Це гостьовий пост авторки проєкту “PolskaHata” – Юлії Рощупкіної-Табачинської. Юля вирішила з власного досвіду поділитися порадами з тими, хто хоче змін у своєму професійному житті, але досі має певні страхи з цього приводу.

Юля приєдналася до нашого ОМБІЗ Картелю навесні 2018 року, і за п’ять місяців після цього почала втілювати в життя власний проєкт. Отож, про те, як нарешті перестати боятись і почати власну справу читайте далі прямим текстом від авторки статті.

***

Привіт, мене звати Юлія, і я – авторка проєкту «PolskaHata – інвестиційна нерухомість», який допомагає зберегти заощадження та отримувати пасивний дохід від здачі нерухомості в оренду

Ще два роки тому я механічно ходила на роботу, і мало чим відрізнялась від інших офісних працівників фінансової сфери. Та мене не влаштовувало, де я є, чим я займаюсь та які перспективи світять мені у найближчі роки.

Страшенно хотілось створювати щось нове, що буде потрібне не тільки мені. Ще страшніше було кинути все, що вже є (бо загалом все ж і так непогано, і дуже «корпоративно»): відома міжнародна компанія, поважна посада, страховка, оплачувана відпустка і навіть якісь бонуси раз в квартал. Все прозоро, зрозуміло і як по книжці з корпоративного управління. Але дуже нудно.

Я не знала, що з цим робити. А тому просто почала робити те, чого раніше не робила. І це спрацювало.

Озираючись назад, я можу виділити п’ять простих, але дуже ефективних дій, які допомогли мені тоді зрушити з місця та змінити хід мого професійного життя.

***

1) Змінити своє оточення

Відомий факт: ви – середнє п’яти людей, з якими найбільше проводите часу. Саме ці люди формують вашу особистість і визначають ваші дії. Вам буде важко щось кардинально змінити в собі, якщо ніхто з вашого близького оточення не дивиться далі своїх обов`язків з посадової інструкції та не горить ідеєю створення чогось нового.

Приєднавшись до ОМБІЗ Картелю Ореста Зуба, я опинилась в оточенні молодих підприємців, які не бояться поєднувати офісну роботу з власними проєктами, переходити на фріланс, розвивати бізнес онлайн і непристойно часто подорожувати.

ОМБІЗ Форум 2019ОМБІЗ Форум 2019

Це було оточення, в якому я ніколи раніше не опинялась. І усі ці люди власним прикладом показували, що кожен з нас насправді може більше, ніж йому здається.

Люди навколо нас – надзвичайно могутні: вони заряджають енергією або її забирають, вони надихають або відбирають останню краплю мотивації, вони вселяють віру або зневірюють на все життя.

Ретельно підбирайте своє оточення. Вибирайте тих, хто надихає, хто вірить у вас і чий власний приклад вас мотивує.

ОРЕСТ: До речі, 29 жовтня я проведу безкоштовний вебінар на тему “Що таке ОМБІЗ Формула і як вона допоможе вам почати новий або розвинути існуючий бізнес”.

***

2) Постійно навчатися

Коли я вивчала польську мову, то не думала, що це колись може допомогти заробляти гроші. Останнє, що я могла б подумати про своє нове хоббі – маркетинг – що воно мені знадобиться в фінансовому аудиті! …і таких прикладів багато.

Потрачені час та гроші на навчання – не витрати, а інвестиція в себе. Ніколи не заощаджуйте на собі. Знання і досвід – з тих небагатьох речей, які завжди залишаться з вами.

Зараз я вивчаю іспанську. Хто знає, куди вона мене занесе?

Не бійтеся вчити абсолютно нові для вас речі. Світ настільки швидкий, що прив’язуватись до диплому університету чи поточного місця роботи так само безглуздо, як вчити есперанто, коли весь бізнес давно перейшов на англійську для комунікацій.

Я ніколи не буду розбиратись у діджитал-маркетингу, як у фінансах. Зате зможу прикинути, скільки коштуватиме та чи інша робота, як перевірити рекламні кабінети та за потреби самостійно підправити сайт.

***

3) Читати

Тут, як і з оточенням: те, що ми читаємо, визначає, ким ми є. Можна читати у Facebook про те, що їли на обід діти друзів чи скільки знову вкрали чиновники на ремонтах доріг. Але таке читання навряд чи наблизить вас до мети. Всі ми втрачаємо чимало часу на схоже чтиво.

Та важливо вчасно сказати собі STOP. І направити дорогоцінний час на читання насправді цікавої та корисної літератури, що стане ще одним каталізатором наших внутрішніх змін.

Як перестати боятись

Для мене за минулий рік такими книгами-каталізаторами були: 

  • Start with Why (S. Sinek): пояснює, чому так важливо в бізнесі починати з питання «Чому ви продаєте», а не «Що ви продаєте», як робить більшість.
  • Emotional Intelligence (D. Goleman): про силу емоційного інтелекту поряд з ІQ та його вплив на успішність як в особистому, так і професійному житті.
  • Delivering Happiness (T. Hsieh): про те, як формується корпоративна культура та як вона впливає на кінцевий продукт.
  • The Power of Habit (C. Duhigg): як формуються наші звички та як ними управляти.
  • Essentialism: the disciplined pursuit of less (G. Mc Keown): коли менше означає більше. Для чого і як фокусуватися на головному.

***

4) Дозволити собі помилятися

Зізнаюсь, це – найважче. Особливо, якщо у вас, як і в мене – загострений синдром відмінника з яскраво вираженим внутрішнім бажанням «робити все правильно».

Юлія Рощупкіна-Табачинська: як перестати боятись

Помилятися – не страшно. Страшно – нічого не робити через страх помилитись. В Картелі я зустріла людей, які не боялись помилитись. Вони запускали онлайн школи, відкривали кав’ярні, хостели, дизайн-студії. Далеко не кожен з цих проєктів «вистрілював». Зате, кожен такий проєкт ставав безцінним досвідом для його автора і запорукою кращої зрілості для наступних ідей.

***

5) Почати говорити публічно

Про себе, свої плани, свій проєкт. Це нелегко. Бо в голові одразу питання: «Що скажуть інші?». І страх помилитися (див. пункт 4).

Юлія Рощупкіна-Табачинська: як перестати боятисьНа фото: презентація PolskaHata на Investment Meetup від iplan.ua у червні 2019 року

По-перше, все, що скажуть інші, не буде використано ПРОТИ вас. Це все – лише ДЛЯ вас, бо це – безцінний досвід. Адже ніщо не дає такого фундаменту для розвитку вашого проєкту, як отриманий зворотній зв‘язок. По-друге, ніщо так не стимулює до руху, як публічне озвучення своїх планів, після чого значно важче робити крок назад.

Мовчати – то найгірше, що можна робити у час відкритих комунікацій та доступної інформації. А тому діліться своїми ідеями, запитуйте думки інших, просіть зворотній зв’язок та цінуйте конструктивну критику.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: