Дороги і вулиці – важлива складова життя будь-якого міста, особливо актуальною ця тема є для Львова. В останні роки інфраструктура нашого міста почала покращуватися, але ще є величезне поле для роботи. І в цьому році міська влада передбачила рекордну суму інвестицій в дорожню інфраструктуру – 1 млрд 200 млн гривень.

З січня ведуться активні роботи на багатьох важливих ділянках. Саме про це я вирішив поговорити із заступником директора департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради Андрієм Білим, який курує транспортні питання та основні інфраструктурні об’єкти в місті.

 

У нас вийшла цікава дискусія, що доступна у трьох форматах.

1) Відео на каналі.

 

2) Аудіо з подкасту

Слухайте у: Apple Podcasts / Google Podcasts / Overcast / Spotify.

 

Таймлайн (переглянути):  

  • 00:00 – За що відповідає Андрій Білий
  • 02:00 – Різниця між дорогою та вулицею
  • 07:00 – Що і де буде будуватися. Як з цим ознайомитися?
  • 09:42 – Про мале та середнє транспортне кільце
  • 14:04 – Які плани будівництва на майбутнє
  • 15:46 – Оптимізація процесів, як супер-сила Андрія Білого
  • 17:39 – Про дорогу на Білогорщі
  • 24:14 – Як вирішуватиметься інтеграція з північними селами
  • 25:37 – Резюме

 

3) Стаття.

***

Дорога vs. Вулиця

Дорога – це те, по чому рухаються автомобілі, проїжджі частини між населеними пунктами. Вулиця – те, що знаходиться в місті, це простір між будинками. Уже в цій дефініції є ключова різниця між тим, як розвиваються дороги і вулиці. Дорога – це комфорт для автомобілістів. Вулиця – це комфорт для мешканців міста.

Пріоритет міста – коморт для мешканців.

Стратегічним документом, по якому будуть визначатися нові кроки по розвитку міста, зокрема, і ремонти вулиць, є Генеральний план

Біда полягає у тому, що він практично нереалістичний до виконання, у зв’язку з бюджетами й реаліями сьогодення. Саме тому був розроблений План сталої міської мобільності, що повинен дати конструктивні рішення у нашій ситації.

Нагадаю, що детально я розмовляв про ці два документи з екс-головним архітектором Львова та урбан-блогером Юліаном Чаплінським. Дивіться і читайте про це тут – «Генплан Львова vs План Сталої Мобільності. Де правда?».

***

Що і де будуватиметься?

Основний план департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міськради полягає у тому, щоб привести у належний стан вже існуючі дороги та вулиці. 

 

Зокрема, на даний момент робота ведеться по таких об’єктах: 

  1. вул. Хуторівка,
  2. вул. Курмановича
  3. вул. Личаківська
  4. вул. Б. Хмельницького
  5. квазі-кільце Шевченка – Левандівська – Залізнична
  6. площа Двірцева
  7. вул. Чернівецька
  8. виїзд на кільцеву з Білогорщі
  9. etc…

 

Найближчим часом приступають до реконструкції вулиці Шевченка, яку проводитимуть у три етапи. Перший – вже згадане квазі-кільце, яке планують завершити до кінця липня. Другий етап – ремонт від церкви св. Анни до вул. Ярослава Мудрого. І третій етап – від вул. Ярослава Мудрого до вул. Залізничної.

 

Також у планах є: 

  1. Збудувати Ряшівську від Патона до Кульпарківської
  2. Прокласти нову вулицю з Левандівки у Рясне
  3. Облаштувати квазікільце на перетині Личаківська-Пасічна
  4. Реконструювати вулицю Бандери
  5. Реконструювати вулицю Вітовського
  6. Облаштувати площу Франка
  7. Облаштувати перехрестя Сахарова-Вітовського

*** 

Мале транспортне кільце

Великі дебати були у міській раді з приводу облаштування малого транспортного кільця у центрі Львова. Навіть запрошували іноземних консультантів, прийняли концепцію і замовили проект.

Мале транспортне кільце

Однак думки розділилися. Іноземці радять робити не мале, а середнє транспортне кільце. А це передбачає продовження вулиці Луганської вздовж існуючої залізничної коліїі і далі з виходом на проектовану вулицю з Левандівки на Рясне.

Ще були думки, що проблему заторів у центрі допоможуть вирішити транспортні розв’язки. Однак, як каже Андрій Білий, на одному перехресті вона вирішить проблему, але створить нову на наступному перехресті. Тим більше, щоб зробити розв’язку в центрі міста, треба хіба що зносити будинки, що саме по собі є абсурдом.

ОРЕСТ: На жаль, чіткого плану середнього кільця в обхід центру я не побачив 🙁

***

Чому на Білогорщі будуть гравійну дорогу, а не асфальтовану?

Історія з цією дорогою почалась ще в 2016 році, коли Львів і Зимна Вода домовились про передачу земельних ділянок для воїнів АТО. Львів отримав землю, а натомість пообіцяв з’єднати кільцеву дорогу з тими ділянками, які передали воякам.

Дорога до Білогорщі

На самому початку будівництва дороги порахували, що гравійна дорога коштуватиме майже 15 млн грн, але помились десь в п’ять разів. Коли почали робити дорогу, то з’ясувалось, що пролягання торфу не метр, а шість метрів.

Відповідно весь торф треба забрати, тому що це нестабільний матеріал, який буде постійно просідати. Виторфовка займає 80% вартості проекту. Крім торфу, там ще й проблема в тому, що метр від поверхні стоять грунтові води.

За домовленістю ця дорога мала бути зроблена ще в 2018 році і бути гравійною, щоб чимшвидше з’єднати згадані земельні ділянки, а вже потім планувати асфальтування.

Також потрібно було домовлятися з мешканцями Білогорщі, які після початку будівництва заявили, що вони проти цієї дороги, бо не хочуть трафіку через їхній мікрорайон. Довелось домовлятися і з людьми, яким пообіцяли, що потоку машин не буде, а просто буде можливість заїзду.

***

Як будуть з’єднувати північні села, що ввійшли до нової Львівської ОТГ?

Нещодавно Львів виріс майже вдвічі переважно у північному напрямку, за рахунок територій дюжини сіл. 

Інфраструктура там є в дуже поганому стані. Наприклад, до Зашкова взагалі немає прямого сполучення зі Львовом і треба їхати по території іншої громади. А між більшістю сіл дороги відсутні і є лише напрямок. 

Оскільки така зміна відбулася буквально недавно і до кінця не було відомо, якими стануть межі нової ОТГ, тож і плану по інтеграції новоприбулих сіл наразі нема. Хоча це пріоритет на найближчий час, адже зараз ми одне ціле. 

Детальніше про Львівську ОТГ я спілкувався з Юлією Гвоздович , а про агломерацію з Любомиром Зубачем.

***

Скільки часу займає будівництво нової вулиці/дороги?

Це доволі тривалий процес, який розбивається на наступні етапи: 

  • Відведення земельних ділянок 
  • Розробка проекту 
  • Проведення експертизи
  • Проведення тендеру на будівництво
  • Отримання дозволів та погоджень у різних інстанцій

Іншими словами лише від ідеї до старту будівництва проходить не менше ніж 1,5 роки. І це не враховуючи тривалих публічних дискусій, де завжди знаходяться люди “за” і “проти” будь-яких варіантів. 

***

РЕЗЮМЕ

Своїм основним завданням Андрій Білий вважає оптимізацію складних процесів, що присутні в таких масштабних проектах. Це робота, результати якої не завжди видно ззовні. Наприклад, за час роботи пана Андрія у міськраді вдалося зменшити аварійнй заїзд трамваїв у депо з 1000 до всього 13 разів на місяць.

Тож я запропонував створити інтерактивну карту ведення і планування робіт. Це дасть змогу людям розуміти що, де і коли відбувається, а також спростить міській раді донесення інформації до мешканців про свою діяльність. Як повідомив Андрій, такий сервіс теж є у планах. 

Особисто я дуже сподіваюся, що тенденція по реконструкції та будівництву вулиць лише нарощуватиме оберти і з кожним роком комфорт пересування Львовом показово зростатиме, хоча і розумію, що попереду купа роботи. 

Дякую за відверту й конструктивну розмову пану Андрію. Друзі, підписуйтеся на сторінку Андрія Білого у Facebook і на його канал у YouTube, щоб бути в курсі того, як розивається транспортна і дорожня інфраструктура нашого міста.

Почуємося у наступних публікаціях Зубатого Львова. 

Чек-лист організації ВЕБІНАРУОтримати (FREE)

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: