Канал «Залізні магістралі», автором якого є Олег Васильєв, має вже понад 36 тисяч підписників і щодня аудиторія збільшується. Ніша, в якій працює Олег, доволі вузька – залізничний транспорт і все, що з ним пов’язано.

Отож, як Олегу вдалося розвинути канал у цій ніші і які плани щодо розвитку цієї справи у майбутньому – дивіться у цьому відео, а також читайте у текстовому форматі.

***

Аудиторія каналу – хто вона?

Олег зізнається, що не очікував насправді, що назбирає таку широку аудиторію. Спершу, це були переважно експерти і професіонали, які працюють на залізниці. Згодом долучилися звичайні глядачі, які користуються залізничним транспортом і яким цікаво подивитися, що відбувається у цій галузі в Україні і за кордоном.

За словами Олега, звичайні глядачі зацікавилися його каналом після того, як він почав знімати сюжети про проблеми залізниці, тобто додалася соціальна тематика.

«У мене є репортажі про роботу міського транспорту, особливо піднімаються питання функціонування, розвитку залізниці. У деяких містах взагалі хочуть скасувати рейковий транспорт і замінити його тролейбусами. Тому ці сюжети притягують увагу людей, які живуть у містах і ці питання їх стосуються безпосередньо», – каже Олег.

***

Від дитячої мрії до її реалізації

Створення каналу, присвяченого залізниці, це такий своєрідний формат реалізації дитячої мрії Олега – працювати на залізниці.

«Я цікавився залізничним транспортом, тим, як працює ця система. Потім виникло бажання піти працювати на залізницю, але через певні обставини не вдалось це реалізувати. Я почав працювати журналістом і вже через певний проміжок часу з’явилися думки про блог про залізницю», – розповів Олег.

Як розвинути YouTube-канал у вузькій тревел-ніші

 

YouTube-канал “Залізні магістралі” з’явився вісім років тому, але на початку це були невеличкі фрагменти зйомок руху потягів. Цікаво те, що у тих кадрах є потяги, яких вже немає, оскільки маршрути ліквідовані.

Наприклад…

Еволюція каналу почалася з 2014 року. Саме тоді Олег почав робити сюжети про потяги вже з розповідями. І після цього активність аудиторії почала наростати. Влітку 2018 року вийшов сюжет про найповільніший потяг Умань – Черкаси, який до цього часу набрав вже 500 тисяч переглядів.

«Але я, мабуть, зробив невелику помилку. Коли я монтував цей сюжет, готував текст, то намагався показати глядачам загальну проблему української залізниці – що в нас є дуже повільні маршрути, де потяги їдуть по 8 годин замість 4 годин. І люди сприйняли цей сюжет як свого роду зраду, критику», – каже Олег.

Але саме після цього сюжету він почав робити матеріали, які стосуються роботи залізниці в соціальному плані.

***

Скільки часу забирає канал і чи дає прибутки

Паралельно з розвитком YouTube-каналу Олег займається журналістською діяльністю як фрілансер. Однак більшу частину часу і всі ресурси намагається вкладати у розвиток каналу.

Звісно, Олега часто запитують, чи заробляє він на життя, розвиваючи канал в YouTube. За словами Олега, для того, щоб жити за рахунок каналу, він повинен бути успішним.

Дохід Олег отримує кількома шляхами:

  • монетизація, яку надає сам YouTube,
  • залучення рекламодавців або спонсорів,
  • пожертви глядачів.

 

Читайте також про те, Як тревел-блогери НАСПРАВДІ заробляють на подорожах? 10+2 способів від Ірени Журавель

ОРЕСТ: Спільнота ОМБІЗ Картель допомагає людям монетизовувати їхні захоплення. У нас є безліч інструментів, щоб допомогти розвинути вашу діяльність онлайн.

***

Підхід до створення матеріалу

Насамперед тема сюжету повинна бути цікава глядачам. Олег шукає цікаві теми та об’єкти як в Україні, так і поза її межами.

Як розвинути YouTube-канал у вузькій тревел-ніші

За словами Олега, глядачі вбачають схожість його сюжетів з телевізійними, оскільки він використовує синхрони і стендапи. Проте основна частина сюжету – це відеоряд із закадровим текстом, де у стислій формі пояснюється та чи інша тема.

Процес створення сюжету в Олега виглядає так: вибір теми, виїзд на зйомку, начитка тексту, монтаж.

«Текст пишу вже після зйомки, оскільки в процесі можу помітити цікаві деталі, про які я не знав. Хоча у деяких випадках спершу пишеться сценарій, а тоді ведеться зйомка (це переважно документалістика)», – розповів Олег.

Він каже, що досі перебуває у пошуку формату для свого каналу. Наразі сюжети діляться на ті, які висвітлюють певну проблему, і сюжети з мандрів у різні міста в Україні і за кордоном. 

***

Як повинен розвиватися залізничний транспорт в Україні

Як каже Олег, головне, чого зараз хочуть пасажири залізниці в Україні – це те, щоб потяги рухалися швидше. Люди не хочуть проводити в дорозі по 12-18 годин. Однак, інфраструктури, яка може забезпечити швидкісний рух навіть у межах 140 км/год, у нас нема.

Тобто, перше завдання – це розвиток швидкісного руху і модернізація інфраструктури. Друге – зручність для пасажирів у формуванні маршрутів, вартість квитків.

Також глядачі пишуть Олегові в коментарях, що потрібні вагони для пасажирів з дітьми, для сімейних поїздок, як це є у тій же Польщі.

***

Плани щодо розвитку каналу

Як розвинути YouTube-канал у вузькій тревел-ніші

Перше завдання Олега  – просуватися вперед. Він планує охопити якомога більше європейських напрямків, щоб показати, як функціонує транспорт в Євросоюзі. А ще є мрія: потрапити в одну з екзотичних країн, наприклад в Індію чи Тайланд, де є доволі специфічна залізнична інфраструктура і показати, як вона функціонує.

«Іноді я ставлю собі питання, чи закінчаться теми для зйомок в Україні, – каже Олег. – Поки що практика показує, що теми є». Тож підписуйтеся на канал Олега “Залізні Магістралі” та слідкуйте за оглядами залізничного транспорту.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: