Це гостьовий пост дизайнера та учасника нашого ОМБІЗ Картелю Віталія Валькова. Він є засновником дизайн студії Logo-Chef.com, в межах якої допомогає людям, котрі мають власну справу, створити бренд компанії. 

Читачі блогу вже знайомі з Віталієм, зокрема, я розповідав про те, як він повернувся із заробітків, придбав комп’ютер і став графічним дизайнером. Також Віталій Вальков зовсім нещодавно написав пост для Openmind, в якому поділився висновками після року ведення онлайн-школи

Сьогодні ж Віталій ділиться знаннями з приводу того, як створити успішний бренд компанії. Отож, читайте далі прямим текстом від автора статті. 

бренд компанії

***

Привіт, мене звати Віталій Вальков. Я засновник дизайн студії Logo-Chef.com та автор курсу/гри для графічних дизайнерів Freelancer Graphic designer.

У рамках діяльності студії я працюю з підприємцями, які розвивають свою власну справу та хочуть створити бренд компанії. Він потрібен як малим, так і великим компаніям.

Як створити успішний та впізнаваний бренд компанії? Запитання дуже складне, але давайте розберемося по порядку. Я підготував певну статтю-практикум, у якій ви зможете оцінити свій бренд та знайти покрокові етапи, що робити та як його розвивати. Насамперед потрібно дізнатися про важливий термін, а що ж взагалі таке БРЕНД.

Бренд — це емоція, яку відчуває людина, коли стикається з вашим продуктом або послугою. Це асоціація, яка спадає на думку, коли людина чує або бачить бренд. Це міф або історія, в яку ми віримо та хочемо бути причетними. Це те, як ми спілкуємося з потенційними клієнтами та що говорять ваші працівники.

бренд компанії

Брендинг — це процес формування усіх цих емоцій у людини, яка буде тою чи іншою мірою стикатися з вашим брендом. Саме цим ми з вами зараз займемось та пропишемо дії.

Є 6 основних етапів у цьому процесі, але для початку давайте визначимо, хто є вашим клієнтом, адже ваша компанія не може обслуговувати абсолютно усіх людей світу і бути корисною для кожного. Давайте проведемо аналіз.

***

Етап 1. Дослідження

Успіх вашого бізнесу напряму залежить від того, наскільки якісно ви проаналізуєте ринок, на якому працюєте. На цьому етапі нам потрібно визначитися, кому ми надаємо свої послуги або кому потрібен наш продукт. Це як перший етап по ОМБІЗ Формулі. Якщо ми не знаємо, кому продаємо, то складно буде донести нашу цінність правильним людям. Також потрібно визначитися з нашими конкурентами.

Поставте собі запитання:

  • На якому ринку ви працюєте? (місто, область, країна, весь світ)
  • Можете назвати 5 своїх основних конкурентів?
  • Хто ваша цільова аудиторія? Можете назвати конкретно 1-3 аватари?

Чим якісніше ми пропрацюємо цей етап, тим точніше зможемо давати користь конкретній групі людей та написати офер, який буде їм потрібен.

 

Як проаналізувати конкурентів

Спочатку скласти список з усіх максимально можливих конкурентів, а потім їх проаналізувати. Проналізуйте сайти клієнтів, сторінки власників, відгуки, підпишіться на e-mail розсилки та навіть можете поспілкуватися з їхніми клієнтами.

Тепер опишіть їхні сильні та слабкі сторони та обов’язково перегляньте Унікальну Торгову Пропозицію (УТП).

бренд компанії

 

Хто наша ЦА

Кожен власник бізнесу повинен знати свого клієнта. Для цього варто написати в ідеалі 3 сегменти наших клієнтів по статі, віку та виду діяльності. Наприклад, візьму нашу ЦА.

  • 20-26 Чоловіки, Відкривають свій бізнес.
  • 27-35 Чоловіки, Підприємці. Наявний бізнес
  • 37-45 Жінки, Підприємці.

Це лише частинка сегментів, але, як ви зрозуміли, їх може бути набагато більше.

Чому це важливо? У кожного сегменту є свої болі, страхи та потреби, які можна вирішити за допомогою вашого продукту чи послуги. Якщо дивитися конкретно на нашу ситуацію, то людина, яка відкриває бізнес і той, хто вже працює мають різні мотиви щодо створення логотипу або айдентики.

***

Етап 2. Ваш бізнес або ви

Цей етап містить у собі власне те, що ви і створюєте. Те, що потрібно буде людям, які будуть купувати ваш продукт та користуватися послугами. Ваш продукт повинен бути вашою гордістю. Тим, за чим прийдуть і будуть рекомендувати людям. Сюди входить повністю ваша бізнес-модель, команда, етапи робіт і так далі.

бренд компанії

 

Дайте відповідь на такі питання:

  • Вам подобається ваш продукт?
  • Ваш продукт чи послуга — це якісно?
  • Ви маєте цікаву назву чи як у всіх?
  • У вас є унікальні продукти, яких немає в конкурентів?

В ідеалі описати коротко список етапів, які проходить клієнт від побаченої реклами і до купівлі продукту. Це так звана воронка продажів.

***

Етап 3. Стратегія

Йдемо до складнішого. А тепер, власне, поговоримо про ті емоції, які повинні викликати продукт або послуга. Давайте заглянемо саме в ментальність. Це 3 складові:

  • Позиціонування
  • Цінності
  • Місія

Суть бренду компанії або позиціонування — це те, що вас відрізняє від інших. Те, чому ваш продукт чи послуга популярні. Голубий океан вашого бізнесу.

Наприклад, в Logo-Chef позиціонування звучить так: Допомогаємо малому та середному бізнесу передати позиціонування, цінності та місію через дизайн.

бренд компанії

Цінності. У кожного бізнесу повинні бути свої обмеження. З одними клієнтами ви працюєте, а з іншими – ні. Це культура і філософія компанії зсередини.

Місія. Для чого ви це робите? Для чого ви взагалі створили цей продукт? Чим ви допомогаєте людям і чим ви корисні?

Але який сенс все це прописувати, коли я малий бізнес?  Щоб передати правильно зміст вашої компанії. Насамперед ви дасте відповідь собі на багато запитань, а також зможете все впроваджувати в реальність. З’явиться розуміння для чого ви свторюєте цей бізнес та яку цінність він несе людям. З допомогою цього можна почати правильно доносити інформацію до людей через вербальний тон та дизайн.

Давайте рухатися з кінця. Що ваш продукт або послуга в результаті дає? Яку емоцію? Що повинен відчувати клієнт при користуванні? Можливо, ви робите гіпер швидку доставку? Або ж, можливо, ви робите товари преміум класу? А, можливо, ви такий крутий спікер, що ваші студенти слухають вас безупину і виконують усі домашні завдання

Пам’ятайте:

  • клієнту потрібні здорові зуби, а не зубна щітка.
  • клієнту потрібно заробляти гроші та мати можливість подорожувати, а не курс.
  • клієнту потрібна атмосфера вдома та затишок, а не камін.
  • клієнту потрібна безпека дому, а не напряму охоронна система.

А щодо вашого бізнесу, то що він дає людині? Яку емоцію?

***

Етап 4. Вербальний тон

 

Це те, як говорить ваш бренд компанії. Буквально, голос вашого бренду. Ви можете бути веселим та кумедним, або ж серйозним та чітким. Як ви говорите, так і будуть сприймати ваш бренд компанії.

Це проявляється у копірайтингу, відеоматеріалах та навіть по радіо чи ТВ. Якщо ви одні, то це ваш особистий бренд і ваші слова про бізнес.

Як ви говорите, так і думають про це люди. Також сюди входить ім’я бренду або неймінг.

Важливий момент — не називайте свій магазин “Магазин”. Є ім’я бренду, а є вид його діяльності.

Якщо ви б не знали, що Coca-Сola — це газований напій, ви б зрозуміли, чим займається компанія? А Samsung, Zara, KFC, Disney і т. д. Вигадайте ім’я для бізнесу, яке просто буде легко запам’ятовуватися.

Моєю великою помилкою було назвати компанію Logo-Chef, оскільки крім логотипів, ми можемо створити сайт, брендбук, прописати стратегію, цінності. Назва асоціює нас із розробкою логотипів. І, мабуть, скоро ми відійдемо від цієї назви.

***

Етап 5. Візуальна ідентифікація

А тепер моє улюблене і те, чим ми в основному і займаємось. Ми зустрічаємо по зовнішньому вигляду. Так було і буде завжди. Спочатку клієнт бачить рекламний банер, заходить на сайт чи сторінку в соцмережах, читає відгуки, дивиться на продукти і аж тоді вирішує, чи купувати або користуватися послугою або ні. Це факт.

Багато бізнесів починаються з розробки візуального стилю. Одразу створюють логотип, банери і т. д. І це велика помилка!

Хоч дизайн — це мій головний бізнес, але я не рекомендую починати свою діяльність без прописування усіх попередніх пунктів.

 

Чому? Тому що від них і залежить, який повинен бути дизайн у вашого бізнесу! І це істина, яку не розуміють більшість підприємців. Саме тому більшість бізнесів і виглядають погано, бо логотип чи банер створений не по смислах, закладених в діяльність, а через подобається / не подобається.

Ми думаємо, що ось зараз як зробимо класний креативний банер, як включимо рекламу, як повалять клієнти на акцію і так далі. А насправді дизайн — недооцінений маркетинговий інструмент на пострадянському просторі. Саме за допомогою нього ми і можемо викликати ті емоції, які може дати наш бізнес.

Ви ж розумієте, що коли рекламується коньяк, то там показують камін, класний бокал, багатий стиль і тому подібне. Все для того, щоб наш мозок асоціював і ставив себе на місце того, хто п’є цей коньяк в рекламі. Також ми розуміємо, що в 97% випадках ми не п’ємо коньяк так, як у рекламі. І не перемо одяг, як у рекламі Тайд.

Важливий момент. Наш дизайн і візуальний стиль повинен викликати правильну емоцію у людей. І це повинно передаватися через весь візуальний стиль, з чим стикнеться ваш клієнт.

***

Етап 6. Впровадження в життя

Після того, як ми розробимо візуальний стиль, потрібно доставити інформацію до користувача — нашого майбутнього клієнта.

Сюди входять маркетингові стратегії, воронки, розсилки, білборди та інші інструменти, за допомогою яких ми можемо показати інформацію нашому користувачу, який в майбутньому може стати нашим клієнтом.

Продавайте емоції, любіть свої бренди та давайте користь людям! Ваш Віталій Вальков 🙂

Support and Follow events in UkraineMore Info