це також важливо, адже розуміння того, що ти не сам додає впевненості для проходження курсу.

Одразу подумайте де буде ця спільнота? Фейсбук чи лише месенджер? Яка буде логіка надання доступу? Які правила будуть у цій спільноті? Також обдумайте та напишіть інструкцію, як задавати запитання та до кого звертатися за допомогою.

По факту нам потрібно написати інструкції для учасників та пояснити, як користуватися вашим курсом, щоб отримати результат. Наприклад, в нас проводиться перше вступне заняття онлайн, де ми розповідаємо про усі моменти по курсу та що робити, коли є запитання.

Завжди пам’ятайте: Люди йдуть за результатами та спільнотою. А тільки тоді йдуть за контентом.

***

4. Контент — не найголовніше

Тепер хочу поговорити про саму програму курсу. Коли я створював перший курс, все було побудовано на видаванні інформації. Я вів пряму трансляцію, а вкінці давав домашнє завдання. В принципі, стандартна система онлайн-навчання. Це мене абсолютно не влаштовувало. Студенти спочатку горіли ідеєю, приходили на трансляцію та робили домашні завдання. І з кожним новим ефіром було все менше людей на трансляціях та менше домашніх завдань.

Онлайн-курс Віталія Валькова

Я почав запитувати студентів, у чому проблема та отримав досить цікаві для себе відповіді. Основними з них були: “Я не встигаю за потоком, а вони вже так далеко, а я лише на початку”. Це, мабуть, найбільш болюча тема для мене, оскільки спочатку я думав, що проблема в мені як спікері.

Я хотів зробити такий курс, який повинен бути цікавим та з можливістю проходити його коли завгодно онлайн, враховуючи графік людей. Також програма повинна йти в автоматичному режимі, щоб не гальмувати швидких студентів.

Але тут також є свій мінус. Коли я записав усі уроки, придумав нетипові завдання для студентів і відкрив доступ, то швидко зрозумів, що такий спосіб буде ще гіршим. Фактично студенти просто забували про той курс і не заходили в програму. Потрібно було придумати спосіб, як мотивувати студентів на результат.

Тому я почав щотижнево проводити прямі ефіри на різноманітні теми, які доповнювали основні теми курсу. Я готував теми, запрошував інших спікерів, придумував конкурси та проводив розбори робіт у прямому ефірі. За рахунок цього студенти кожного тижня пам’ятали про проходження курсу, розвивалися в нових темах, знайомилися з новими людьми та починали спілкуватися активніше в чатах.

Тепер ми йдемо ще далі і додаємо гейміфікацію до навчання. За проходження курсу студенти будуть отримувати призи, які вони зможуть купувати за віртуальну валюту. Додаємо рейтинги, конкурси і найважливіше – сценарій.

Зараз я працюю із сценаристом, з яким ми придумуємо логіку подій на курсі від старту до завершення навчання, і це буде крута подорож у світ графічного дизайну.

Також ми створюємо сайт, де буде база усіх студентів з їхніми роботами. Таким чином клієнти зможуть знайти свого дизайнера та обрати серед великої кількості студентів. Це буде міні фріланс-біржа і студенти назвали її #bandavalkova. До речі, за цим хештегом можна подивитися роботи дизайнерів в інстаграмі.

Неважливо, як ви це зробите, але ви повинні створити середовище для студентів, яке принесе користь, результат та додасть трохи яскравості у їхнє життя. Додавайте фану і все буде круто.

***

5. Фокус

Це, мабуть, найважливіше. Краще на момент запуску виділити багато часу, щоб максимально використати його для досягнення успіху вашими студентами. Їхній успіх — ваш успіх.

Віталій Вальков, онлайн-курс

Це лише невеличка частинка всього, що вас очікує, якщо ви плануєте створити власний курс. Але повірте: це варто того, адже вдячні люди – це найголовніший актив у вашому житті. Чим більше користі ви можете дати свої студентам, тим успішнішим ви будете.

Мої соцмережі – Facebook та Instagram. Додавайтесь.

ОРЕСТ. А також приєднуйтеся в ОМБІЗ Картель. Будемо раді допомогти і вам 🙂

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: