Після кризи, спричиненої пандемією, чимало моментів у туристичній сфері треба переосмислити і фактично з колін піднімати всю цю індустрію.

Як Львів буде найближчим часом розвивати туризм і яким є бачення і стратегія цього напрямку? На цю тему я поспілкувався з директором Львівського центру розвитку туризму Віталієм Куликом.

Чи будуть у Львові казино і квартал червоних ліхтарів? За чим до нас їдуть іноземні туристи? На туристів з яких країн робить ставку наше місто?

 

Про це і не тільки у трьох форматах цього інтерв’ю.

1) Відео на каналі.

 

2) Аудіо з подкасту “Не тільки у Львові” на каналі Radio SKOVORODA, 

 

Таймкоди:

  • 00:08 – Як планують розвивати туризм у Львові
  • 02:37 – Про ефективність роботи у публічному секторі
  • 03:19 – Посада Віталіка
  • 04:00 – Чим займається Центр розвитку туризму
  • 06:41 – Хто займається зовнішньою промоцією?
  • 08:38 – Lviv City Card
  • 13:27 – Потреба в sales people
  • 16:43 – Про стратегію
  • 20:47 – Казино і легалізація проституції
  • 23:22 – Зйомки туристичних програм у Львові
  • РЕЗЮМЕ

 

3) Стаття.

***

Хто розвиває туризм у Львові

Львівський центр розвитку туризму, який працює вже 10 років, є структурним підрозділом управління туризму Львівської міськради. Разом вони формують туристичний офіс Львова, який популяризує і розвиває туризм у нашому місті.

Центр розвитку туризму задумувався як організація, яка мала полегшити господарську діяльність, пов’язану з туристичними процесами. Зокрема, йдеться про взаємодію з місцевим бізнесом.

 

Чим  саме займається Центр розвитку туризму? Спершу установа займалася забезпеченням роботи туристично-інформаційних центрів, а в процесі її функціонал і штат розширились.

Отож, по-перше, у підпорядкуванні установи є центри туристичної інформації (на сьогодні їх є три – в аеропорту, на вокзалі і на площі Ринок). По-друге, це туристичний сайт Lviv Travel. По-третє, це проект Lviv City Card (туристична картка, яка дає певний перелік послуг: відвідавання музеїв, користування громадським транспортом, знижки від комерційних бізнесів і так далі).

Крім того, зараз Центр розвитку туризму готує до запуску Музей міста, який облаштовують у підземеллях львівської Ратуші.

Щодо зовнішнього напрямку, то установа працює у синергії з управлінням туризму, яке визначає стратегію – основні ринки, на які треба виходити. Також ще є окремий відділ промоції міста.

***

Чому Lviv City Card погано продається

Минулоріч я відвідав виставку Lviv Tourexpo і розмовляв з працівниками Центру розвитку туризму, які розповіли, що за перший рік існування Lviv City Card її придбали 600 туристів. Тобто, виходить, що з 7 тисяч туристів, які щоденно відвідують місто, лише двоє купують цю картку.

Віталій Кулик каже, що причина таких мізерних продаж – відсутність промоції. А промоція відсутня через брак фінансів. Для запуску цього проекту Центр розвитку туризму залучив власні кошти (2 тисячі євро), вклав їх у брендинг і запросив технічних спеціалістів з Києва, які фактично подарували софт за невелику комісійну вигоду з реалізації кожної картки.

Далі центр планує популяризувати картку своїми силами, оскільки міська рада не може виділити потрібних на це коштів (на промоцію потрібно десь 150-200 тисяч гривень). Ще одна проблема тут у маркетингу, адже відповідного фахівця у центру немає.

Lviv City Card

«Ці картки у нас коштують 250, 350 і 450 гривень. Але для українців це все одно високі ціни. Притому що комплекс послуг, які ми туди «зашили» доволі широкий: крім відвідання майже всіх музеїв і користування громадським транспортом, це і відвідання платних музеїв як Львіварня чи музей-аптека, а також проїзд на Чудо-потязі (вартість цієї послуги без картки 100 грн)», – каже Віталій.

Зі свого боку я порадив Віталію таки залучити професійного маркетолога, який би працював на чітко вимірюваний результат. Крім того, серед не надто затратних методів може бути налаштування реклами у Фейсбуку: тут дуже легко відслідковувати туристів, які приїжджають до Львова і пропонувати їм рекламу Lviv City Card.

***

Яка візія на майбутнє

Нещодавно у Львові відбулася сесія стратегічного планування, на якій представники бізнесу та опініон-мейкери впродовж двох днів напрацьовували різні ідеї. Так з’явилася Стратегія розвитку туризму у Львові.

Колеги з управління розвитку туризму ЛМР

Утім Віталій Кулик каже, що він не є прихильником прийняття документів на три роки, в яких головна мета звучить таким чином, що Львів повинен залишатися зі своєю автентикою і мотивувати гостей повертатися сюди знову. «Мені таке не особливо про щось говорить», – наголошує Віталій.

Як людина, яка прийшла в Центр розвитку туризму з туристичного бізнесу, він переконаний, що туризм вимірюється лише грошима. Чим більше туристів – тим більше грошей. Якщо щось не приносить прибутку – значить це нікому нецікаво. Однак таке бачення не характерне для влади міста.

Туризм у Львові

Навіть такі речі як казино, салони еротичного масажу і квартал червоних ліхтарів, на думку Віталія, може бути магнітом, який притягує туристів. У багатьох містах Європи так є і ніхто з цього не робить проблему. Однак, у нашому суспільстві такі напрямки точно не на часі.

«Але якщо ми говоримо, що туризм – одна з основних складових економіки міста, то її треба наповнювати всіма можливими методами», – переконаний мій співрозмовник.

У новій Cтратегії розвитку туризму йдеться також про те, що Львів позиціонується як культурне місто з багатою архітектурою. Цільова аудиторія цього разу – туристи зі скандинавських країн. Проте Віталій каже, що він спілкувався з багатьма мешканцями скандинавських країн і їм нецікаво дивитися, скажімо, на наш Оперний театр. Що ж їх цікавить?

Віталій пригадав історію, як минулого року до Львова приїжджала телевізійна команда з Монреалю, Канада знімати програму про Львів. Він пропонував операторам зняти відомі львівські локації, які можуть бути цікаві туристам, але вони шукали менш розкручені місця, і знімали, наприклад, будинок-кросворд і потріскану штукатурку на старих будівлях на Підзамчі.

Фото з portal.lviv.ua

«Я просив їх зняти Оперний театр, наші собори. А вони відповіли, що туристам з Канади це нецікаво. В Європі вони побачать ще кращий Оперний», – каже Віталій.

***

Подкаст – «Не тільки у Львові»

Проект серії подкастів «Не тільки у Львові», який ми реалізували з ініціативи Центру розвитку туризму на Radio SKOVORODA, дав чимало ідей щодо того, як без великого бюджету розвивати туризм у місті.

До речі, якщо ви ще не слухали подкасту, то обов’язково послухайте. Почуєте багато свіжих і цікавих думок від провідних фахівців, які впливають на туристичний клімат Львова.

Всі випуски ось тут ==> soundcloud.com/radioskovoroda/sets/ntul

 

Центр розвитку туризму вже почав працювати над реалізацією однієї з ідей: облаштувати спуск для огляду Полтви. Цей проект, за словами Віталія, можна втілити за тиждень часу.

Віталій Кулик каже, що зібраний фідбек від гостей проекту «Не тільки у Львові» дав хороше підгрунтя для роздумів. Адже час показав, що стандартними шаблонними методами Львів не виграє конкуренцію в європейських міст. Тому продовжуємо працювати у цьому напрямку, адже нам у цьому місті жити і розвивати його.

Команда, яка працювала над подкстом

Якщо ж у вас, друзі,  є ідеї з приводу того, які туристичні проекти можна було б запустити у Львові, то запрошую поділитися вашими думками у коментарях. Почуємось!

ОМБІЗ КартельWelcome

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: