Коронакриза найсильніше вдарила по туристичному бізнесу: вже чотири місяці ніхто не подорожує, чимало бізнесів закрилися. І за оптимістичними розрахунками, відновлення у цій сфері почнеться щонайменше через півроку.

Засновник сервісу вигідних подорожей TripMyDream – Андрій Буренок взагалі впевнений, що того тревел-бізнесу, який був до кризи, уже не буде. Під час нашої розмови Андрій розповів, як переживає складні часи його компанія і як криза може надихнути на нові звершення.

 

Цей матеріал існує в трьох форматах. 

1) Відео на каналі.

 

2) Аудіо з подкасту

Слухайте у: Apple Podcasts / Google Podcasts / Overcast / Spotify.

 

Таймлайн:
========
00:13 – Випадкова зустріч у Львові
00:43 – Як справи?
01:47 – Як справи у бізнесі
02:59 – 6 місяців мінімум бізнесу не буде
04:27 – Revenue stream (Джерела доходу) у TripMyDream
07:40 – Чим займався на карантині
09:08 – Практика ретритів
10:50 – Як вигрібаєте під час карантину
14:31 – Курс по інтернет маркетингу
15:50 – Я не люблю слово ” персональний бренд”
18:23 – Як я скористався кризою
20:57 – Про книгу “Profit first”
21:49 – Мотивація в бізнесі
24:08 – Ціль чи результат?
25:52 – Історія про рибака
27:26 – Щастя в моменті

 

3) Стаття.

***

Як було до кризи

Раніше на сервісі TripMyDream було майже 100 тисяч пошуків авіаквитків на день. Тепер ця цифра скоротилась до 20 тисяч в день. Люди шукають авіаквитки, але майже не купують, тому конверсія знизилась у декілька разів.

У TripMyDream було кілька revenue streams (джерел доходу). Основне джерело – це комісія з продажу авіаквитків (2,5% від фінальної вартості квитка). Також сервіс відправляв трафік на Booking.com і таким чином заробляв на бронюванні готелів. Квитки і готелі складали майже 60% доходів.

Андрій Буренок

Крім цього, розробники сервісу аутсорсили деякі продукти для однієї великої європейської компанії. А ще з першого дня створення TripMyDream Андрій з командою побудували своє медіа і робили спецпроекти з різними брендами. Деякі спецпроекти коштували по пів мільйона гривень.

І останнє джерело – це YouTube-канал, але його створили не для монетизації, а для реклами TripMyDream. Зараз канал має майже пів мільйона підписників.

***

Як справи зараз

Як каже Андрій Буренок, перше, що він зробив під час кризи – трішки зупинився і почав більше часу проводити з сім’єю. Це був час, аби спокійо обдумати, що робити далі.

Поки бізнес з продажу авіаквитків простоює, команда Андрія займається розробкою на аутсорсі. За словами Андрія Буренка, зараз його головна мета – зберегти команду. Він повністю виплачує людям зарплату, нікого не скоротив. Для цього йому доводиться багато докладати своїх коштів.

Андрій Буренок

«Можливість у тому, що інші компанії повинні заплатити мені понад 300 тисяч євро. Але я не знаю, чи вони взагалі заплатять колись», – каже Андрій.

При цьому всьому він почувається менш стресово, ніж 4-5 місяців тому, коли вів повноцінну операційну діяльність.  «Якщо я нічого не можу змінити, то треба прийняти ситуацію і йти далі», – додає засновник TripMyDream.

***

Мотивація і рух вперед

Труднощі мотивують Андрія і додають нових ресурсів. Ти починаєш мислити out of the box і дивитися на ситуацію під іншим кутом.

Тож поки одна частина команди займається розробкою, інша – запустила онлайн-курс по інтернет-маркетингу. Завдяки промоції цього курсу на YouTube-каналі Андрієві вдалося набрати на навчання 170 учнів.

«Чим ми відрізняємось від інших? Майже усі роблять уроки в записі, а ми робимо лайв. У чаті спілкуємось з кожним учнем, перевіряємо домашні завдання. Це мотивує, бо люди приходять не до компанії, а до мене», – каже Андрій Буренок.

***

Як скористатись кризою

ОРЕСТ: Особисто мені ця криза дозволила на багато речей поглянути зі сторони. Три місяці я виділив виключно для оптимізації внутрішніх процесів і побудував платформу, яка забезпечить ривок, коли ринок піде вгору.

До речі, дуже раджу книгу Profit first by Mike Michalowicz, вона гарно розкладає по поличках питання фінансів у невеликій компанії.

Андрій Буренок при цьому зауважує, що у 99% стартапів не профіт понад усе, а revenue. Коли ти робиш бізнес, то є дві мотивації: або це справа заради грошей (тоді нема значення, чим саме ти займаєшся), або це бізнес, який є натхненням. Мій співрозмовник каже, що завжди йшов другим шляхом.

Читайте також історію стартапу EscapeWithPro у статті “Як продати бізнес і запустити новий стартап“.

«Важливим є те, для чого ти це робиш. Є ті, хто йдуть до цілей, але для них неважливий шлях. А є ті, для кого важливий шлях. Як правило, ті хто йдуть до цілей, не мають задоволення від шляху. А є ті, для кого важливим є не досягнення цілей, а сам шлях», – каже Андрій.

***

РЕЗЮМЕ

Андрій Буренок каже, що його істина у тому, що треба цінувати те, що ти маєш тут і зараз. Колись він жив майбутнім і думав про те, що через 10-15 років буде мати те і інше, і тоді буде щасливим. Але такий підхід просто забирає енергію і ти не живеш повноцінно теперішнім життям.

Отож, друзі, наш внутрішній стан є важливим незалежно від того, якими є зовнішні обставини. Сподіваюся, що в мудрих порадах Андрія ви знайшли для себе якісь рішення або ж ідеї до того, як варто реагувати на теперішню ситуацію і як з неї виходити. І я більш ніж упевнений, що якщо ви застосуєте ці ідеї, то у вас все буде круто. Щиро бажаю вам успіху на цьому шляху. Почуємось!

Чек-лист організації ВЕБІНАРУОтримати (FREE)

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: