Отже, ви думаєте провести вебінар? Супер! Ви потрапили на правильну сторінку. Мене звати Орест Зуб. Я почав проводити вебінари у своїй професійній діяльності ще у 2011 році, коли це не було трендом. 

Тоді мені ще доводилося пояснювати, що вебінар – це семінар в інтернеті, взяти участь в якому можна з комп’ютера чи телефону. Хе-хе… Коли я вперше заробив майже 500$ за двогодинний вебінар, то по-справжньому зрозумів силу цього інструменту.

вебінар

Завдяки переведенню своєї діяльності в онлайн, протягом останніх десяти років мені вдалося відвідати понад 120 країн, жити, наче мільйонер, та успішно розкрутити декілька інтернет-проектів. Серед них і найкорисніша бізнес-спільнота УАнету – ОМБІЗ Картель, де ми допомагаємо клієнтам розвивати бізнес (чи іншу комерційну діяльність). 

Я більш, ніж переконаний, що вебінар – це найкращий інструмент для розвитку бізнесу та вибудови відносин зі своєю аудиторією. Вебінари чудово підходять для продажів, залучення потенційних клієнтів, презентацій, консультацій та інших ділових функцій у вашій справі. 

А тепер детально про те, як змусити вебінари працювати на вас. 

***

*** Ця публікація існує у таких форматах: 

1) Відео з YouTube каналу.

 

2) Аудіо з подкасту

Слухайте у: Apple Podcasts / Google Podcasts / Overcast / Spotify.

 

3) Стаття…

***

Найпростіший спосіб провести вебінар

Швидше за все, деякі сервіси, якими ви вже користуєтеся, мають функціонал для проведення певного роду онлайн-трансляцій. Наприклад: 

Стрім на Ютуб

 

Лайв на Фейсбук 

 

Лайв у Інстаграм

вебінар лайв інста

 

Запускаєте трансляцію, копіюєте лінк та надсилаєте бажаним слухачам. Ву-а-ля…

Але насправді цей варіант не є дуже ефективним, оскільки будь-яка подія потребує попередньої підготовки. А вебінар – це фактично і є подія, яка лише проводиться в інтернеті. 

*** 

Грамотний спосіб організації вебінару

Будь-яку подію можна умовно поділити на такі етапи:

  1. Підготовка

     

  2. Промоція

    *** (за умови, що ви збираєтеся її рекламувати)

  3. Проведення

     

  4. Follow Up

    *** (завершальні дії після)

***

Підготовка 

 

Лендінг

По-перше, варто зробити лендінг або сторінку з деталями вашого вебінару.

Лендінги є окремою великою темою, яку я обов’язково ще детально розгляну в блозі. А наразі лише скажу, що грамотний лендінг повинен відповідати принципу buy or die (купи або вмри). Якщо перекласти на людську мову, то мається на увазі, що в користувача повинно бути лише дві опції: 1) Зареєструватися або 2) Закрити сторінку.

Відсутність інших відволікаючих факторів допоможе вам значно збільшити конверсію, тобто кількість реєстрацій. І саме тому події у фейсбук не є хорошим способом розповісти про свій вебінар чи іншу подію.

 

Просто порівняйте, у якому випадку інформація про захід є більш зрозуміла та спонукає зареєструватися. 

Гарний вичерпний лендінг із зрозумілою формою реєстрації.

вебінар лендінг

Чи на колінці зроблена подія у фейсбук, з якою конкурує весь інформаційний шум найбільшого сайту в світі. 

Особисто я рекомендую завжди робити єдиний лендінг, куди ви зможете направляти трафік з різних акаунтів. Все, що вам буде потрібно – це лінк на сторінку. 

 

Ось приклад мого лендінгу на вебінар про те, Як написати книгу-бестселер та просунути її на ринок – https://openmind.com.ua/webinars/bestseller/ 

Така сторінка легко оформлюється за допомогою численних конструкторів сайтів. Особисто я надаю перевагу темі Divi на WordPress. І додам, що я навіть спеціально викупив ліцензію в розробників, аби мати можливість безкоштовно надавати її нашим клієнтам в ОМБІЗ Картелі.

 

Форма Реєстрації на Вебінар

Однією з найпоширеніших помилок організаторів вебінару є те, що вони не здійснюють попередньої реєстрації учасників, а просто вистрілюють в небо, повідомляючи про подію. Як наслідок, до кінця не зрозуміло, скільки людей зацікавилося та з’явиться в ефірі. 

Другою найпоширенішою помилкою є прийом реєстрацій через google forms. І, хоча це все значно краще, ніж без реєстрації взагалі, такий процес є дуже неефективним, адже тягне за собою постійне колупання у безкінечних ексель-файлах та вічні копіпасти адрес учасників. 

Я ж рекомендую здійснювати реєстрації на вебінар виключно за допомогою форм сервісів е-мейл розсилок. Таким чином, дані користувача падають в окрему групу підписників учасників цього заходу. А надсилати нагадування усім учасникам легко і просто. 

Особисто користуюся сервісом Mailerlite.com. Він мінімалістичний, простий у користуванні та вміщує у собі лише те, що порібно. До речі, у ньому навіть можна зробити лендінг. І ще користування ним безкоштовне до 1000 реєстрацій.

 

Для того, щоб задіяти форму реєстрації, необхідно:

1) Створити групу підписників

 

2) Згенерувати форму реєстрації

 

3) Присвоїти форму до групи

 

4) Інтегрувати форму на лендінг

Цей процес аналогічний практично у всіх сервісах е-мейл розсилки. Якщо ви стикаєтеся з цим вперше, то може здатися, що це все дуже складно. Але, запевню вас, як тільки спробуєте, то відразу впіймаєте логіку механізму. Це базовий принцип напрацювання списку підписників. 

 

*** Наступні дві опції є факультативними.

 

Сторінка Підтвердження Реєстрації (Thank you page)

Зазвичай після заповнення даних у формі людину переправляє на сторінку, де вказується про успішну реєстрацію та може бути подана додаткова інформація про вебінар.

 

За переадресацію на цю сторінку відповідає форма реєстрації. Для того, щоб процес спрацював, лінк на сторінку вставляється у формі тут…  

Але без цього можна обійтися і просто написати бажаний текст у вказаному полі. Наприклад: «Дякую за реєстрацію». Таким чином, після реєстрації цей текст з’явиться у вікні форми, а людина залишиться на основній сторінці. 

 

Автоматична Серія Листів про Вебінар

Також класною, але не обов’язковою, фішкою, є можливість надсилати автоматичні листи після реєстрації. Це допоможе вам познайомити учасників вебінару з вами, а також послідовно ввести в курс справ про захід. 

Усі автоматичні листи налаштовуються в Мейлері ось тут…

Одразу після реєстрації користувач знаходиться на піковій емоційній точці і це найкраща нагода почати вибудовувати відносини. Я дуже люблю саме цю функцію. 

*** 

Промоція

Як тільки ви налаштували підготовчі моменти, що описані вище, настав час розкручувати вебінар. Це, звичайно, якщо у вас на меті розповісти про нього великій кількості людей. 

Реклама – це велика тема маркетингу, яку варто розглядати окремо. В цьому блозі доволі багато матеріалів про рекламу. Для кращого її розуміння, я б рекомендував почати з дослідження воронки.

Наразі скажу лише, що для розкрутки вебінару, необхідно виділити деякий час. Ось скіни обговорення в середині нашого Картелю про те, хто скільки готується до проведення. 

Особисто я виділяю чотири дні на розкрутку, якщо проводжу один вебінар. Призначаю на четвер і починаю піарити в понеділок. Якщо ж мова йде про більш грандіозний захід чи онлайн-конференцію, то виділяю 2-3 тижні. 

Важливо розуміти, чим більше часу між реєстрацією та подією, тим менша ймовірність, що учасник з’явиться. Це за умови, що вебінар безкоштовний. 

В той же час, за більший проміжок часу є можливість краще розпіарити захід. Саме тому, в такому випадку буде корисна автоматична підігріваюча серія листів після реєстрації, про яку я писав у попередньому блоці. 

*** 

Проведення

Ну от і настав цей відповідальний момент. 

як провести вебінар

Для того, щоб на ваш вебінар прийшло, якомога більше слухачів, ОБОВ’ЯЗКОВО потрібно нагадати про це в день проведення. Я рекомендую щонайменше один мейл зранку та ще один буквально перед стартом. Додатково можна кинути смс, якщо при реєстрації люди вносили свої номери телефонів.

нагадування про вебінар

Ось, для чого здійснювати централізовану реєстрацію. Інакше у вас немає можливості точково контактувати з учасниками. 

 

Сервіси для проведення вебінарів

Як я писав на самому початку, найпростішою формою є просто запустити лайв у одній із соціальних мереж, надіславши у нагадуванні лінк на відповідний профіль. 

 

Також всі уже наслухатися про Zoom,

… який також є чудовий сервісом. Ось україномовна інструкція, як організувати зум-трансляцію. 

 

Але мені найбільше подобається сервіс StreamYard,

… який фактично інтегрується з Ютуб чи Фейсбук. Особливою зручністю є те, що учасникам не потрібно додатково скачувати ніяких програм, адже трансляція відбувається на зрозумілих платформах. 

А ще не має проблем з поширенням запису, оскільки він залишається там, де проходила трансляція. Таким чином, відпадає вагомий шмат роботи, пов’язаний із завантаженням та вивантаженням громіздкого відео.

Ось інструкція по використанню StreamYard. Це одна з внутрішніх сторінок ОМБІЗ Картелю, але я відкрив її для загального доступу. Користайте 😉 

вебінар на StreamYard

У всіх випадках ви можете виступати особисто, а також під’єднувати спікерів, що переростає у цілу онлайн-конференцію. Тож вдалих вам трансляцій. 

*** 

Follow Up або Завершальні Дії

Якщо ви грамотно підходите до своєї діяльності, то зазвичай проведення вебінару не є кінцем такого міні проекту. Радше це перехідний етап до чогось далі. Наприклад, продажу товарів чи послуг, оголошення наступних подій та продовження вибудови відносин. 

В такому випадку просто критично важливо мати можливість напряму контактувати з учасниками ваших заходів. І тут я вкотре нагадую про важливість централізованих реєстрацій

Тож після проведення вебінару настає етап follow up (завершення). Ви надсилаєте людям запис чи представляєте додаткову інформацію про ваші товари чи послуги. Тут же в дію вступає е-мейл маркетинг. 

Додатково з існуючих контаків можна створити аудиторію в фейсбук та рекламуватися на користувачів у тій соцмережі також. Варіантів розвитку подій море. Важливо одне – продовжуйте вибудовувати відносини з вашими слухачами, адже саме теплі відносини з іншими є запорукою успіху в житті та бізнесі. 

вебінар з балі

(я проводжу вебінар на Балі у далекому 2013 році)

*** 

РЕЗЮМЕ про Вебінар

Сподіваюся, що вам стала у нагоді моя публікація про те, як грамотно провести вебінар. У підсумку  скажу, що немає різниці, якими сервісами ви користуєтеся, а важлива саме механіка організації.  

Ключ полягає у централізованій реєстрації через сервіс е-мейл розсилки, що дає змогу вам автоматизувати основні процеси, і таким чином обслуговувати як одного слухача, так і тисячі учасників онлайн. 

Щоб цього не забути і мати нагадування завжди під рукою, рекомендую завантажити чек-лист по організації вебінару за лінком.

 

Якщо бажаєте ще глибше занурюватися у такі справи та використовувати для розвитку вашої діяльності не лише вебінари, але й інші ефективні інструменти маркетингу і продажі, то щиро запрошую стати учасником нашої найкориснішої бізнес-спільноти УАнету – ОМБІЗ Картель. 

Це своєрідний онлайн-клуб, де ми помагаємо клієнтам починати чи розвивати їхню справу в інтернеті. Чого лише варта історія успіху одного вебінару Тетяни Ухіної на 549 учасників або ж кейс Вадима на понад 1500 реєстрацій за допомогою чат-бота.

А якщо маєте додаткові питання, сміливо пишіть в коментарях. Буду радий відповісти.

ОМБІЗ КартельWelcome

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: