Якщо ви хоч трішки активні в інтернеті, то швидше за все натрапляли на тролінг. Скажімо, ви написали пост у соцмережах, в якому розповіли про свій продукт або послугу, запрезентували якусь нову ідею, а у відповідь отримали негативний коментар або ж кілька відразу. Знайома для багатьох ситуація, чи не так?

Отже, як реагувати на тролінг в інтернеті: вступати у діалог, намагатися переконати чи просто забанити або проігнорувати? На цю актуальну і болючу для багатьох тему я поспілкувався моєю колегою, учасницею ОМБІЗ Картелю, а також з бізнес-тренеркою, експерткою з продажу, письменницею Людмилою Калабухою.

Раніше я частково уже піднімав цю тему в статті про те, як поводитися з ненависниками в мережі, а наразі Людмила розповідає про те, якою буває критика, як реагувати на негатив, а також як правильно чинити, якщо ви почули справедливу критику на свою адресу.

 

*** Дана публікація існує у таких форматах: 

1) Відео з YouTube каналу.

 

2) Аудіо з подкасту

Слухайте у: Apple Podcasts / Google Podcasts / Overcast / Spotify.

 

3) Стаття.

***

Як “жити” з тролями так, щоб вони не шкодили

Людмила каже, що з досвідом виробила свій метод реакції на тролінг в інтернеті. Спершу вона видаляла коментарі тролів і банила їх.

Але якось трапилась така ситуація, що коментатор, якого Людмила заблокувала за образливий відгук про її першу книгу, понаписував погані відгуки в усіх інтернет-магазинах, в яких продавалась ця книга. Через це рейтинг книги “просів” і не вирівнявся доти, поки інші читачі не залишили позитивні відгуки.

Людмила Калабуха про тролінг в інтернеті

“Я зробила з цієї історії висновок: тепер я просто ігнорую тролів. Хто такі тролі? Це люди, яким катастрофічно не вистачає уваги. Вони не можуть виділитися чимось хорошим. А інтернет дає їм певний захист. Оскільки люди не можуть підживитися негативною енергією від мене, то вони перестають писати”, – каже Людмила Калабуха.

Ще одна порада від неї: нічого не пояснювати, не вступати ні в які діалоги. Адже з тролем конструктивної розмови не вийде, а всі ваші спроби порозумітися виглядатимуть як виправдання. А це вже слабка позиція.

До речі, досвід на цю тему Людмила виклала у своїй новій книзі “Коли говорити “Так”. Як реагувати на негатив і повірити в себе”.

“У книзі я зібрала історії різних людей, наших сучасників, які вистояли, змогли, знайшли себе, подолали певний негатив. І кожен в тих історіях впізнає себе”, – розповіла Людмила Калабуха.

***

Про види критики

У книзі “Коли говорити “Так” Людмила написала цілу главу про те, яка буває критика. Як каже авторка, за 26 років у підприємництві вона визначила для себе два види критики – справедлива і несправедлива.

Ознаки несправедливої критики – це так звані слова-маркери: «ніхто», «ніщо», «ніколи», «завжди» і «всі». Наприклад: «у вас ніколи нема нічого корисного в блозі», «ви ніколи не виконуєте своїх зобов’язань», «всі кажуть, що ви нікудишній»», «ви завжди погано працюєте».

Якщо ви стикаєтесь з подібними узагальненнями, то це перший маркер несправедливої критики. Що робити? Ставити людині запитання на кшталт «Скажіть, будь ласка, про що йде мова?». Як правило, на цьому діалог обривається або знову в хід йдуть узагальнення.

Ознаки справедливої критики – це факти, коли людина називає вам конкретні промахи (спізнилися, не доставили вчасно товар/послугу і т.д.).

Людмила Калабуха про тролінг в інтернеті

***

Як реагувати на критику і тролінг?

Якщо ви почули на свою адресу справедливу критику, Людмила Калабуха радить здійснити три кроки.

1.Визнати свою помилку.
На це здатна сильна особистість.

2.Вибачитись.
“У багатьох людей з цим велика проблема, бо вони думають, що якщо вони вибачились, то значить впали в ціні. Як треба вибачатися? Наприклад: «Прийміть, будь ласка, вибачення від мене і від нашої команди». Якщо накосячив хтось з вашої команди, то це ваша проблема. Не треба розповідати, що це не ви, а хтось з ваших співробітників”, – радить Людмила Калабуха.

3.Вирішити питання.
Запропонуйте ваші варіанти вирішення питання та обов’язково спитайте в клієнта, чи погоджується він на таке вирішення.

І фінальна настанова від Людмили Калабухи: “Не зважайте на тролінг, Робіть свою справу і не дозволяйте ніяким іншим керувати вашим життям”.

Корисні посилання на Людмилу: Фейсбук / Інстраграм / Книга “Коли говорити ТАК”.

Чек-лист організації ВЕБІНАРУОтримати (FREE)

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: